Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-16, 11:21
  #121
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Göteborg en gång i tiden sveriges framsida, nu har det blivit Sveriges baksida. Ett arsel helt enkelt och ja det är den stora invandringen som förstört staden.

Vad det gäller mordet så måste skytten vetat att han var på väg hem, det är annars svårt att veta när taxiförare går av sitt pass.
Föraren kommer ju köra så länge det finns kunder och vissa lördagar är det mycket att göra och vissa är det lite att göra.
Dock verkar 3.30 vara en normal tid att gå av sitt pass då krogbesökare nu har lämnat city och tagit sig hem, efterfrågan på taxi minskar snabbt och de flesta förare loggar ut och åker hem.

Jag sätter min slant på personliga konflikter, pengar eller kvinnoaffärer.

Skytten/mördaren finns i offrets telefonlista.

Göteborg är väl inte värre än andra ställen. Här i Stockholm tex så skjutmördas det betydligt fler per capita. Så också i Sveriges hängpung - Malmö.

Var den här gubben oskyldig?
Citera
2022-10-16, 11:23
  #122
Medlem
Tyrranics avatar
Taxibranschen är nog den där det fifflas mest tillsammans med restaurangbranschen. Var i ett utsatt område i Örebro för inte så länge sedan och såg vid en vändzon två arabiska män i nattlinnen tillsammans med en taxichaufför.

Har nog aldrig sett så stor sedelbunt som räcktes över till männen i nattlinnen. Det lär ju INTE ha varit för taxiresor betalda med kontanter.
Citera
2022-10-16, 11:27
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Varför skulle man skjuta ihjäl någon som är skyldig en pengar? Då kan man ju inte få tillbaka dem. Skulle vara mer logiskt om man torterade vederbörande.

Vet man att man inte kommer få tillbaka pengarna så är det nog det bästa alternativet för att avskräcka andra från att skita i att göra rätt för sig.
Citera
2022-10-16, 11:29
  #124
Medlem
Jag tycker mer att det luktar svartsjukemord än något knarkrelaterat.
Citera
2022-10-16, 11:32
  #125
Medlem
Massonites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalid
Vet ej, kunde bara höra det. Men antar det då hon började skrika direkt
Mycket bra iaktagelse , det framgår ju nu att det varit flera personer på platsen.
Citera
2022-10-16, 11:37
  #126
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalid
Vet ej, kunde bara höra det. Men antar det då hon började skrika direkt

Ett vittne säger att han hörde skrik 10-15 minuter efter skottlossningen.

"– Jag vet inte om det var 3, 4 eller 5 – men jag hörde direkt att det var skott. Jag har gjort min värnplikt, säger han.
10-15 minuter senare hörde han hur en kvinna skrek. "

https://www.expressen.se/nyheter/tax...ds-i-goteborg/
Citera
2022-10-16, 11:39
  #127
Medlem
Squalids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Ett vittne säger att han hörde skrik 10-15 minuter efter skottlossningen.

Var absolut inte så länge emellan. Var snarare 10 min tills ambulans och polis var på plats
Citera
2022-10-16, 11:41
  #128
Medlem
FoxHounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Göteborg är väl inte värre än andra ställen. Här i Stockholm tex så skjutmördas det betydligt fler per capita. Så också i Sveriges hängpung - Malmö.

Var den här gubben oskyldig?
Folk verkar ha glömt att det var i Göteborg dom har skjutningarna började i redan för 20 år sedan. Det var först när det börjades i Stockholm politikerna ansåg att det blivit ett problem
Citera
2022-10-16, 11:42
  #129
Medlem
Är det den boende i lgh 1202 Ibr*him Özk*n?
Citera
2022-10-16, 11:44
  #130
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravndal
Är det den boende i lgh 1202 Ibr*him Özk*n?

Spekulation, men givet att det finns en taxirörelse på adressen så förs ju tankarna dit.
Citera
2022-10-16, 11:57
  #131
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Kan hålla med om att Bergsjön inte är någon gräddhylla direkt. Men just denna sida av Bergsjön är väldigt lugn med bostadsrätter och en hel del svenskar.

Finns ingen vettig som frivilligt skulle bosätta sig i Bergsjön (att det finns natur och strövområden i området är irrelevant i sammanhanget) Läste att en gubbe som bodde i området hörde skottsalvorna och var förskräckt över skjutningen eftersom det är så lugnt och tryggt i Bergsjön gubben har nog alzheimer. Bergsjön är tillsammans med Biskopsgården och Angered Göteborgs Mogadishu eller Bagdad.
Är hur mycket skit i Bergsjön som helst, även om inte all kriminalitet slutar i mord varje gång.
Var är det tryggast? I Bergsjön eller Långedrag?
Citera
2022-10-16, 12:00
  #132
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Finns ingen vettig som frivilligt skulle bosätta sig i Bergsjön (att det finns natur och strövområden i området är irrelevant i sammanhanget) Läste att en gubbe som bodde i området hörde skottsalvorna och var förskräckt över skjutningen eftersom det är så lugnt och tryggt i Bergsjön gubben har nog alzheimer. Bergsjön är tillsammans med Biskopsgården och Angered Göteborgs Mogadishu eller Bagdad.
Är hur mycket skit i Bergsjön som helst, även om inte all kriminalitet slutar i mord varje gång.
Var är det tryggast? I Bergsjön eller Långedrag?

Som jag sa innan, just denna del av Bergsjön är ett ganska trevligt och lugnt område med bostadsrätter. Dock hade jag inte valt att bo där själv. Men att dra ett helt område över en kam är inte rättvist.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback