Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Stödjer du Ukraina eller Ryssland i den pågående konflikten
Jag stödjer Ryssland och ser helst att de vinner kriget.
24,11%
196 röster
Jag stödjer Ukraina och ser helst att de vinner kriget.
75,89%
617 röster
2022-10-18, 10:24
Medlem
Jag stödjer givetvis brottsoffret och inte gärningsmannen. Huruvida Ukrainas styre är bra eller dåligt struntar jag i då det inte berättigar alla civila dödsfall som undermänniskorna från Ryssland har på sitt samvete.

Det är även underbart att se ryssar dö väldigt mycket i förtid helt i onödan.
Citera
2022-10-18, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Ukraina demokratiseras? Har inte du och alla andra som glorifierar Ukraina påstått att det är en demokrati redan.
OnT, jag stöder inget av länderna så ingen röst från mig men tycker synd om alla offer som drabbas av USAs proxykrig.
Larva dig inte. Du är negativ över Ukraina och allt som är negativt för Ryssland förnekar du.

Att du till exempel ens förnekar att Ryssarnas luftvärn sköt ner MH 17 säger tillräckligt. Det finns staplar av verifierad bevis att det var ryskt luftvärn. Du kan sitta och säga att det är påhitt men det förändrar inte fakta. Till och med en av huvudmisstänkta i fallet har erkänt att han moraliskt är ansvarig men att han inte själv tryckte på knappen.

Citat:
In 2020, Girkin accepted "moral responsibility" for the downing of the Malaysia Airlines Flight 17 that resulted in the deaths of 298 people. However, he refused to admit to downing the civilian jet.

Förnekar du ryssarnas ansvar i MH17s nedskjutning så skämmer du bara ut dig om du säger att du är neutral. Som hos många andra "neutrala": inte ett ont ord om Ryssland förutom att kalla det ett pissland tillsammans med Ukraina.
Citera
2022-10-18, 10:27
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Larva dig inte. Du är negativ över Ukraina och allt som är negativt för Ryssland förnekar du.

Att du till exempel ens förnekar att Ryssarnas luftvärn sköt ner MH 17 säger tillräckligt. Det finns staplar av verifierad bevis att det var ryskt luftvärn. Du kan sitta och säga att det är påhitt men det förändrar inte fakta. Till och med en av huvudmisstänkta i fallet har erkänt att han moraliskt är ansvarig men att han inte själv tryckte på knappen.

Förnekar du ryssarnas ansvar i MH17s nedskjutning så skämmer du bara ut dig om du säger att du är neutral. Som hos många andra "neutrala": inte ett ont ord om Ryssland förutom att kalla det ett pissland tillsammans med Ukraina.
"Neutral" = ryggradslös
Citera
2022-10-18, 10:30
Medlem
Lite länkar med bra analys över hur att agera mot Ryssland och fredsförhandlingar:

https://www.businessinsider.com/russ...2-10?r=US&IR=T
Citat:
If Russia is not defeated in Ukraine, then it will likely move on to attack other former Soviet states, according to a former Russian diplomat who argues that Russian President Vladimir Putin has turned his country into a "fascist state."

In an essay published by Foreign Affairs on Monday, Boris Bondarev described a feeling of dread waking up to the news in February that Russia had invaded Ukraine. The 20-year diplomat resigned his post at the Russian Mission to the United Nations Office at Geneva soon after Russian forces attacked the former Soviet republic.

https://www.businessinsider.com/deal...2-10?r=US&IR=T
Citat:
An understandable desire to avoid a nuclear war could actually make the world more dangerous if it means rushing to implement a "peace" in Ukraine that serves Russian interests, an expert told Insider.

Such a move, which some influential figures have called for, risks setting a precedent that atomic blackmail is the way to win wars and take territory troops can't otherwise hold, a model that could be copycatted by even the weakest nuclear-armed states, and may only succeed at delaying another war.

Och bespara mig argumentet att det är MSM/Väststyrd/NATOpropaganda.

Läs och begrunda istället och kom sen med argument varför innehållet är fel, slutsatsen är fel mm.

Jag läser och lyssnar på en massa ryskt dravel och där går det att peta genom varenda påstående och slutsats. Rätt enkelt att rada upp vilka lögner som upprepas där.

Det får ni gärna göra med de här artiklar med. Lycka till
Senast redigerad av Mashedpotatoe 2022-10-18 kl. 10:32.
Citera
2022-10-18, 10:35
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:

Jag svarade emot någon som påstod att MH17 sköts ner från Ryssland. MH17 sköts ner från Ukraina men du kanske inte vill förstå vad man skriver och sen har jag inte förnekat någonting om Rysslands ansvar men inte heller där verkar du förstå vad man skriver.
Citera
2022-10-18, 10:37
Medlem
Citat:
Jag svarade emot någon som påstod att MH17 sköts ner från Ryssland. MH17 sköts ner från Ukraina men du kanske inte vill förstå vad man skriver och sen har jag inte förnekat någonting om Rysslands ansvar men inte heller där verkar du förstå vad man skriver.
Då ber jag om ursäkt. Du håller alltså med om att det var ett ryskt luftvärnspjäs som sköt ner MH17? Du verkar ju insatt så.

Jag misstolkade dig säkert:
Citat:
Planet sköts ner från terrorstaten Ukraina.
Utredningen leddes f.ö. av ett NATO-land.

Terrorstaten Ukraina? Då avser du förstås delen av Ukraina som då ockuperades av ryskstödda rebellerna?

Citat:
sen har jag inte förnekat någonting om Rysslands ansvar
Du är ju för gullig du. Du avfärdar allt och alla som säger något negativt om Ryssland eller positivt om Ukraina som lögner, dravel och partiska källor och du upprepar ryskt propaganda helt utan belägg.

Du är Rysstroll i sin finaste form eller så har du ett avgrundsdjupt hat mot västvärlden där du själv för övrigt lever gött i.
Senast redigerad av Mashedpotatoe 2022-10-18 kl. 10:46.
Citera
2022-10-18, 10:45
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Då ber jag om ursäkt. Du håller alltså med om att det var ett ryskt luftvärnspjäs som sköt ner MH17? Du verkar ju insatt så.

Jag misstolkade dig säkert:

Terrorstaten Ukraina? Då avser du förstås delen av Ukraina som då ockuperades av ryskstödda rebellerna?
Menar du att Donetsk 2014 tillhörde landet Ryssland eller landet Ukraina?
Enkel fråga som går att svara på.
Citera
2022-10-18, 10:50
Medlem
Citat:
Menar du att Donetsk 2014 tillhörde landet Ryssland eller landet Ukraina?
Enkel fråga som går att svara på.
Superenkelt. Kul att du tror att det kommer att ge dig övertaget i den här diskussionen.

Markområdet där den ryska Buk befann sig när den avfyrade missilen mot MH-17 tillhörde enligt alla internationell rätt Ukraina och var för dåvarande ockuperat av Ukrainska rebeller. Det var ryska militärer som avfyrade missiler varefter man flyttade Buken tillbaka till Ryssland.

Frågor på det?

Din tur nu. VEM sköt ner MH17 från Ukrainsk mark?
Citera
2022-10-18, 10:59
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Superenkelt. Kul att du tror att det kommer att ge dig övertaget i den här diskussionen.

Markområdet där den ryska Buk befann sig när den avfyrade missilen mot MH-17 tillhörde enligt alla internationell rätt Ukraina och var för dåvarande ockuperat av Ukrainska rebeller. Det var ryska militärer som avfyrade missiler varefter man flyttade Buken tillbaka till Ryssland.

Frågor på det?

Din tur nu. VEM sköt ner MH17 från Ukrainsk mark?
Att det ska behövas så många turer för att konstatera att jag har rätt i min första kommentar där jag påstod att den som sa att planet sköts ner från Ryssland hade fel.

Den robot som sköt ner planet fanns tillgänglig på båda sidor och vem som gjorde det har jag ingen aning om och jag lär heller aldrig få reda på sanningen. Att NATO-land skuldbelägger Ryssland är ju helt givet. Mitt svar på din fråga, vet inte.
Citera
2022-10-18, 11:10
Medlem
Citat:
Att det ska behövas så många turer för att konstatera att jag har rätt i min första kommentar där jag påstod att den som sa att planet sköts ner från Ryssland hade fel.

Den robot som sköt ner planet fanns tillgänglig på båda sidor och vem som gjorde det har jag ingen aning om och jag lär heller aldrig få reda på sanningen. Att NATO-land skuldbelägger Ryssland är ju helt givet. Mitt svar på din fråga, vet inte.
Du menar att hela utredningen som bevisar att MH-17 sköts ner av ryssar är felaktig (eller, "jag är neutral, det finns luftvärn på båda sider och jag skiter i/blundar för att det är bevisat etcetera").

Du behöver inte aldrig ta reda på sanningen för den finns redan. sen om man väljer att förneka sanningen, ja, då blir det svårt.

Det är lite lustigt. En gedigen utredning med verifierbara bevis avfärdar du men lösa komplotteorier och ryska lögner sväljer du utan problem
Citera
2022-10-18, 11:30
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Du menar att hela utredningen som bevisar att MH-17 sköts ner av ryssar är felaktig (eller, "jag är neutral, det finns luftvärn på båda sider och jag skiter i/blundar för att det är bevisat etcetera").

Du behöver inte aldrig ta reda på sanningen för den finns redan. sen om man väljer att förneka sanningen, ja, då blir det svårt.

Det är lite lustigt. En gedigen utredning med verifierbara bevis avfärdar du men lösa komplotteorier och ryska lögner sväljer du utan problem
Gedigna utredningar ger jag inte mycket för. Den gedigna utredningen om Estonia påstod bl.a. att det aldrig transporterades krigsmateriel på Estonia vilket senare visade sig vara fel men åter till MH17.
Vem eller vilka personer sköt ner MH17? En gedigen utredning borde visa vilka personer det var och de personerna borde sitta i fängelse resten av livet.
Citera
2022-10-18, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Nej. Det är ryssrunkarna som påstått att andra sagt det. Alla vet att Ukraina har demokratiproblem, nu är dom dock inne på rätt spår.

Alla vet också att när någon påstår sig vara "neutral" så är det frågan om en ryssrunkare som låtsas att han inte bryr sig. Sen kommer han genast med påståendet att Ukraina borde gå med på alla Putins krav så det blir fred

Det enda neutrala är att Ryssland som invaderande makt lämnar Ukraina helt. Nått annat sätt att vara neutral finns inte.

Att vara neutral innebär mest bara att man inte lägger in värderingar i vad man anser vara sant. Att någon skriver "ryssrunkarna" är t ex ett typexempel på någon som inte klarar av att vara neutral.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in