Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Stödjer du Ukraina eller Ryssland i den pågående konflikten
Jag stödjer Ryssland och ser helst att de vinner kriget.
24,11%
196 röster
Jag stödjer Ukraina och ser helst att de vinner kriget.
75,89%
617 röster
2022-10-17, 18:43
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoKHO
Eeh, Ryssland ska ge fan i att invadera länder som dom inte har rätt till. Men att Ukraina bröt mot det där avtalet med Sovjet är oförlåtligt och jag ser gärna varje Ukrainare död.

Hörru fullblodspucko.
Sovjet finns inte längre. Lovar du saker och ting med saker som inte finns så förstår jag att du har det tufft i livet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Möjligheten att båda sidor kan förlora är för svår att föreställa sig.
Vad kallar du nuläget för i så fall?

Exempel på krigshets (2:42): you are either for me or against me
Citera
Medlem
Nej, även här på Flashback ser man en klart större sympati för Ukraina. Det är ett fåtal proryssar som skapar många trådar och skriver väldigt många inlägg, men dessa får slita hårt i havet av mothugg.

Och då ska man ändå komma ihåg att högerextremister, de som tenderar att heja på Ryssland, är kraftigt överrepresenterade på detta forum. Så i verkligheten är stödet för Ukraina ännu större.

Jag skulle uppskatta att ca 95% av svenskarna anser att Sverige aktivt ska bidra till Ukrainas försvar mot Ryssland.
Citera
2022-10-17, 18:44
Medlem
MaymuneNs avatar
Ingen av dem. Absolut inte Ukraina och heller inte Ryssland.
Citera
2022-10-17, 18:46
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Nej, även här på Flashback ser man en klart större sympati för Ukraina. Det är ett fåtal proryssar som skapar många trådar och skriver väldigt många inlägg, men dessa får slita hårt i havet av mothugg.

Och då ska man ändå komma ihåg att högerextremister, de som tenderar att heja på Ryssland, är kraftigt överrepresenterade på detta forum. Så i verkligheten är stödet för Ukraina ännu större.

Jag skulle uppskatta att ca 95% av svenskarna anser att Sverige aktivt ska bidra till Ukrainas försvar mot Ryssland.
Jag säger emot, de ” högerextremister ” som hejar på en gammal kommunist är egentligen kommunister.

En äkta högerextremist är en frihetsälskande patriot som absolut vägrar suga kommunistkuk.
Citera
2022-10-17, 18:50
Medlem
Så många Rysstroll som är aktiva i kväll.Stödjer ni även Tysklands stack på Polen 1939
Citera
2022-10-17, 18:52
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Topelius
Jag säger emot, de ” högerextremister ” som hejar på en gammal kommunist är egentligen kommunister.

En äkta högerextremist är en frihetsälskande patriot som absolut vägrar suga kommunistkuk.

Du sa ju nyss att Sovjet inte längre finns. Men du kanske menar att alla ryssar födda före 1989 räknas som kommunister.

"Högerextremism" brukar beteckna en systemkritisk position. På vilket sätt känner du att du är extrem genom att tycka likadant som svensk statsmedia och Dagens Nyheter dvs åsikter från CIA och State Department?
Citera
2022-10-17, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Stödjer du Ryssland eller Ukraina i den pågående konflikten?

Av kommentarerna här på Flashback kan få intrycket att minst hälften sympatiserar med Putin och Ryssland. Stämmer det?
För få alternativ, varför har du inget neutralt alternativ? Jag är för fred, jag vill att de sätter sig och förhandlar fram fred.

Det är väldigt talande att alternativen bara är för eller emot Ryssland/Ukraina. Det här är bara en ersättning för lagsport för alla NPCs. Det spelar ingen roll om ni ser på fotboll eller krig, ni vill bara ha en grupptillhörighet och hoppas på att ni blir en låtsasvinnare i ett liv ni redan förlorat.

Fred!
Citera
2022-10-17, 19:03
Medlem
Precis som någon annan skrev får man inte vara neutral? Varför skulle man vara tvungen att ta parti i denna konflikt jäkla dumheter?

Låt dom ha sina konflikter precis som andra länder har haft sin konflikter genom alla år utan att massa svenska förståsigpåare ska lägga sig.
Citera
2022-10-17, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Var inte för säker på det du, faller drullputte så är jag övertygad om att kriget domnar av! Dock finns det inga vinnare i detta krig bara förlorare på alla sidor.

Jag stöder Ukraina, ett fritt land som invaderats av sin granne pga. en maktgalen diktators drömmar om det som en gång varit.
Jag stödjer inte Ukraina eftersom de har en genomkorrupt regim och är extremt opålitliga. Jag stödjer inte heller Ryssland av typ samma skäl. De borde sluta döda varandra och hitta en kompromiss som leder till fred.
Citera
2022-10-17, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten

Från början var ju naturligtvis stödet stort för Ukraina men nu när det inte har fungerat som det var tänkt med sanktionerna mot Ryssland så har det svängt.
Folk märker ju hur hårt drabbat Europa blir av detta och funderar på om det verkligen är rätt väg att gå, och om Ukraina verkligen är värd allt detta.
Citera
2022-10-17, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slutbit
Jag har lagt märke till hur alla som stödjer ryzzland är reggade efter februari -22.
Det gäller alla trådar inom ämnet.
Intressant trollfenomen!
Jag stödjer inte Ryssland men noterar dina 188 inlägg sedan 2010. Än mer suspekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in