Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-08, 09:14
Medlem
CP-Fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Jag blev förvånad över valet av Romina som miljöminister och tänkte först hon blir en nolla precis som alla andra nollor i miljöpartiet.

Men utifrån förutsättningarna så har hon ändå varit tydlig klar och stått upp mot alla som kritiserar henne för att hon inte är tillräckligt mycket miljöpartist.

Det är ganska starkt eftersom det ändå är hela massmedia som vill stycka upp henne.

Men sedan får man nog ändå säga att ingen i riksdagen har fört fram någon speciellt hållbar och vettig miljöpolitik, det är fortfarande mycket på plastpåse-skatt nivån istället för att diskutera vettiga lösningar hur man tar tillvara på sopor bättre och att minska på konsumtionen av plastförpackningar när man köper produkter.

Miljöpartiet? Vet du ens vem Romina är?
Citera
2024-11-08, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CP-Fisk
Miljöpartiet? Vet du ens vem Romina är?

Nej, men stora delar av massmedia och miljöpartiet är väl de som mest vill att Romina ska vara miljöpartist och tycka samma som de själva tycker, så tänker jag.

Är fullt medveten om att Romina inte är miljöpartist utan miljöminister (L).
Citera
2024-11-08, 09:38
Medlem
CP-Fisks avatar
Citat:
Nej, men stora delar av massmedia och miljöpartiet är väl de som mest vill att Romina ska vara miljöpartist och tycka samma som de själva tycker, så tänker jag.

Är fullt medveten om att Romina inte är miljöpartist utan miljöminister (L).

Bra sluta kalla henne miljöpartist i framtiden om du vill att nån ska ta dig seriöst jävla luffare..
Citera
2024-11-08, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CP-Fisk
Bra sluta kalla henne miljöpartist i framtiden om du vill att nån ska ta dig seriöst jävla luffare..

Ber dig att sitta och tänka lite innan du argumenterar emot mig med personliga påhopp. Seriöst, jag angriper inte dig och kallar dig för massa fula ord.

Du tappar min respekt.
Citera
2024-11-08, 14:06
Medlem
CP-Fisks avatar
Citat:
Ber dig att sitta och tänka lite innan du argumenterar emot mig med personliga påhopp. Seriöst, jag angriper inte dig och kallar dig för massa fula ord.

Du tappar min respekt.

Jag är inte ute efter din "respekt". Sluta attackera anonymt om du ens har det minsta respekt i kroppen.
Citera
2024-11-12, 13:33
Medlem
DagobertDagoberts avatar
Romina tänker inte prata med talibanerna enligt aftonbladet.

Det är väl bra att ha en god relation till talibanerna nu när dom styr i Afghanistan. Vi har en stor last afghaner som behöver komma hem till Afghanistan.
Citera
2024-11-12, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DagobertDagobert
Romina tänker inte prata med talibanerna enligt aftonbladet.

Det är väl bra att ha en god relation till talibanerna nu när dom styr i Afghanistan. Vi har en stor last afghaner som behöver komma hem till Afghanistan.

Jag vet. Men vad sägs om att du och jag kör hem dem? 😂
Citera
2024-11-12, 14:39
Medlem
DagobertDagoberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Jag vet. Men vad sägs om att du och jag kör hem dem? 😂

Är det verkligen vårt jobb? Det finns ju anställda som inte gör vad dom ska. Dags för Tidö att stoppa upp. Dra Romina i örat gör jag dock gärna
Citera
2024-11-12, 14:50
Medlem
Sinnerstens avatar
När man sätter en person som Romina som högsta chef över bla både Kärnkraften och SGU trots att hon inte har någon naturvetenskaplig bildning, då vill man demoralisera och förnedra medborgarna.

Man vill att vi ska bli arga, samtidigt som man har anställt en nyttig idiot som man kan skylla alla problemen på.

Det är ett modus att man sätter en nickedocka som agerar som en skådespelare oavsett om vederbörande själv vet om detta faktum eller ej.

Det är inte rätt mot Romina som människa och det är framförallt inte rätt mot Sverige.

Det är bara en show vi skall titta på så att vi inte riktigt ser vad som faktiskt händer.
Citera
2024-11-13, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DagobertDagobert
Är det verkligen vårt jobb? Det finns ju anställda som inte gör vad dom ska. Dags för Tidö att stoppa upp. Dra Romina i örat gör jag dock gärna

Haha jag är på!
Citera
2024-11-22, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
När man sätter en person som Romina som högsta chef över bla både Kärnkraften och SGU trots att hon inte har någon naturvetenskaplig bildning, då vill man demoralisera och förnedra medborgarna.

Man vill att vi ska bli arga, samtidigt som man har anställt en nyttig idiot som man kan skylla alla problemen på.

Det är ett modus att man sätter en nickedocka som agerar som en skådespelare oavsett om vederbörande själv vet om detta faktum eller ej.

Det är inte rätt mot Romina som människa och det är framförallt inte rätt mot Sverige.

Det är bara en show vi skall titta på så att vi inte riktigt ser vad som faktiskt händer.

Ebba Busch är energiminister med ansvar för kärnkraft. Romina är betydligt skarpare än Ebba, särskilt i oskriptade sammanhang och debatter och därför skickar Ebba fram Romina för att försvara sina egna misslyckade utspel. Naturvetare måste acceptera att politik inte är en vetenskap. Det är vetenskapsmännens uppgift att bistå med information och råd. Politikens uppgift är sedan att väga in dessa variabler i politiskt beslutsfattande. Ingen vill ha expertstyre där en upphöjd intelligentsia regerar utifrån objektiva kriterier. På 2020-talet handlar politiken om känslor som en funktion av privatekonomi och kultur, inte om vetenskap.
Citera
2024-11-25, 15:25
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnsvaravsnA
Ebba Busch är energiminister med ansvar för kärnkraft. Romina är betydligt skarpare än Ebba, särskilt i oskriptade sammanhang och debatter och därför skickar Ebba fram Romina för att försvara sina egna misslyckade utspel. Naturvetare måste acceptera att politik inte är en vetenskap. Det är vetenskapsmännens uppgift att bistå med information och råd. Politikens uppgift är sedan att väga in dessa variabler i politiskt beslutsfattande. Ingen vill ha expertstyre där en upphöjd intelligentsia regerar utifrån objektiva kriterier. På 2020-talet handlar politiken om känslor som en funktion av privatekonomi och kultur, inte om vetenskap.

Visst absolut, och tack för rättelsen.

Jag ser dock din text att du inte riktigt förstår vad jag menar, jag skall försöka förtydliga:

En person utan bildning i ämnet kan bli itutad vad som helst av "experter", det inkluderar då även naturvetare som "experter".
Personen saknar ämneskunskaper och erfarenhet att väga in variablerna.

Personen sitter samtidigt med allt offentligt ansvar.
Det är inte schysst och besluten riskerar att bli därefter.

Machiavelli hade talat om den "nyttiga idioten".

Ingen hade velat ha mig i ett yrke utan kvalifikationer med makt över många och mycket, så varför ska vi ha skyltdockor till politiker för att dom har "rätt åsikter" för stunden, men låga eller inga ämneskunskaper?

Vem som än är politiker måste självklart kunna väga in olika faktorer, men att inte ha ens grundläggande ämneskunskaper överhuvudtaget om det man beslutar ser jag som förkastligt då det aldrig skulle gå i någon annan bransch alls, undantaget skådespelare.

Det är fel att politiken på 2020-talet primärt är känslodriven för det degraderar allting.
Politiken kommer bort ifrån verkligheten och gör sig själv sämre.

Tex att det troligen inte finns tillräckligt med Neodym i jordskorpan för att bygga alla vindsnurror man planerar för.
Hade man vetat det och inte gått på lobbyintressen så hade man tagit andra beslut.

Men då mycket just nu är känslomässigt-och en pengakarusell så går det nog ändå enligt plan.
För det verkar vara planen, att hålla oss upptagna och att vi ska diskutera med varandra här på fläskbak, helst bråka med varandra in absurdum också.

Romina är en person man kan skylla på, medans makten och näringslivsintressen gör som de vill.
Senast redigerad av Sinnersten 2024-11-25 kl. 16:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in