Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-19, 21:26
  #1
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Fick höra av en bekant på en fest som hade och göra med indier i Sverige att dem var riktigt ziggiga. Dvs försöker få grejer gratis / bästa pris / kräma ut det sista/ försöka få extra grejer gratis. likt vad mena babbarna gör. Han förklarade att han hade gett ett väldigt bra pris i sin bransch men att de efter kommer med mer grejer de vill att han skulle göra för samma peng.

Personligen trodde jag att Indier hade lite heder i sig men hade tydligen fel enligt honom. Vad säger flashback? Någon som jobbar eller har affärer med indier Sverige och kan utveckla?
Citera
2022-10-19, 21:29
  #2
Medlem
Eponumoss avatar
Vad har heder med att vilja pruta att göra?
Är väl bara en kulturell grej.
Citera
2022-10-19, 21:36
  #3
Avstängd
Stockholmsjevels avatar
Är varken indier eller ”zigenare” förhandlar trots det om pris vid dyrare inköp och oftast får jag ett betydligt bättre pris än vad som anges på prislappen. Varför betala överpriser liksom?
Citera
2022-10-19, 21:39
  #4
Medlem
” grejer gratis / bästa pris / kräma ut det sista/ försöka få extra grejer gratis”

Vad är det för fel med detta? Det är ju just dessa saker som gjort mig väldigt framgångsrik i mitt yrkesliv.
Citera
2022-10-19, 22:03
  #5
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Vad har heder med att vilja pruta att göra?
Är väl bara en kulturell grej.
Som reparatör av ipads har jag stött på dom.
De kan komma tillbaka efter 2 veckor och vill ha lite pengar tillbaka, för "ljudet är dåligt" eller annat konstigt påstående.

Det är inte att pruta, utan ett smuts-beteende!
Citera
2022-10-19, 22:06
  #6
Medlem
Ska man tolka det som att du åter dig luras under affärsuppgörelser för att behålla din heder intakt?
Citera
2022-10-19, 23:06
  #7
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Observera att många ämnen och trådar som på något sätt berör invandring/invandrare ändå kan passa bättre i andra forum än I&I. Exempel på sådana är:
..
• Trådar om olika kulturers egenskaper, värderingar och traditioner > Socialantropologi, etnologi och sociologi


Integration och invandring --> Socialantropologi, etnologi och sociologi
/Moderator
Citera
2022-10-20, 00:22
  #8
Medlem
Ballooonies avatar
Vissa anser att dom är värda och förtjänar mer för vilka dom är och vad de varit med om.

Då tycks de kunna åtnjuta det med gott samvete.

De har blivit såna karaktärer.

Andra kan ingenting för de känner sig värdelösa. De vill berusa och bedöva sig själv och aldrig mer nyktra. Bli medvetslösa.

Eller ge sitt liv till Jesus. Följa Honom. Hur nu det ska gå till..
När man är en kränkt och bitter människa.

Ts. Varför håller du liv i såna elaka rykten om romer? Det är nya tider.
Det där är orättvist.
Folk är folk. Vi kan inte hjälpa det.
Jesus kan hjälpa oss..
__________________
Senast redigerad av Ballooonie 2022-10-20 kl. 00:26.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback