Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2023-02-12, 22:23
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toshisatimoto
Har du frågat?
Det är väl bara att be nån flugswamp junkie här för lite monero att skicka frågan åt dig.
Eller använd vpn+ brave i private thor browser+ protonmail .
Annars, varför skulle de ha misstanke om en enkel fråga? Hur som helst , på det här sättet kan de tröga jävlar inte komma åt dig 100%.
Har inte frågot eftersom det finns ingenting de kan säga som kan hjälpa mig. I lagen står det svart på vitt hur det fungerar (eller snarare hur det inte fungerar om ni fattar efter att ha läst tråden). Om jag ringer och frågar så kommer de inte att göra något undantag så klart. De kommer inte säga "skit i att skatta bara", och de kommer också säga "ja vi vet att det finns ingen fungerande lag för leverage i krypto". Den enda slutsats jag kan tänka mig att de kommer till är "vi råder dig att inte avnända krypto trots att det är lagligt att göra det.". Helt efterblivet.

Jag tycker det är bäst att alla som använder leverage inte skattar helt enkelt. Det finns ju inga fungerande skatteregler. Skatteverket kan inte ta alla svenskar till domstolen för detta. Dessutom har vi ju också ett väldigt bra försvar (det finns inga fungerande skatteregler och det är inte olagligt).
Citera
2023-02-13, 18:09
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superduktig
Har inte frågot eftersom det finns ingenting de kan säga som kan hjälpa mig. I lagen står det svart på vitt hur det fungerar (eller snarare hur det inte fungerar om ni fattar efter att ha läst tråden). Om jag ringer och frågar så kommer de inte att göra något undantag så klart. De kommer inte säga "skit i att skatta bara", och de kommer också säga "ja vi vet att det finns ingen fungerande lag för leverage i krypto". Den enda slutsats jag kan tänka mig att de kommer till är "vi råder dig att inte avnända krypto trots att det är lagligt att göra det.". Helt efterblivet.

Jag tycker det är bäst att alla som använder leverage inte skattar helt enkelt. Det finns ju inga fungerande skatteregler. Skatteverket kan inte ta alla svenskar till domstolen för detta. Dessutom har vi ju också ett väldigt bra försvar (det finns inga fungerande skatteregler och det är inte olagligt).

Därför DEX är framtiden, kräver ingen ID, kopplar inte till någon person, så länge du gör allt i kryptovärlden, ingen koppling till verkligheten

När det är dags att casha ut till fiat valuta om några år, då är kanske lagen redan färdigt och klart
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in