Citat:
Ursprungligen postat av
MacGuffin
Knner ingen pulsstegring alls. Knns som ett lamt frsk av Konami att hlla liv i IPn bara? S.H har ju lite av kultstatus i spelvrlden och just 2an r vl de flestas favorit i serien.
Kommer spelet innehlla ngra verkliga frndringar mot originalet eller har man bara slngt p ett nytt lager frsch frg ver samma gamla spel? Jag tror p det senare alternativet hr.
Som sagt, jag tror detta r ett stt fr Konami att hlla liv i IPn.
Den dagen Konami ger ut P.T kommer jag engagera mig igen. Fram till dess kan man nog gspa och somna om.
Silent Hill som spelserie har misshandlats genom ren och bara blivit smre och smre. SH2 var enligt mig hjdpunkten och ven om SH3 hade sina ljusa stunder har det bara gtt utfr sedan dess.
S en del av mig tror att Konami behvde en genuint seris satsning denna gng, fr att f serien "back on track".
ven om allt sklart handlar om pengar i slutndan.
Men sammantaget verkar denna remake tminstone ha trffat rtt, bde hos kritiker och fans.
Mnga var oroliga ver Bloober tidigare resum, men de verkar verkligen ha tagit sig an SH2 med precis rtt knsla.
Grundstory och karaktrer r desamma, men det r helt nya karaktrsmodeller och rstskdespelare, med en del omskriven dialog.
Yamaoka r tillbaka och har remixat sitt gamla soundtrack, samt skrivit ngra nya ltar.
P det stora hela r det bekant, men man har ndrat bl.a. layout och pussel en hel del.
Det finns exempelvis nya kvarter och byggnader, och du kan g in i flertalet hus/restauranger m.m. i jakten p ammo, healing och collectables.
De som spelat originalet kommer knna igen sig, men kan inte frlita sig p minnet fr att komma vidare.
Personligen lskar jag det.
Knns bde nytt och nostalgiskt p samma gng.