Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2024-10-06, 19:02
Medlem
spelet var knckt 06.00 imorse. dom hga kraven p hrdvara r hisnande dligt p ett spel som ltt kunde gjorts till enklare maskiner. fan att dom inte skms.
Citera
2024-10-11, 20:14
Medlem
Nihennas avatar
Fy helsike. Minns att sjukhuset var riktigt obehagligt som barn, men i remaken har de verkligen gjort det tio gnger obehagligare. Sllan man motvilligt tar sig igenom ett stlle samtidigt som handsvetten fldar.

Remaken r kanon hittills hur som helst. Verkligen njd med det. Obehag deluxe nr man kommer till de olika Otherworld...
Citera
2024-10-12, 10:11
Medlem
DrSpankels avatar
Jag tror att jag blivit mesigare med ren.

lskade verkligen originalet, men denna remake har jag ftt ta i sm sittningar.

Blir fr stressad av atmosfren och alla frndringar som gr att jag inte knner igen mig helt och hllet.

Blev klar med sjukhuset igr och bvar lite infr fngelset med tanke p hur vidrigt Otherworld Brookhaven var.

I slutndan r det nog ett gott betyg.
Citera
2024-10-12, 15:08
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpankel
Jag tror att jag blivit mesigare med ren.

lskade verkligen originalet, men denna remake har jag ftt ta i sm sittningar.

Blir fr stressad av atmosfren och alla frndringar som gr att jag inte knner igen mig helt och hllet.

Blev klar med sjukhuset igr och bvar lite infr fngelset med tanke p hur vidrigt Otherworld Brookhaven var.

I slutndan r det nog ett gott betyg.
Haha tnkte exakt det samma som du ser i inlgget ovan. Sjukhuset var verkligen obehagligt. Vill inte fundera p fngelset, s jag tar tiiid p mig att komma dit.
Citera
2024-10-12, 16:45
Medlem
Knner ingen pulsstegring alls. Knns som ett lamt frsk av Konami att hlla liv i IPn bara? S.H har ju lite av kultstatus i spelvrlden och just 2an r vl de flestas favorit i serien.

Kommer spelet innehlla ngra verkliga frndringar mot originalet eller har man bara slngt p ett nytt lager frsch frg ver samma gamla spel? Jag tror p det senare alternativet hr.

Som sagt, jag tror detta r ett stt fr Konami att hlla liv i IPn.

Den dagen Konami ger ut P.T kommer jag engagera mig igen. Fram till dess kan man nog gspa och somna om.
Senast redigerad av MacGuffin 2024-10-12 kl. 16:51.
Citera
2024-10-12, 17:27
Medlem
Vldigt sugen p det, men vntar nog p det hoppar i rea korgen. Tycker ni som spelar det att det r vrt fr en remake??
Citera
2024-10-13, 00:10
Medlem
DrSpankels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacGuffin
Knner ingen pulsstegring alls. Knns som ett lamt frsk av Konami att hlla liv i IPn bara? S.H har ju lite av kultstatus i spelvrlden och just 2an r vl de flestas favorit i serien.

Kommer spelet innehlla ngra verkliga frndringar mot originalet eller har man bara slngt p ett nytt lager frsch frg ver samma gamla spel? Jag tror p det senare alternativet hr.

Som sagt, jag tror detta r ett stt fr Konami att hlla liv i IPn.

Den dagen Konami ger ut P.T kommer jag engagera mig igen. Fram till dess kan man nog gspa och somna om.

Silent Hill som spelserie har misshandlats genom ren och bara blivit smre och smre. SH2 var enligt mig hjdpunkten och ven om SH3 hade sina ljusa stunder har det bara gtt utfr sedan dess.

S en del av mig tror att Konami behvde en genuint seris satsning denna gng, fr att f serien "back on track".
ven om allt sklart handlar om pengar i slutndan.

Men sammantaget verkar denna remake tminstone ha trffat rtt, bde hos kritiker och fans.
Mnga var oroliga ver Bloober tidigare resum, men de verkar verkligen ha tagit sig an SH2 med precis rtt knsla.

Grundstory och karaktrer r desamma, men det r helt nya karaktrsmodeller och rstskdespelare, med en del omskriven dialog.
Yamaoka r tillbaka och har remixat sitt gamla soundtrack, samt skrivit ngra nya ltar.

P det stora hela r det bekant, men man har ndrat bl.a. layout och pussel en hel del.
Det finns exempelvis nya kvarter och byggnader, och du kan g in i flertalet hus/restauranger m.m. i jakten p ammo, healing och collectables.

De som spelat originalet kommer knna igen sig, men kan inte frlita sig p minnet fr att komma vidare.

Personligen lskar jag det.
Knns bde nytt och nostalgiskt p samma gng.
Citera
2024-10-13, 00:21
Medlem
Citat:
Silent Hill som spelserie har misshandlats genom ren och bara blivit smre och smre. SH2 var enligt mig hjdpunkten och ven om SH3 hade sina ljusa stunder har det bara gtt utfr sedan dess.

S en del av mig tror att Konami behvde en genuint seris satsning denna gng, fr att f serien "back on track".

Men sammantaget verkar denna remake tminstone ha trffat rtt, bde hos kritiker och fans.
Mnga var oroliga ver Bloober tidigare resum, men de verkar verkligen ha tagit sig an SH2 med precis rtt knsla.

Grundstory och karaktrer r desamma, men det r helt nya karaktrsmodeller och rstskdespelare, med en del omskriven dialog.
Yamaoka r tillbaka och har remixat sitt gamla soundtrack, samt skrivit ngra nya ltar.

P det stora hela r det bekant, men man har ndrat bl.a. layout och pussel en hel del.
Det finns exempelvis nya kvarter och byggnader, och du kan g in i flertalet hus/restauranger m.m. i jakten p ammo, healing och collectables.

De som spelat originalet kommer knna igen sig, men kan inte frlita sig p minnet fr att komma vidare.

1-3 r ju helt klart peaken i serien, personligen fredrar jag de tv frsta spelen d det r dom jag spelat mest nr det begav sig.

Lter ju nd som man frskt vara lite kreativ och gjort ngot mer n att bara flasha till grafiken vilket r najs.
Citera
2024-10-13, 11:32
Medlem
Nihennas avatar
Citat:

Tycker mer att det blev nr de bytte studio. Bde SH3 och SH4 r riktigt bra, tycker jag ven om visst, SH4 r ju vldigt olikt tidigare delar, men sen s...
Citera
2024-11-26, 16:09
Medlem
diseuses avatar
De hr dolda meddelandena i morse, var det ngon av er som la mrke till dem?

https://bloody-disgusting.com/video-...-remake-video/

Jag lyckades missa dem helt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här