Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-12, 15:41
Medlem
Låt allmänheten få veta mer

Svenska nyhetsmedier tycks vara ense: Vid det enskilda våldsbrottet är gärningsmannens härkomst som huvudregel inte en relevant sakupplysning.

En sammanställning av 32 gruppvåldtäkter som Expressen gjorde 2018 visad att 42 av 43 dömda gärningsmän var födda utomlands eller hade en eller två utrikes födda föräldrar.Samma år visade uppdrag granskning att vid övefallsvåldtäkter var drygt åtta av tio dömda gärningsmän födda i ett annat land.

https://www.svd.se/a/APWqGx/neuding-...en-fa-veta-mer
Citera
2023-06-12, 18:06
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Låt allmänheten få veta mer

Svenska nyhetsmedier tycks vara ense: Vid det enskilda våldsbrottet är gärningsmannens härkomst som huvudregel inte en relevant sakupplysning.

En sammanställning av 32 gruppvåldtäkter som Expressen gjorde 2018 visad att 42 av 43 dömda gärningsmän var födda utomlands eller hade en eller två utrikes födda föräldrar.Samma år visade uppdrag granskning att vid övefallsvåldtäkter var drygt åtta av tio dömda gärningsmän födda i ett annat land.

https://www.svd.se/a/APWqGx/neuding-...en-fa-veta-mer
Hade du kunnat citera mer från artikeln?
Den är låst.
Citera
2023-06-12, 18:44
Medlem
subrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbaraboom84
@d-@? @l S@y@sn3-
Y@?3n @ldug-ai?
Ť@yßir -3d@r
-uß3in ?@sh@n
@?3r Ť@?3?

@ Bokstav1
3 Bokstav5
- Bokstav8
? Bokstav13
ẞ Bolstav19x2

fattar ingenting
Citera
2023-06-12, 20:40
Medlem
@d-@? @l S@y@sn3-
Y@?3n @ldug-ai?
Ť@yßir -3d@r
-uß3in ?@sh@n
@?3r Ť@?3?

@ Bokstav1 = a
3 Bokstav5 = e
- Bokstav8 = h
? Bokstav13 = m
ẞ Bokstav19x2 = ss

Dvs adham al sayas… etc
Om jag minns rätt
Namnen fanns i nåt annat inlägg eller fup
Citera
2023-06-27, 10:19
Medlem
spoilers avatar
Hon blev gruppvåldtagen i Kungsparken: "Livet har satts på paus"

https://sverigesradio.se/artikel/hon...-satts-pa-paus
Citera
2023-06-27, 17:58
Medlem
Jag lyssnade precis på avsnittet och blev så sjukt upprörd över vad 18-åringens advokat säger. Han fick 5 år och 10 månader fängelse för att han var 18 när han våldtog tjejen. De andra fick sluten ungdomsvård eftersom de var minderåriga. Advokaten säger att han är så ledsen för att han hade "maximal otur" eftersom han fyllt 18 år endast 4 dagar efter att han våldtog tjejen tillsammans med sina polare. Hur i helvete kan en våldtäktsman vara otursam??? Jag fattar att advokatens jobb är att försvara sin klient, men att säga att han hade maximal otur tycker jag är direkt vidrigt.
Citera
2023-06-28, 06:00
Medlem
Ezetimibs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EzmoreldaGoteborg
Jag lyssnade precis på avsnittet och blev så sjukt upprörd över vad 18-åringens advokat säger. Han fick 5 år och 10 månader fängelse för att han var 18 när han våldtog tjejen. De andra fick sluten ungdomsvård eftersom de var minderåriga. Advokaten säger att han är så ledsen för att han hade "maximal otur" eftersom han fyllt 18 år endast 4 dagar efter att han våldtog tjejen tillsammans med sina polare. Hur i helvete kan en våldtäktsman vara otursam??? Jag fattar att advokatens jobb är att försvara sin klient, men att säga att han hade maximal otur tycker jag är direkt vidrigt.

Tänkte också på det. Han kanske skulle ha tänkt på att våldta någon annan helgen före istället, så hade han fått lindrigare straff. #stackarn
Senast redigerad av Ezetimib 2023-06-28 kl. 06:01. Anledning: Svårt med svenska språket klart uppenbart
Citera
2023-06-28, 15:34
Medlem
chromacors avatar
Citat:
Läste det samma nyss i Expressen och gick fan i taket. Funderade en stund på om jag skulle maila advokaten och fråga om hon verkligen sagt så. Hur jävla skadad i tankecentrum är man om man tycker att det var "maximal otur" att han råkade våldta en tjej några dagar efter sin födelsedag? Snubblade han och råkade våldta eller?

Jurister är bevisligen en yrkeskår full av idioter.
Citera
2023-06-28, 18:25
Medlem
ADHAM Al Sayasneh, 20050527-4498

YAMEN Aldughaim, 20060101-5373

TAYSSIR Hedar, 20070916-9239

HUSSEIN Mashan, 20050623-5332

AMER Tamem, 20041018-5912
Citera
2023-06-28, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chromacor
Läste det samma nyss i Expressen och gick fan i taket. Funderade en stund på om jag skulle maila advokaten och fråga om hon verkligen sagt så. Hur jävla skadad i tankecentrum är man om man tycker att det var "maximal otur" att han råkade våldta en tjej några dagar efter sin födelsedag? Snubblade han och råkade våldta eller?

https://www.limhamnsjuristen.se/ewa-wressmark/

ewa.w@limhamnsjuristen.se

Är det hon som är tomten?
Citera
2023-06-29, 12:47
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av chromacor

Svenska kvinnor får vänja sig vid att klä i burka och inte gå ut ensamma eller också så utvisar de alla muslimer från Sverige. Människor från dessa länder är inte kapabla att bo i civilicerade länder, de ska bo i Afrika och mellanöstern där de är vana att skära halsen av getter och behandla kvinnor som egendom. Om de gjorde så mot min dotter eller mot mig skulle jag vänta att de kom ut, ta dem en efter en och säga att jag gillade sex med dem, lura ut dem i skogen, skära av dem det som hänger mellan benen och hänga upp dem i ett träd med huvudet ner och låta dem förblöda. Händer det några gånger vid olika våldtäkter så är de nog avskräckande exempel
Citera
2023-07-02, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgileSnark
ADHAM Al Sayasneh, 20050527-4498

YAMEN Aldughaim, 20060101-5373

TAYSSIR Hedar, 20070916-9239

HUSSEIN Mashan, 20050623-5332

AMER Tamem, 20041018-5912

Skitbra!

Det är perfekt om de någon gång skulle få möjligheten att få söka jobb. Jag hoppas att deras familjer blir arbetslösa och utvisade. Sverige behöver inte deras smuts! Förhoppningsvis räknas deras barns sjuka beteende som bristande vandel. Alltså att föräldrarna i förväg inte tänkte till innan de skaffade barn. Vad hade de väntat sig? när de kommer från ett sådant skitland som Syrien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in