Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2022-10-29, 15:13
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PyroPelle
Var det inte en vanlig charterdestination för svenskar på 80- och 90-talet? Inte så vanligt att man semestrar där nu som då men vill minnas att många svenskar drog dit på tvåveckors-charterresa med all-inclusive på hotell i och runt Sofia. Håller med dig annars, ett land som ofta "glöms bort" och inte får utrymme (vad det nu skulle få utrymme för?).

Att det inte får utrymme är intressant. Är också granne med Turkiet som är rena rama charterorten för svenskar. Känns ju som att Bulgarien är ett land som människor eller bara transporter passerar igenom.

Helt fel att landet är ointressant! Det måste vara en oupptäckt juvel.
Citera
2022-10-29, 15:31
  #26
Medlem
PerniWhas avatar
Varit där två gånger. Trevligt land med trevligt folk, dock var det jävligt skräpigt överallt förutom inom hotellområdena.
Citera
2022-10-30, 12:42
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Du har givetvis ingen aning, sitter oberest vid ditt skitiga skrivbord o pojkgissar att alla ska tycka ditt inlägg var coolt.

Lägg ner, du framstår som en byjon .


Bulgarien är vackert, intressant o tyvärr som ts noterade helt bortglömt i all media.
Haha jag kan nog sätta mig högra pungkula flera gånger om att jag är mer välberest än vad du är.

Och jag står fast i att det är ett land med pissfolk och landet i sig är inte speciellt vackert.
Citera
2022-10-31, 20:34
  #28
Medlem
psaks avatar
Ungern har ju sin Orban som är högersinnad och därmed omtjatad av vilka då, jo just det, svensk massmedia. Därigenom hamnar det landet på en del svenskars läppar.
Rumänien upplever jag inte är omtalat direkt, förutom för sitt 'tillskott' till utanför matbutikerna.

Bulgarien är ju ett litet fredligt land med färre invånare än Sverige t o m. Ta oss själva, hur ofta är det realistiskt att Sverige diskuteras lite längre bort? 'Fredliga' länder på 8-10 miljoner är inte samtalsämnet överallt direkt.
Det är väl bara USA och en handfull andra länder som diskuteras dagligdags världen över utan att ständigt vara superaktuella.
Citera
2022-11-01, 14:04
  #29
Medlem
stoichkov8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Haha jag kan nog sätta mig högra pungkula flera gånger om att jag är mer välberest än vad du är.

Och jag står fast i att det är ett land med pissfolk och landet i sig är inte speciellt vackert.

Jasså?

https://www.google.com/search?q=bulg...ih=729&dpr=2.5

Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback