Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-09, 15:42
  #37
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Anser ni att Zelda A Link To The Past egentligen att vara ett relativt låg grafik egentligen? Är det ett snyggt spel eller är det mer spelet i sig som gör spelet så bra?

Det släpptes ju relativt tidigt under SNES-eran, så det skulle nog inte ses som en contender för det snyggaste SNES-spelet. Men det sågs nog för sin tid som en imponerande uppgradering från föregångarna på NES.
Citera
2023-01-02, 17:45
  #38
Medlem
minns att starfox var ganska häftigt att spela back in the olden days...
Citera
2023-01-03, 11:28
  #39
Medlem
Finns så klart snyggare spel
Citera
2023-01-03, 11:32
  #40
Avstängd
Liberationfronts avatar
Minns knappt Snes. Men gillade StarFox / Starwingnär det kom speciellt hur de pratade.
Citera
2023-01-03, 12:15
  #41
Medlem
soulfly82s avatar
Donkey Kong Country. Minns när jag såg det första gången att jag tyckte de va riktigt snyggt.
Citera
2023-01-03, 12:23
  #42
Medlem
VelvetThornss avatar
Crono Trigger absolut. Det håller fortfarande idag och ser bättre ut än 3D-spelen från den eran.
Citera
2023-02-04, 21:25
  #43
Medlem
DeeDoo2s avatar
Super Metroid.
Citera
2023-02-05, 15:36
  #44
Medlem
Mogaku-sans avatar
Jag tycker att både Super Nintendo och Mega Drive hade bra färger. Om jag ska välja några så blir det Super Mario World, Donkey Kong Country, Sonic the Hedgehog och Sonic 2.

Hade kompisar under 90-talet som hade dom tv-spelskonsolerna. Så hade inga egna sådana 90-tals tv-spel förrän på 2020-talet då dom släpptes med hdmi och inbyggda spel.
Citera
2023-09-06, 16:48
  #45
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Anser ni att Zelda A Link To The Past egentligen att vara ett relativt låg grafik egentligen? Är det ett snyggt spel eller är det mer spelet i sig som gör spelet så bra?
Jag har aldrig fattat poängen med zelda 2d spel och jag har alltid tyckt att det har sett uråldrigt och simpelt ut. Bara grejen när man rör på sig och skärmen " flyttar in" i det nya området ser förjävligt ut.

Donkey kong ser ut och låter minst en generation nyare.
Citera
2023-09-07, 01:33
  #46
Medlem
TokyoBarns avatar
Helt klart Donkey kong country, ett av dom bästa spelen som någonsin gjorts tillsammans med musiken, körde aldrig 2 elr 3 så vet inte hur dom är i jämförelse.

Brukar fortfarande spela om det titt som tätt på emulator, fastnar alltid på en av isbanerna och stänger ner igen dock 🤪

Det som är imponerande är att dom flesta SNES spel går att spela idag utan att ta fram en hink och spy av hur kass grafiken är, plattformsspel och simulatorspel som Sims passar perfekt i 16-bit.

Jämför man med Nintendo 64 som tog steget till 3D så ser det mesta förjävligt ut idag med några få undantag.
__________________
Senast redigerad av TokyoBarn 2023-09-07 kl. 01:50.
Citera
2023-09-19, 10:15
  #47
Medlem
Gosifs avatar
DKC-trilogin.. Chrono Trigger
Citera
2023-09-20, 16:03
  #48
Medlem
guderis avatar
Hmm nu står det ju inte specifikt snes spel utan snyggaste spelet från snes tid. Snes släpptes ju 92 i Sverige, samma år som Wolfenstein 3d kom till pc. Sen kom ju Doom 93.

Men vi säger 92 så då är det Wolfenstein 3d på pc. När jag spelade detta första gången, vilket var just hösten 92, så trodde jag inte att det var sant. Jag var helt säker på att vi hade nått den absoluta toppen och att det omöjligen skulle kunna komma någonting som faktiskt såg bättre ut.

Pratar vi hela snes livstid, så säg att N64 släpptes 97. Men fortfarande 98 så spelades det en hel del Snes. 98 kom Half-Life, då var det det snyggaste spelet.

Men om vi säger att Snes era var över 97 då N64 släpptes så är det förmodligen Quake som släpptes 96 som tar hem priset.
__________________
Senast redigerad av guderi 2023-09-20 kl. 16:08.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback