Citat:
Ursprungligen postat av
Bravuna
Ni som varit p Disney, vilken lder tror ni r bst fr barnen? S de fr s mycket utav upplevelserna som mjligt.
Lngdkrav fr alla attraktioner.
https://disneyworld.disney.go.com/fa...-requirements/
Hur gamla... de ska orka ganska mycket. Blir ganska mentalt verstimulerande, varmt, lite stressigt om man har planerat dagen "maxad" osv. Tror 6-8 beroende p barnets mognad. Nr man planerar r det bst att lgga in gott om pauser, och rkna med att spendera en hel del p mat/snacks/godis. Behvs konstant med dryck i vrmen, och massa kolhydrater fr energi. Och det r ganska dyrt inne i parkerna. Men att bra med sig allt r inte roligt. Rkna med stora utgifter frn brjan s blir det mindre irriterande.
De flesta jag mtt som hatade parkerna hade brjat med tanken att de skulle komma billigt undan, snla hit och dit och slpa med sig mat... Det blir rena bataanmarchen, du kommer hata varje minut.
du kommer inte billigt undan, det r disneyworld, och det kommer kosta skjortan.
Sista gngen jag var dr var min ldsta 7, och jag hade en smartwatch, Total stegmngd fr mig var 32000 steg en av dagarna. (Det innefattar allt den dagen, inte bara inne i parkerna.) S du kan rkna p hur mycket det blir fr korta ben.
Barnen kommer garanterat att ha ett antal sammanbrott. Det blir helt enkelt fr mycket mentalt frsta gngen.