Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-02, 08:52
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Vi har mängder av moppebilar EPA bilar A traktorer här ....tycker aldrig man har ont av dom...ja menar hastighetsbegränsningen här i Onsala är oftast 50...ibland 60_70...

Hastigheten är ju fast satt för samtliga dock haha. Många äldre som gillar att gasa på med har jag märkt.
Citera
2022-11-02, 08:54
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rarecube
Hastigheten är ju fast satt för samtliga dock haha. Många äldre som gillar att gasa på med har jag märkt.
Jo men att man skulle ha ont av dom fattar jag inte...det är väl bara att köra om som vanligt.
Citera
2022-11-02, 09:00
  #15
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rarecube
Nej, men självklart är det inte okej att störa andra på det viset. Vi har inga problem här med det utan ungdomarna är respektfulla mot andra faktiskt. De vill bara vara ifred och syssla med bilar och allt som hör till. Har aldrig hört någon sådan rasistmusik eller att de beter sig dåligt på något vis.

En del är nog lite rebelliska av sig där du bor då och spelar musik för att provocera, helst den värsta sorten för maximal effekt. På 50-talet var det rockabillymusiken, sedan kom dödsmetallen och nu är det väl detta då. Jag är säker på att man varvar rasistmusiken med gangsterrap. Det handlar nog inte så mycket om att man är dödsnazist utan att man känner sig utkastad från samhället och bespottad så man ger igen på detta vis troligen. Fuck Greta och PK typ. Min teori. Men det är klart, fångar man inte upp dessa ungdomar så kan beteendet befästas och en del växer upp i fel kretsar och hamnar snett på riktigt.
Jag fattar grejen. Jag har också varit ung och stökig och rört mig både i mc-miljön och bland raggare, så jag har inget emot motorintresset som sådant, och vad a-traktorer som passerar på gatan spelar för musik har jag ingen synpunkt på så länge de inte väcker mig på nätterna bara för att provocera. Jag är för en höjning av hastighetsgränsen till 45, men jag tycker också att det skulle vara bältes- och vinterdäckskrav. Jag skulle utan tvekan skriva på en namninsamling för att ”epaungdomar” skulle få någonstans att träffas och hålla till, men samtidigt vill jag se hårdare tag mot de som medvetet stör bara för att de tycker det är roligt.
Citera
2022-11-02, 09:01
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Jo men att man skulle ha ont av dom fattar jag inte...det är väl bara att köra om som vanligt.

Ja, precis och att de med långsamma fordon kör till sidan när de har möjlighet. Motorintresset fortsätter vanligtvis när de fått vanligt körkort med sedan.
Citera
2022-11-02, 09:03
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Jag fattar grejen. Jag har också varit ung och stökig och rört mig både i mc-miljön och bland raggare, så jag har inget emot motorintresset som sådant, och vad a-traktorer som passerar på gatan spelar för musik har jag ingen synpunkt på så länge de inte väcker mig på nätterna bara för att provocera. Jag är för en höjning av hastighetsgränsen till 45, men jag tycker också att det skulle vara bältes- och vinterdäckskrav. Jag skulle utan tvekan skriva på en namninsamling för att ”epaungdomar” skulle få någonstans att träffas och hålla till, men samtidigt vill jag se hårdare tag mot de som medvetet stör bara för att de tycker det är roligt.

Mycket klokt! Jag instämmer till fullo i detta.
Citera
2022-11-02, 09:07
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rarecube
Mycket klokt! Jag instämmer till fullo i detta.
Sista roliga Atraktorn här var en Porche Cayenne...snacka om rika föräldrar här. barnen får lyxbilarna här när föräldrarna köper nytt....BMW Xdrive Combi har jag sett med...snart kommer väl en Tesla.
__________________
Senast redigerad av chonard 2022-11-02 kl. 09:09.
Citera
2022-11-02, 09:12
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Sista roliga Atraktorn här var en Porche Cayenne...snacka om rika föräldrar här.

Föräldrar som har för mycket pengar… Jag kan snarare tycka att den som har den risigaste A-traktorn är den som är coolast Tänk dig som en gammal rostig och jävlig pilsnerbil. Det är ju ingen sport att köra runt i en Porsche eller annat stroppmärke menar jag.
Citera
2022-11-02, 09:16
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rarecube
Föräldrar som har för mycket pengar… Jag kan snarare tycka att den som har den risigaste A-traktorn är den som är coolast Tänk dig som en gammal rostig och jävlig pilsnerbil. Det är ju ingen sport att köra runt i en Porsche eller annat stroppmärke menar jag.
ja så är det här...mycket välbärgat folk...lite roligt när jag kommer till affären med min Audi A4a 2009 å det står rena lyxbilar jämte som A traktorer
Citera
2022-11-02, 09:18
  #21
Medlem
I min lilla stad finns det ett gäng babbar som lever rövare slåss, säljer knark, våldtar mm
Inget händer.

Polisen har tydligen fullt upp med att kolla upp den svenska motorburna ungdomen. Kolla att EPAn inte går för fort, mönsterdjup på däcken osv. Verkar vara prioriterat.
Citera
2022-11-02, 09:19
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rarecube
Det är mycket skriverier just nu om ungdomarna som har motorintresse. Folk stör sig på att det spelas musik och att man gör burnouts och liknande. Men varför då?

Vad spelar det för roll om det samlas ett gäng ungdomar med bilar på en annars tom parkeringsplats vid ett köpcentrum en lördagskväll? Låt de spela hög basmusik för det är ingen bebyggelse i närheten ändå och låt de hålla på och sladda lite. Vem bryr sig? Varför sådant hat mot motorintresserade ungdomar? De skadar ingen och håller sig för sig själva i 99 fall av 100. Det är väl fan så mycket bättre att de sysslar med sådant än att de springer runt på stan med knivar och knark som många andra typer av ungdomar?!

Bygg mer asfalterade planer lite avsides där ungdomar kan få härja bäst de vill, eller varför accepterar man inte deras intresse som just ett riktigt intresse? Varför ska det byggas bibliotek, fotbollsplaner av konstgräs i den så kallade orten och basketplaner men ingenting för de bilintresserade ungdomarna som ofta bor mer på landet? Nej, de ser man ner på och de får bara hat jämnt och ständigt i media. Låt de vara för fan!

Medelklass och kälkborgare har alltid tyckt att soc grupp 3 varit vulgär.
Citera
2022-11-02, 09:21
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
ja så är det här...mycket välbärgat folk...lite roligt när jag kommer till affären med min Audi A4a 2009 å det står rena lyxbilar jämte som A traktorer

Haha ja, har också sett nyare bilmodeller som v90 och liknande. Kanske planerar de att bygga om den till en vanlig bil igen sedan när de fått körkort, men ändå. Man lär ju inte något om ekonomi och pengars värde precis om man skämmer bort dem så.
Citera
2022-11-02, 09:21
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Jag tycker ungdomar kan få ha ett motorintresse och träffas och umgås över det. Inga problem. MEN… När de samlas på busshållplatsen utanför mitt fönster med 4-6 a-traktorer och först spelar vit maktmusik på högsta volym och sekunden senare står och heilar i kör till Ramones (vilket är extremt ointelligent och en skymf mot Ramones som var uttalade antirasister) låt ”The KKK took my baby away” i tron att det är en hyllning till rasism klockan halv tre på natten flera nätter i sträck när jag och mina grannar ska upp och jobba och har småbarn som vaknar och blir rädda tycker jag faktiskt att ungdomarnas motorintresse har gått för långt.

Men ok, alla alla är inte grisar som förstör och stör, så man ska inte dra alla över en kam och de som uppför sig som folk ska inte straffas för att andra inte gör det. Jag ser en del problem med a-traktorkulturen som måste tas itu med, men samtidigt håller jag med om att man inte ska hata på alla. Fast du förstår säkert att det är det som händer när sådant jag beskrev innan händer, och du förstår säkert också att många av mina grannar inte på långa vägar är lika överseende som jag trots allt är.

Hahaha fi fan vilken mardröm. Det har alltså hänt på riktigt?! Sjukaste jag hört.

Själv tycker jag a traktorer bör förbjudas asap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in