Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-04, 14:54
  #1
Medlem
Hej!

Jag har sett reklam från Techover Academy en hel del på Tiktok på sistone.
De säger att det är 4 mån utbildning inom Javascript där man är garanterad jobb.

Har någon erfarenhet från dem?
Vad tycker ni?
Vad krävs för att bli antagen?

Tacksam för svar
Citera
2022-11-04, 15:42
  #2
Medlem
Astralhopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton96
Hej!

Jag har sett reklam från Techover Academy en hel del på Tiktok på sistone.
De säger att det är 4 mån utbildning inom Javascript där man är garanterad jobb.

Har någon erfarenhet från dem?
Vad tycker ni?
Vad krävs för att bli antagen?

Tacksam för svar

Jag hade om möjligt gjort ett studiebesök för att gräva lite djupare vad jag betalar för.
Utbildningen är yrkesinriktad vilket är positivt. Lycka till!
Citera
2022-11-05, 11:09
  #3
Medlem
Salt och Academic work har väl samma sak fast på 12 veckor och då anställer de dig.
Fast då måste du gå igenom en anställningsprocess innan du blir antagen.
Citera
2022-11-06, 12:03
  #4
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton96
Hej!

Jag har sett reklam från Techover Academy en hel del på Tiktok på sistone.
De säger att det är 4 mån utbildning inom Javascript där man är garanterad jobb.

Har någon erfarenhet från dem?
Vad tycker ni?
Vad krävs för att bli antagen?

Tacksam för svar

Om du tittar på deras redovisning (https://www.ratsit.se/5591609994-Techover_AB ) så ser du att den här verksamheten är helt nystartad och verkar vara en omställning från att ha hållit på med läxhjälp. Bolagets adress är VD:ns hemadress.

Kärnverksamheten är inte utbildning utan rekrytering, dvs. det de gör är att sälja dig till andra bolag som är ute efter billigt lammkött och egentligen bara vill veta om du gör vad du blir tillsagd eller om du är strulig på något vis.

Man kan också notera att det inte går speciellt bra för dem, de omsätter bara en halv miljon per anställd. Borde vara minst det dubbla.

Tycker du ska vända dig till komvux eller en utbildning du får högskolepoäng för, om du nu vill skaffa dig utbildning.
Citera
2022-11-08, 18:17
  #5
Medlem
Har varit en del av deras utbildning och kan personligen bara tala gott om bolaget, väldigt kompetenta inom programmering och även inom pedagogiken som dem medför.

Jag är tyvärr inte enig över det @PissBuss har att säga angående hans sista paragraf där, han tycker att komvux/utbildning är en bättre idé. Då jag själv suttit i den båten (komvux & yrkeshögskolan), det här är ett betydligt mycket effektivare sätt att ta sig ut i arbetsmarknaden, samma slut destinationen som man får av komvux/utbldningar.

Bland dem bättre besluten jag tagit, låter väldigt biased men det är sanningen och jag tror andra personer som gjort samma resa som jag gjort är enig mig.

Är du ute efter att lära dig programmering utan massa statisk lärning som komvux och yrkeshögskolor medför så tycker jag DEFINITIVT att du ska ge det en chans.
Citera
2022-11-15, 21:44
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newton96
Hej!

Jag har sett reklam från Techover Academy en hel del på Tiktok på sistone.
De säger att det är 4 mån utbildning inom Javascript där man är garanterad jobb.

Har någon erfarenhet från dem?
Vad tycker ni?
Vad krävs för att bli antagen?

Tacksam för svar

Tjaa!

Jag har själv gått akademin och det var verkligen det bästa beslutet jag gjort i mitt liv!
Jobbade inom bygg och var riktigt less och ville göra en total ändring i mitt liv men visste inte vad jag ville göra.
Så scrollade igenom Tiktok och såg denna bootcamp, och impulsiv som jag är så sökte jag xD.
Redan samma dag ringde ena killen och ville boka upp mig på en intervju.
1 1/2 månad senare så började akademin!
Så på fyra månader så lärde jag mig så sjukt mycket, från att inte ens äga en dator/laptop till att programmera riktigt fina web applikationer.
Dom som jobbar på Techover academy är riktigt genuina, skarpa och duktiga programmerare, dom gjorde verkligen allt för att man skulle lyckas, inte bara i programmering utan även bli en bättre version av sig själv!
Och självaste jobb biten så fick man så sjukt mycket hjälp hur man tacklar intervjuer, förberedelser osv, även bestämma vilka bolag man ville söka till så man var inte låst på något sätt.
Hjälpen man får att landa ett jobb är otrolig, från att söka jobb till att få ett jobb!
Upplevelsen var mer som vänner som genuint ville ens bästa.
Så inga konstigheter what so ever!

Hoppas det besvarade några frågor!
Citera
2022-11-16, 06:51
  #7
Medlem
WebDevs avatar
Ett bra uttryck jag hört i en del poddar är "Bootcamp level developer" 🙂

Varierar ju såklart men många av dessa kan tydligen knappt ett skit. 4 månader är löjligt kort tid i dessa sammanhang och man skriver inte "fina webbapplikationer" efter den tiden.
Citera
2022-11-16, 16:44
  #8
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parhamhelali
Har varit en del av deras utbildning och kan personligen bara tala gott om bolaget, väldigt kompetenta inom programmering och även inom pedagogiken som dem medför.

Jag är tyvärr inte enig över det @PissBuss har att säga angående hans sista paragraf där, han tycker att komvux/utbildning är en bättre idé. Då jag själv suttit i den båten (komvux & yrkeshögskolan), det här är ett betydligt mycket effektivare sätt att ta sig ut i arbetsmarknaden, samma slut destinationen som man får av komvux/utbldningar.

Bland dem bättre besluten jag tagit, låter väldigt biased men det är sanningen och jag tror andra personer som gjort samma resa som jag gjort är enig mig.

Är du ute efter att lära dig programmering utan massa statisk lärning som komvux och yrkeshögskolor medför så tycker jag DEFINITIVT att du ska ge det en chans.

Citat:
Ursprungligen postat av Fillefippew
Tjaa!

Jag har själv gått akademin och det var verkligen det bästa beslutet jag gjort i mitt liv!
Jobbade inom bygg och var riktigt less och ville göra en total ändring i mitt liv men visste inte vad jag ville göra.
Så scrollade igenom Tiktok och såg denna bootcamp, och impulsiv som jag är så sökte jag xD.
Redan samma dag ringde ena killen och ville boka upp mig på en intervju.
1 1/2 månad senare så började akademin!
Så på fyra månader så lärde jag mig så sjukt mycket, från att inte ens äga en dator/laptop till att programmera riktigt fina web applikationer.
Dom som jobbar på Techover academy är riktigt genuina, skarpa och duktiga programmerare, dom gjorde verkligen allt för att man skulle lyckas, inte bara i programmering utan även bli en bättre version av sig själv!
Och självaste jobb biten så fick man så sjukt mycket hjälp hur man tacklar intervjuer, förberedelser osv, även bestämma vilka bolag man ville söka till så man var inte låst på något sätt.
Hjälpen man får att landa ett jobb är otrolig, från att söka jobb till att få ett jobb!
Upplevelsen var mer som vänner som genuint ville ens bästa.
Så inga konstigheter what so ever!

Hoppas det besvarade några frågor!

Okej, då kan ni väl visa några av applikationerna ni byggt under utbildningen och något som ni gjort på fritiden sedan dess?

Släng upp på någon Gitea-instans eller fräscht konto på Gitlab, Github eller nåt, om ni inte vill visa era ordinarie konton.
Citera
2022-11-16, 17:05
  #9
Medlem
Fridaynights avatar
Två nyreggade utan tidigare inlägg råkar hitta tråden och praisa den, slumpen va?
Citera
2023-08-01, 15:13
  #10
Medlem
Vad kostar denna utbildning?
Citera
2023-08-01, 15:23
  #11
Medlem
heffaheffas avatar
Både den som skapade tråden och de två som senare svarade är nyreggade konton med 1 inlägg/kommentar. Det här är mer ett reklaminslag än en vanlig fråga. Jag skulle hålla mig borta från sådana här bolag.
Citera
2023-08-07, 14:37
  #12
Medlem
myrdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridaynight
Två nyreggade utan tidigare inlägg råkar hitta tråden och praisa den, slumpen va?
Precis. Detta är en scam och du utbildar dig till arbetslöshet.

Plugga något på universitetet istället. Tiden då dessa ”utbildningar” fungerade är över.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback