Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-04, 22:24
  #1
Medlem
Tjena!

Jag spelar ett brädspel/kortspel som heter Dominion. Jag vet inte hur många andra som spelar men, om de finns någon som gör så undrar jag vilket favorit "action" kort som ni har?

Mitt är "Laboratory" därför att +2 Card & +1 Action i det flesta fall leder till mer "Pengar" eller andra Actionkort.
Citera
2022-11-05, 00:05
  #2
Medlem
OsnutenSnuts avatar
Spelar du IRL eller på datamaskinen?
Citera
2022-11-05, 09:47
  #3
Medlem
IlluminatedAliens avatar
Remodel.

Slänga guld för att plocka de dyra poängkorten.
Citera
2022-11-07, 05:46
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OsnutenSnut
Spelar du IRL eller på datamaskinen?

Jag kör IRL när jag har kompisar över, men det blir inte så ofta

Citat:
Ursprungligen postat av IlluminatedAlien
Remodel.

Slänga guld för att plocka de dyra poängkorten.

Ja det är nice. Trash Gold för Province är en smart metod!

Vad är er åsikt om "Curse" kort?
Citera
2022-11-19, 00:49
  #5
Medlem
rotherys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeckBuilderPure
Tjena!

Jag spelar ett brädspel/kortspel som heter Dominion. Jag vet inte hur många andra som spelar men, om de finns någon som gör så undrar jag vilket favorit "action" kort som ni har?

Mitt är "Laboratory" därför att +2 Card & +1 Action i det flesta fall leder till mer "Pengar" eller andra Actionkort.
Tjena! Alltid kul att höra att folk spelar Dominion.

Jag äger grundspelet samt 7 (!) expansioner, men har inte fått jättemycket spelat senaste året.

Ett av mina favoritkort är Transmogrify från expansionen Adventures, inte bara för att det låter häftigt och kortets artwork är bland de snyggaste. Det är ett Action-Reserve-kort. Reserve innebär att man spelar det och lägger det åt sidan på ett litet sidobräde (kallat "Tavern mat"). Kortet gör inget särskilt just där och då (samma gäller alla Reserve-kort), men det ligger där "latent" och man kan sen när som helst (fr.o.m nästa tur) "calla" kortet och göra det som står på det. I fallet med Transmogrify callar man det som sagt i början av sin tur och får då trasha valfritt kort från handen och gaina ett som kostar 1 mer, men man gainar det direkt *till handen*. Otroligt flexibelt!

Sen är ju kort som Bridge och Highway som ger rabatt på kort jäkligt häftiga, kan bli rätt galet när man spelar flera på samma gång, särskilt när man vill köpa flera billigare kort så att rabatten blir som störst.
__________________
Senast redigerad av rothery 2022-11-19 kl. 00:57.
Citera
2023-02-17, 02:22
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rothery
Tjena! Alltid kul att höra att folk spelar Dominion.

Jag äger grundspelet samt 7 (!) expansioner, men har inte fått jättemycket spelat senaste året.

Ett av mina favoritkort är Transmogrify från expansionen Adventures, inte bara för att det låter häftigt och kortets artwork är bland de snyggaste. Det är ett Action-Reserve-kort. Reserve innebär att man spelar det och lägger det åt sidan på ett litet sidobräde (kallat "Tavern mat"). Kortet gör inget särskilt just där och då (samma gäller alla Reserve-kort), men det ligger där "latent" och man kan sen när som helst (fr.o.m nästa tur) "calla" kortet och göra det som står på det. I fallet med Transmogrify callar man det som sagt i början av sin tur och får då trasha valfritt kort från handen och gaina ett som kostar 1 mer, men man gainar det direkt *till handen*. Otroligt flexibelt!

Sen är ju kort som Bridge och Highway som ger rabatt på kort jäkligt häftiga, kan bli rätt galet när man spelar flera på samma gång, särskilt när man vill köpa flera billigare kort så att rabatten blir som störst.

Ja. Dominion är ett roligt spel men ibland är det svårt att hitta folk som vill spela.

7 Expansioner, Nice! Då är det väll runt 2000 kort alltså? Då kan man hålla på ett tag!

Adventures är ett riktigt bra sett. Som reserve kort gillar jag Ratcatcher eftersom jag trashar mycket i början. Men jag håller med att Transmogrify är sjukt användbar.

Haha ja Bridge och Highway går att göra galna saker med. Speciellt om ingen annan tänker på vad som händer om man har en massa.

Vilka andra Expansioner har du?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback