Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-08, 17:16
  #1
Medlem
Kollade för en gångs skull på Vem bor här häromkvällen och i värsta designvillan i cortenplåt bor undersköterskan Patricia med familj, på en strandtomt vid (antar jag) Umeälven. Hur skrapar man ihop till en sån kåk som uska? Extremt många extrapass? Gifter sej rikt? Ärver? Vinner? Blev nyfiken bara, huset var helläckert, den rostiga cortenplåten tilltalar mej bl a. Har vi några Umebor här som kunde berätta lite?
2022-11-08, 17:58
  #2
Medlem
Det går att bli rik på många andra sätt än via förvärvsarbete.
2022-11-08, 18:01
  #3
Medlem
Kan vara deras "intresse" lägger pengarna på det istället för resor mm.
2022-11-08, 18:11
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipshotPercussion
Kollade för en gångs skull på Vem bor här häromkvällen och i värsta designvillan i cortenplåt bor undersköterskan Patricia med familj, på en strandtomt vid (antar jag) Umeälven. Hur skrapar man ihop till en sån kåk som uska? Extremt många extrapass? Gifter sej rikt? Ärver? Vinner? Blev nyfiken bara, huset var helläckert, den rostiga cortenplåten tilltalar mej bl a. Har vi några Umebor här som kunde berätta lite?

Hur gammal är du? Börja med aktier
2022-11-08, 18:21
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipshotPercussion
Kollade för en gångs skull på Vem bor här häromkvällen och i värsta designvillan i cortenplåt bor undersköterskan Patricia med familj, på en strandtomt vid (antar jag) Umeälven. Hur skrapar man ihop till en sån kåk som uska? Extremt många extrapass? Gifter sej rikt? Ärver? Vinner? Blev nyfiken bara, huset var helläckert, den rostiga cortenplåten tilltalar mej bl a. Har vi några Umebor här som kunde berätta lite?

Hennes karl är typ 15 år äldre o har nån slags bygg/maskinfirma. Antar att det finns en del svarta pengar där.
2022-11-08, 19:07
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipshotPercussion
Kollade för en gångs skull på Vem bor här häromkvällen och i värsta designvillan i cortenplåt bor undersköterskan Patricia med familj, på en strandtomt vid (antar jag) Umeälven. Hur skrapar man ihop till en sån kåk som uska? Extremt många extrapass? Gifter sej rikt? Ärver? Vinner? Blev nyfiken bara, huset var helläckert, den rostiga cortenplåten tilltalar mej bl a. Har vi några Umebor här som kunde berätta lite?
Men var det centralt? Knappast va? Västerbotten är inte superdyrt i övrigt. Sen kan tomten vara avstyckad från släkt, huset byggt på gammalt hus plats (inga dyra tillstånd, mindre markarbete mm) osv.
2022-11-08, 19:18
  #7
Moderator
blomvattnares avatar
Lite mer kändis än så bör man vara för att platsa här.
Tråden låses.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in