Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-12, 15:37
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrQuist
Förstår vad du säger. Tack för en intressant och relevant diskussion. Jag håller helt med att fler och bättre satsningar bör göras också i urban miljö. Är också med på att projekt kan behöva stå tillbaka för andra projekt med mer nytta. Det jag saknar från SD är väl då alternativa förslag, dom som skulle göra mer nytta helt enkelt.

Gällande vattenkraft, vad jag förstått så är de flesta anläggningar som tagits bort i NAPen inte aktiva regleringar av vattnet utan gamla nedlagda anläggningar. De restaureringar/åtgärder jag har sett för att få bort vandringshinder har varit riktigt bra åtgärder. Men du har såklart rätt i att det inte alltid blir som man vill.

Ja risken åt SD är att det förblir "stora ord" precis som ofta med politik de har goda intentioner utifrån deras livsåskådning och agenda men som vi tyvärr allt för ofta ser blir till halvmesyrer som missar syftet eller blir totalfiasko.
Ja vi får se om de kommer längre fram med vettiga förslag som regeringen även är med på.

Här i området där jag bor har flera anläggningar som varit i drift blivit nedlagda vilket är oerhört ledsamt det ser för jävligt ut och även elproduktin som går förlorad kanske inte så mycket i det stora hela men många bäckar små...

Sen tror jag tyvärr och vi ser det redan nu delvis att oavsett om det är ett bra förslag som SD lägger kan det motarbetas ilvilliga krafter, för att det ligger för mycket prestige bakom. Jag tänker bland annat på som centern håller på med att inte på nåt vis kunna samarbeta med SD, det är sandlådenivå och gynnar ingen i långa loppet.
Citera
2022-11-12, 15:39
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrQuist
Är det inte dom politiska partiernas sak att göra?
Naturbetesmarker spelar stor roll för fungerande pollinering, det var kopplingen där.
Du ifrågasatte politikerna, inte jag
Citera
2022-11-12, 22:46
  #123
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrQuist
Nu pratar du nog klimat. Jag pratar om svensk natur, ekosystem och biologisk mångfald. Hur kan SD tycka att kärnkraft är svaret där?
Klimat? Du menar att utsläpp av fossila bränslen en masse inte påverkar närmiljön?
Citera
2022-12-19, 22:51
  #124
Medlem
SlagenSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrQuist
Är det inte konstigt? Kan inte tänka mig nåt svenskare än att vara ute i naturen. Tyskarna kom hit för att kolla på våra älgar för tusan. Vet syrier som kommit hit och inte vågar gå ut i den närmsta skogen för att dom är rädda och ovana att vara ute. Är det verkligen i betongen i förorterna sverigedemokraterna gömmer sig?

Sorry för sent svar.

SD är egentligen antisvenska, de skiter i vår natur, våra traditioner, vår attityd o.s.v.
Jag blir förvånad om det finns sverigedemokrater som varit med i scouterna eller friluftfrämjandet. Det kan ligga i nåt vad du säger om betongen, skulle inte förvåna mej om de hellre super än att gå i skogen och njuta av vår natur. De gnäller mest om invandrare, Greta, white trash mm fastän de är en påse med skit själva.

Nej du! Sverigedemokrater borde ta en eka och ro ut på Malgomaj och fiska ett par timmar, bara njuta av lugnet.

/SS
Citera
2022-12-20, 04:31
  #125
Medlem
Saltkatts avatar
Hade inte SD rätt ambitiös miljöpolitik för sisådär en femton år sedan? (Jag läste någon artikel om det, men hittar den inte nu.) Men sedan kukade de tydligen ur alldeles på den fronten, precis som de gjorde med EU och NATO, för att bli salongsmässiga.
Citera
2022-12-21, 12:05
  #126
Medlem
Etta.Places avatar
SD vill kanske helst se allt asfalterat, för mer utrymme att köra volvo alla tider på dygnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in