Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-11-15, 20:29
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rexlz
Nej, för att många deras väljare känner sig svikna.
Kolla deras Facebook/instagram, läs kommentarerna.
Ja, man kan ju påstå att sosse-SD har fått igenom väldigt mycket av sin politik såhär långt.
Att gå därifrån till att byta sida är dock det jag starkt ifrågasätter. Även om jag, som är höger, inte alls är nöjd heller, så vore ju ett sidbyte inget annat än en manifestation över att jag själv är förståndshandikappad.
Att vara mindre nöjd är en sak. Att tro att vänstern kan bättre, är löjeväckande.
Citera
2022-11-15, 23:23
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calamato
Kan du berätta hur dom 700K som går på bidrag är lönsamma? På vilket sätt bidrar dom och drar in skatt till systemet?

Är du seg? De får skattepengar som dem handlar för. Vilket gör att skattepengar hamnar i fickan på rika eliten som äger företagen.

Du får 100kr
Du har behov av handla för 50kr men staten tar 30kr och ger till Bidragstagaren som handlar för 20kr. Så helt plötsligt har 80kr av 100kr hamnat i rika elitens fickor istället för bara 50kr av dina pengar.

Alltså är det bankmaffian och rika eliten som äger företagen som gynnas. Inte Sverige.
Citera
2022-12-10, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Så du bedömer alltså om vallöften infrias utefter hur de infrias inom en månad eftersom ett vallöfte inte uppfylldes? Finns det något parti du kan rösta på isf? Höll sossarna alla sina vallöften?

Nej, jag bedömer huruvida vallöften infrias beroende på om datumet passerat (1 november) eller om löftet är motsatsen till vad dom styrande partierna gör efter valet, dvs höja skatter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in