Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-17, 21:02
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfghanMupp
Det spelar ingen roll varifrån kompositören kommer eller om det är Renny Harlin som regisserar. Grejen är att den bombastiska patriotiska filmmusiken bara verkar passa in på amerikanska filmer, som handlar om amerikaner.
Ja, men nu kanske jag förstår dig bättre. En films musik ska förstås reflektera filmens tema. Om filmen inte handlar om amerikaner, så bör inte musiken låta typiskt amerikansk.
Citera
2024-11-17, 21:05
Medlem
AfghanMupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Ja, men nu kanske jag förstår dig bättre. En films musik ska förstås reflektera filmens tema. Om filmen inte handlar om amerikaner, så bör inte musiken låta typisk amerikansk.

Men de har ju liksom lagt beslag på den här musiken. Vi kan använda oss av samma musik i våra filmer men det blir fånigt. Det blir inte fånigt när det är bombastiskt och stjärnbaner och sådant. Början på JFK tex. Det är bombastiskt, det är inte amerikanskt, men vi har ju lärt oss att förknippa det bombastiska med det amerikanska enbart, så "det blir" amerikanskt. Men det är ju egentligen fel.
Citera
Idag, 05:40
Medlem
Merwinnas avatar
Alltid när någon ska berätta en fruktansvärd hemlighet för någon annan, en hemlighet som det blir katastrof om informationen kommer ut - t.ex. "det var jag som förgiftade sultanen" - så måste han eller hon berätta detta i ett rum där dörren står på glänt så att någon kan lyssna, eller i en korridor där någon kan stå bakom hörnet och höra allting. SÅ tröttsamt!
Citera
Idag, 19:15
Medlem
Elementarts avatar
Det blir mer o mer störande att Kina ska finansiera amerikanska filmer. Så det måste alltid finnas minst en kines i filmerna o det ska ofta pratas kinesiska mellan karaktärer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in