Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-12, 21:12
Medlem
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Hur gör du när du sitter i bilen på väg till jobbet och berättar sådana här saker för dig själv, får du svar då, eller ignorerar du dig?

Du brukar skriva kloka påståenden, men nu är du ute och cyklar. Är du packad?
Citera
2022-11-12, 21:17
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odagan
Du brukar skriva kloka påståenden, men nu är du ute och cyklar. Är du packad?

Kan du utveckla?
Citera
2022-11-12, 21:21
Medlem
Odagans avatar
Citat:
Kan du utveckla?
Analteregot har ju helt rätt i det han skriver. Ja, jag vet att det är en han..
Citera
2022-11-12, 21:26
Medlem
Tre års prövotid som straff är roande. Ska stiftet hålla koll på prästens lem i flera år och vilka hål den hälsar på i? Hur går detta till praktiskt?
Citera
2022-11-12, 21:27
Medlem
Citat:
Hur gör du när du sitter i bilen på väg till jobbet och berättar sådana här saker för dig själv, får du svar då, eller ignorerar du dig?

Jag låter ju min egna storhet både befalla och behaga. Att förakta kyrkans söner af våldtäkt och religiöst behagade synd är inte för mig. Tycker du att vi ska låta dessa medeltidsspättade aber ha en plats i samhället?
Citera
2022-11-12, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrixieDixie
Det är väl prästens egna brister i det här fallet också? Har inte sett att han försökt bortförklara det med att han fick en gudomlig ingivelse.

Om vi bortser från att våldtäkt och gedigen smuts är kutym i kyrkans mörka korridorer så spelar hans ingivelse ingen som helst roll. Gud och den helige täljaren må vara med honom. Men han hade varit avskum utan fracken som orgelhäxan i öster gett honom att besudla ungdomen med. Oavsett religion torde han ha pålats direkt. Men då de har guden och all dennes horeri och äckel med sig, är vi åter igen nere vid de religiösa. De är här för att ta oss av daga, spetsa oss med järn av tro och ignorans!
Släpp aldrig de troende över tröskeln, Polen gjorde misstaget 38. Är de nöjda nu!!!?
Citera
2022-11-12, 21:38
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odagan
Analteregot har ju helt rätt i det han skriver. Ja, jag vet att det är en han..

Jaså?

Citat:
Detta är anledningen till att totalt religionsförbud bör instiftas. Vi lever trots allt i en tid där utbildning och kunskap prioriteras.”
Ett samhälle som förbjuder fantasier/eller åsikter alltså?
Tankebrott.
Låter inte helt rätt för mig.

Citat:
Alternativet är att omyndigförklara troende människor och se dem som den paria de är. Behovet av en gud är borta. Vi kan inte ha trolltroende pajasar springa runt med pamfletter sprungna ur urgrundskuken av tellus. Man ska inte tro, man ska veta.

Veta vad?
Vetenskapen evolverar hela tiden.
Ingen vetenskap är absolut, sålunda är det närapå historieförfalskning att påstå att ”man skall veta”
Säg till när allt är bevisat, och man inte har teorier längre 👍🏼
Vilken hybris.

Citat:
Eller utbilda sig inom ämnet. De troende förpestar samhället likt den pest som knullade svearna under 1300talet.
Finns det inga religiösa människor som studerar?
Är alla religiösa bokstavstroende fundamentsliter?
Nejdu; extremismen kommer nu:’

Citat:
Jag antar att total reducering av dessa element inte är aktuellt.

Vem är extrem sade du?

Citat:
Även om egoismen styr hela samhället så ska vita riddare runka av samhället med sina oändligt goda intentioner.

Så motpolen till egoism....är någonting negativt?

Citat:
Enzo säger Nej! Sjas iväg från jorden. Ni står ivägen för utvecklingen!!!
Om ”utvecklingen” representeras av ovanstående så låter det mer som politisk extremism, än religiös extremism.

Var har han rätt menar du?
Citera
2022-11-12, 21:44
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analterego
Jag låter ju min egna storhet både befalla och behaga. Att förakta kyrkans söner af våldtäkt och religiöst behagade synd är inte för mig. Tycker du att vi ska låta dessa medeltidsspättade aber ha en plats i samhället?

Jag trodde jag behärskade svenska ganska väl, men jag får det inte att gå ihop.
Citera
2022-11-12, 21:47
Medlem
TrixieDixies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analterego
Om vi bortser från att våldtäkt och gedigen smuts är kutym i kyrkans mörka korridorer så spelar hans ingivelse ingen som helst roll. Gud och den helige täljaren må vara med honom. Men han hade varit avskum utan fracken som orgelhäxan i öster gett honom att besudla ungdomen med. Oavsett religion torde han ha pålats direkt. Men då de har guden och all dennes horeri och äckel med sig, är vi åter igen nere vid de religiösa. De är här för att ta oss av daga, spetsa oss med järn av tro och ignorans!

Släpp aldrig de troende över tröskeln, Polen gjorde misstaget 38. Är de nöjda nu!!!?
Om hans ingivelse inte spelar roll, vad spelar det då för roll att han är religiös just i detta aktuella fall? Skadan hade ju varit lika stor om det rört sig om en kommunal, privat, statlig eller ideell organisation. Du har ett lite för mustigt språk för att det ska gå att hänga med. Vem är orgelhäxan? Vad gjorde Polen 1938 förutom att marschera in i Tjeckoslovakien?
Citera
2022-11-12, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Givetvis så menar jag med mitt inlägg att det är inte bara är omoraliskt av prästen utan även av den "sörjande änkan". För mig spelar det egentligen ingen roll att han är präst, jag hade inte förstått mig på henne mer ändå. För mig är det helt otänkbart att kunna ha sex med någon annan när ens man nyligen har dött. Då är man inte "så sörjande" som jag skrev. Jag förstår mig helt enkelt inte på människor ibland, oavsett kön! Alla är vi olika och söker tröst på olika sätt men jag kan bara inte förstå det, så enkelt är det bara faktiskt!

Är det just att det är sex som gör att du ser negativt på det? Om änkan och hennes nu döda make ofta spelade tennis, tycker du att det hade varit lika illa ifall hon börjat spela tennis med prästen efter makens död?
Citera
2022-11-12, 21:54
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Sakta i backarna nu. Han kanske redan har löst frågan med gud, och alltså redan är förlåten. Ingen är fri från synd. Han får behålla jobbet. han behöver lönen.
Citera
2022-11-12, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrixieDixie
Om hans ingivelse inte spelar roll, vad spelar det då för roll att han är religiös just i detta aktuella fall? Skadan hade ju varit lika stor om det rört sig om en kommunal, privat, statlig eller ideell organisation. Du har ett lite för mustigt språk för att det ska gå att hänga med. Vem är orgelhäxan? Vad gjorde Polen 1938 förutom att marschera in i Tjeckoslovakien?

Jag kan förstå att man inte ser det religösa hotet som starkt i det samhälle vi har idag. Men det är ju just nu vi behöver resa oss mot sanningens avhoppare och den stora täljarens lögner!

Franciskus och hans aldrig brinnande vita dimma är orgelhäxan i öster. Den stora massan må ha låtit honom ses som en lajbans murvel i ett land långt bortom södra Finland. Men det är där ondskan byggs upp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in