Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-13, 12:03
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orgelnisten
Källa: https://www.sydsvenskan.se/2022-11-1...behalla-jobbet

Fattar inte vad synden är? Prästen ska credd för att han väntade tills kvinnans man seglat vidare innan han stoppade in prästakuken.
Citera
2022-11-13, 12:05
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
I sak har du rätt. Men ingen härinne kastar nån skugga över änkan. Hennes behov av tröst är fullt legitim. Nej. Det är prästjäveln som s a s passar på att ta henne när hon är sårbar som vi klandrar.
Jo vi kan klandra bäst vi vill. Men jag undrar om Svenska Kyrkan (med den "moral" den odlat de senaste decennierna) har fog att klandra prästen.
Citera
2022-11-13, 12:46
Medlem
MrEarnests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orgelnisten
Källa: https://www.sydsvenskan.se/2022-11-1...behalla-jobbet

Prästen till kvinnan "Se så min lilla tösabid..., ja du er ett riktigt lammeköd, du....kom nu så ska jag giva dig min redig säd till flabben din"

Kvinnan till prästen "Men e detta ente skam?

Prästen till kvinnan "Naaaj...du...inte alls..."
Citera
2022-11-13, 12:52
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Sörjande änkan? Så sörjande kan hon ändå inte ha varit . Sjukt, men man slutar aldrig att förvånas...
Hör och häpna nu men sorg är en naturlig afrodisiaka, en av de största. Har du inte sett wedding crashers? De börjar med att knulla luder på bröllop men på slutet så växlar de upp och knullar de som går på begravningar. Även i filmen Monsters ball får man se hur Billy Bob Thorntorn får gänga Halle Berry riktigt ordentligt efter att fadern till hennes son har avrättats.
Citera
2022-11-13, 12:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Jo vi kan klandra bäst vi vill. Men jag undrar om Svenska Kyrkan (med den "moral" den odlat de senaste decennierna) har fog att klandra prästen.

Svaret är nej. Kyrkan kan dra åt helvete där den hör hemma.
Citera
2022-11-13, 13:12
Medlem
Citat:

Ja, kyrkan får bestämma sig om den vill vara en sexualliberal institution som deltar i Pride, eller en konservativ Bibel-trogen institution som står för att sexualitet endast hör hemma inom ett äktenskap.
Citera
2022-11-13, 13:26
Avstängd
Det är dags att införa skampåle igen.
Vilken skam att han får fortsätta sitt yrke som präst . Det får en att tappa hoppet om kyrkan.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Skamp%C3%A5le
Citera
2022-11-13, 13:32
Medlem
swedsters avatar
Skön lirare
kanske kan man bli präst och umgås med körflickor och änkor då?
Citera
2022-11-13, 13:54
Medlem
belfs avatar
Smart prälle, har satt i system att utnyttja änkors emotionelladtrauma och känslomässiga förvirring och sin egen förtroendestatus till att ligga runt. Det är inte bara småpojkar prästerna lurar till sig sex med, änkor också.
Citera
2022-11-13, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Det spelar ingen större roll. En präst ska inte ägna sig åt att begå hor (otukt). De ska istället vara tacksamma för att de ens får gifta sig. Detta är ingen sann präst utan en horkarl som har utbildat sig till präst för att plocka på sig höga månadslöner. Det är stor chans att det handlar om en infiltratör.

Fast det är väl ändå en jävla skillnad att spänna på en änka vars man varit i jorden i 2 dagar kontra 20 år...
Citera
2022-11-13, 14:12
Medlem
Citat:
Fast hur är detta relevant i sammanhanget? Svenska Kyrkan styrs väl inte längre av Gamla Testamentets regler och förmaningar? Nu är det nya tider med kulturmarxism, hbtq och vurmande för islam och könsbyten som gäller.
Om det där skulle vara sant, och kyrkan verkligen står för det, varför har då svenska kyrkan kvar judarnas torah först i sin bibel?

Med diverse uppmaningar till mord på homosexuella mm.
Citera
2022-11-13, 14:15
Medlem
Kung!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här