Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-11-12, 20:58
Medlem
volvo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det är den rinnande handspriten. Tror han menar gelen, den har bara etanol och kräkgifter.
Har aldrig fått berättat vad dessa kräkmedel är för något för de finns inte förstår du men annars är det rätt fast du kanske menar att man kräks av alkohol

isopropanol kan man dricka i mindre mängder några dc handsprit går att dricka utan att man får ont i magen
Citera
2022-11-12, 21:25
Medlem
Messerschmittzzs avatar
Man måste definitivt vara lite utbränd i tankekontoret om man börjar dricka handsprit istället för riktig sprit.
Citera
2022-11-12, 23:25
Medlem
pga horungar som får för sig att dricka handsprit så blandas det i skit som gör att det smakar bajs. denna bajssmak sätter sig på händerna och hamnar tillslut i munnen när man äter en macka.

Så ett tips, gör alla glada, sluta vara en horunge!
Citera
2022-11-13, 00:36
Medlem
BananShans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudas.veritas
ja men handspriten är fan så mycket dyrare än att sätta mäsk, så vad fan är poängen?
Du slipper all socker som finns i mäsk eller vad du nu har för energikälla, vanligast är socker.
Citera
2022-11-13, 00:38
Medlem
BananShans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmittzz
Man måste definitivt vara lite utbränd i tankekontoret om man börjar dricka handsprit istället för riktig sprit.
Det är etanol samma som bolagssprit så ingen skillnad.
Citera
2022-11-13, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okejkonstigfraga
pga horungar som får för sig att dricka handsprit så blandas det i skit som gör att det smakar bajs. denna bajssmak sätter sig på händerna och hamnar tillslut i munnen när man äter en macka.

Så ett tips, gör alla glada, sluta vara en horunge!

Va ju precis min poäng, T-Röd har man ju fått på fingrarna och de är ju beskt och vidrigt precis som det ska va med denaturerad sprit, men det som handspriten smaka så va det ju bara etanol smak.
Så min ursprungliga fråga är varför den inte är denaturerad?
Citera
2022-11-13, 05:20
Medlem
Airwave92s avatar
https://www.youtube.com/watch?v=CeA7bE9fQbY

Se denna, lär nog vara rätt intressant för dig
Citera
2022-11-13, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coinbuff
Va ju precis min poäng, T-Röd har man ju fått på fingrarna och de är ju beskt och vidrigt precis som det ska va med denaturerad sprit, men det som handspriten smaka så va det ju bara etanol smak.
Så min ursprungliga fråga är varför den inte är denaturerad?

Precis så som det ska vara.!
Det denatureras på annat sätt med andra kemikalier tex 2propanol

Du ger vibbarna av en så kallad "horunge".

Sluta smaka på skiten och drick det
Citera
2022-12-05, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okejkonstigfraga
Precis så som det ska vara.!
Det denatureras på annat sätt med andra kemikalier tex 2propanol

Du ger vibbarna av en så kallad "horunge".

Sluta smaka på skiten och drick det

Japp nu har jag dragit igenom Biltemas 83% gel i en fraktionell destillation med hög reflux, ni som kan kemi vet vad jag gjort.

Har nu fortfarande +80% etanol som är fullt drickbar, så min fråga återstår fortfarande att det finns ingen denatuering i denna cocktail utan det enda som gör den oapritlig är att det är en gel.
Så game-over trollen, i mitt experiment går det utmärkt att producera säker etanol med 40% från till och med Biltema skräp

Så min fråga återstår, varför är inte handsprit denatuerad när det med lite lätt kunskap går att rena?
Citera
2024-01-12, 23:16
Medlem
GustafBradsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
grogga med lite lingon dricka så slinker de ner fint =) inga problem
Hallonsoda funkar också, nu när julmusten är slut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in