2022-11-15, 03:37
Bannlyst
Om jag skulle gymma hårt 3 dagar i veckan och simma hårt 7 dagar i veckan, vad hade hänt? Hade jag övertränat mig då eller? Hade kroppen inte hunnit återhämta sig så att jag vid nästa gympass inte kan höja vikterna?
Citera
2022-11-15, 03:40
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Det är ingen fara om du äter mycket kolhydrater och proteiner och håller dig borta från bög-mat
Citera
2022-11-15, 03:42
Medlem
Överträning är lite av en myt. Såvida du inte är ute efter volym utan träning, så kör på. Det är gymbögar som nojjar över gains, samtidigt som de slurkar i sig sörja gjort på sojabönor och tror att de är "nyttiga".

Så länge du orkar, kör på.
Citera
2022-11-15, 04:28
Medlem
provinsen-taiwans avatar
Springer själv två timmar om dagen, inga som helst problem, kroppen anpassar sig. Se bara till att du inte ökar omfattningen alltför snabbt, för då kommer skadan som ett mail i inkorgen.
Citera
2022-11-15, 07:32
Medlem
n0stalgis avatar
Det här är alls inga problem. Detta borde snarare vara normalträning. Den enda gången du övertränar om du har två obsent tunga styrkepass på en dag. Kroppen är gjord för att röra på sig, simning är dessutom skonsamt så plaska på du!
Citera
2022-11-15, 09:52
Medlem
Du hade inte orkat det så det som hade hänt är att du tröttnade och antagligen började med något annat.
Bättre om du frågar vad du ska göra om du vill bli bra i X.
Citera
2022-11-15, 10:00
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KB9balondor
Om jag skulle gymma hårt 3 dagar i veckan och simma hårt 7 dagar i veckan, vad hade hänt? Hade jag övertränat mig då eller? Hade kroppen inte hunnit återhämta sig så att jag vid nästa gympass inte kan höja vikterna?

När jag var yngre och tränade som mest körde jag gym 5-6 dagar i veckan (hårt) och sprang 1.3 mil på 60 min (3 ggr i veckan).

Men detta kräver att du tar hand om kosten.
Citera
2022-11-15, 15:57
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KB9balondor

Nej du kommer inte orka och det är kontra produktivt.
Det är bättre att lägga in teknikpass och distanspass för att ha ett program som utvecklar dig över tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in