2022-12-10, 18:36
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipapo
Det är ju ganska uppenbart din höna att det lutar åt en seriemördare?
Ja det är inte 100% kanske men förfan. Bredda ut den jävla utredningen.

Jaha ja skickliga säger du? Du vet väl att massa liknande mord som dessa i usa blir cold case? Plötsligt dyker det upp en ny teknologi om 15-20 år så har man löst brottet.

Sen står jag fast vid min åsikt. Hanteringen från polis och alla inblandade. Det är under all kritik.

Vad är det som talar för en seriemördare? Har du förtittat dig på diverse dokumentärer och tv-serier?

Var inte det som hände i Oregon 6-7 timmar bort med bil, som att åka upp i fjällen från storstan.

Men visst, om det var mask, ficklampa och kniv i båda fallen så kanske det kan anas ett modus operandi.

För egen del tror jag på att en av tjejerna var target, men att de andra strök med av bara farten.

På grund av olyckliga omständigheter.
Citera
2022-12-10, 18:48
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Instämmer här med. Förstår inte varför folk e så kritiska när man nämner att det borde vara en seriemördare eller annat. Har läst en del olika fall. Jag tycker det här sticker ut. Man har absolut ingenting att gå på. Man tittar på folk i deras närhet och ger mördaren försprång.

Mordet är för skickligt utfört då syftar jag INTE på handlingen. Den är osympatisk och vidrig.
Utan att mördaren inte lämnat någonting efter sig. Verkar ju som den har bytt om och skiftat i lugn och ro. Detta har inte begåtts av en fjuttig liten grabb. Sådana personer som food tuck killen. Förfan killen är säkerligen kåt eller passar bara på tjejerna. Ingenting annat.

vi har ju sett att det fanns en utemöbel/en soffa där på baksidan där kök vardagsrum låg ,kan det varit så att de där 4 ungdomarna som kom nerspringandes däruppifrån då när snuten stod och skrev in några skyldiga minderåriga "alkokillar "; att de hade typ tänkt att slå sig ner där och dricka i lugn och ro (kan tänkas att de visste att det var ständigt partajande däruppe bakom huset ..hmm) MEN ! när de gick dit upp (spekulation nu): såg de något konstigt genom glasdörrarna ,en liggande kille som såg typ död ut osv.
När de märkte att polisen var där och skrev upp de som var alkoholpåverkade så ville de ju varken bli fast för fylla ,ej heller för det som hade hänt nyligen uppe i huset .
OM det nu är så att de sett något så vore det ju Väldigt bra om de kunde få fram det till polisen ju...
Citera
2022-12-10, 18:49
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Vad är det som talar för en seriemördare? Har du förtittat dig på diverse dokumentärer och tv-serier?

Var inte det som hände i Oregon 6-7 timmar bort med bil, som att åka upp i fjällen från storstan.

Men visst, om det var mask, ficklampa och kniv i båda fallen så kanske det kan anas ett modus operandi.

För egen del tror jag på att en av tjejerna var target, men att de andra strök med av bara farten.

Det lutar helt klart åt att det är en riktad attack, så vitt jag vet hade dom bara något mord i Oregon som du nämde som hade liknande MO.

Det är en jävla bit bort, det är såklart ingen omöjlighet att det är en seriemördare men jag fattar inte varför massa puckon i tråden ska helt slå fast det.

Knappast så det ens finns något som talar
för det.
Citera
2022-12-10, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av South
Vad tänker du på mer specifikt?

Förutom att ingen gripits än självklart.
1. Systern till K kom med information när han syster specifikt kom hem. Och hennes sista timmar. Vet inte läste någonstans att hon kom in i hennes telefon?
2. Man borde snappar snappat upp att ingen av de 4 har kriminellt förflutet eller ens är ”about that life”. Oftast kan man koppla någon som kanske har en historia med våld, narkotika och hitta något sammanhängande.
3. Man har fastnat vid specifika individer. Kolla bara food truck killen, den uppmärksamhet det har fått. Alla på nätet gör sina utredningar? Massa rykten och missvisande information.
Bokstavligt förstör en oskyldig persons liv.
4. Hanteringen med anhöriga. Ska jag behöva gå in mer på detaljer?
5. Sedan tror jag att eftersom det har studenter som har drabbats. Har polisen fått munkavel kring utredningen. Skrämmer man upp samhället. Riskerar det att påverka sökningar till universitetet. Vem fan vill skicka din unge dit liksom?
6. Det finns massa annat som jag kan ta upp. Kanske någon som kan fylla i?
Det här fallet har verkligen varit ett enda stort misslyckande. Hittills ialfall!
Citera
2022-12-10, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven

Vi säger att en av tjejerna var target. Så menar du att mördaren är en bekant eller nära?
Angående hur kylig och skicklig mördaren varit på att inte lämna något efter sig.
Vad säger du om det da?
Att hugga ihjäl 4 pers. Måste väl vara dränkt i blod?
Så han har skiftar kläder 100%, tvättat sig?
Samtidigt som det funnits två tjejer kvar i huset. Granne som kan ha hört något.
De ingen amatör detta.
Senast redigerad av Chipapo 2022-12-10 kl. 19:03.
Citera
2022-12-10, 18:59
Medlem
Mordet i Oregon som nämns i tråden, har de ingenting att gå på där heller (vet ju inte hur det är i detta fallet än men verkar inte vara mycket) och överlevde ingen av brottsoffren? Mannen dog när han försökte försvara sin fru läste jag. Dog hon också? Har de inte alls nån aning om motiv i det fallet?
Citera
2022-12-10, 19:11
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av South
Ingen källare utan en vanlig våning. Ingen dörr på trappen ned.

Hm, då har det kommit fram annan information efter. Eller så var det bara en av många spekulationer.
Citera
2022-12-10, 19:15
Medlem
Citat:
1. Systern till K kom med information när han syster specifikt kom hem. Och hennes sista timmar. Vet inte läste någonstans att hon kom in i hennes telefon?
2. Man borde snappar snappat upp att ingen av de 4 har kriminellt förflutet eller ens är ”about that life”. Oftast kan man koppla någon som kanske har en historia med våld, narkotika och hitta något sammanhängande.
3. Man har fastnat vid specifika individer. Kolla bara food truck killen, den uppmärksamhet det har fått. Alla på nätet gör sina utredningar? Massa rykten och missvisande information.
5. Sedan tror jag att eftersom det har studenter som har drabbats. Har polisen fått munkavel kring utredningen. Skrämmer man upp samhället. Riskerar det att påverka sökningar till universitetet. Vem fan vill skicka din unge dit liksom?
Det här fallet har verkligen varit ett enda stort misslyckande. Hittills ialfall!

Under den månad som gått hade jag hoppats få höra info från polisen som " Med avseende på de tillfogade skadorna på offren gör vi den bedömningen att gärningsmannen är ca x cm lång och xhänt (x står för vänster eller höger). Gärningsmannen lämnade huset via xdlrren. Spår funna tyder på att gärningsmannen har skostorlek x m m , m m".

Jag har dock inte läst något om att polisen överhuvudtaget sagt något om detta eller något liknande. Har svårt att förstå varför polisen är så "tystlåtna'. Tycks som att polisen mest har frågor men få svar. Med så många människor involverade i detta case borde något "vettigt" ha framkommit under den gångna månaden, tycker man eller är det en genomtänkt strategi att inte säga något? Jag börjar mer och mer förstå de anhöriga som tvivlar på vad som händer i denna mordutredning som ju faktiskt är ganska udda i och med att fyra mord är begångna under samma natt i samma hus.
Citera
2022-12-10, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
Hm, då har det kommit fram annan information efter. Eller så var det bara en av många spekulationer.

På nedan länk

https://www.rentcollegepads.com/city...-king-rd-25283

så bör bild 7/7 vara trappan från bottenvåningen till våning 2. Tycks som det är gamla bilder då ytterdörren är en annan än den ytterdörr som finns där idag.
Citera
2022-12-10, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuidNovi
Under den månad som gått hade jag hoppats få höra info från polisen som " Med avseende på de tillfogade skadorna på offren gör vi den bedömningen att gärningsmannen är ca x cm lång och xhänt (x står för vänster eller höger). Gärningsmannen lämnade huset via xdlrren. Spår funna tyder på att gärningsmannen har skostorlek x m m , m m".

Jag har dock inte läst något om att polisen överhuvudtaget sagt något om detta eller något liknande. Har svårt att förstå varför polisen är så "tystlåtna'. Tycks som att polisen mest har frågor men få svar. Med så många människor involverade i detta case borde något "vettigt" ha framkommit under den gångna månaden, tycker man eller är det en genomtänkt strategi att inte säga något? Jag börjar mer och mer förstå de anhöriga som tvivlar på vad som händer i denna mordutredning som ju faktiskt är ganska udda i och med att fyra mord är begångna under samma natt i samma hus.

Tänkte också på detta med t ex skoavtryck, på vissa bilder är det snö och andra inte men några skoavtryck borde de fått fram eller andra spår?
Citera
2022-12-10, 20:05
Medlem
Souths avatar
Citat:

Vad pratar du om??? Det är ju internet som har fastnat på food truck-killen. Inte polisen??? De gav honom ju alibi direkt och har sedan dess avisat allt som idiotiska rykten som är falska. Hur är detta polisens fel? Va i helvete.

Hanteringen med anhöriga? De undanhåller ju viktig information för utredningens skull.
Snarare har de sagt för mycket till familjerna, som direkt sätter sig med media och sprider ut dessa bevis.

Att systern till ett av offren ger polisen information om hennes systers sista timmar är hur exakt dåligt av polisen? Här bara rabblar du ju nonsens.

Att systern dessutom kan koden till hennes telefon istället för att polis ska sitta i flera dagar å försöka låsa upp den är väl bara bra?

Punkt nr 2 vet jag inte ens vad du försöker säga.

Vet inte om du är på fyllan men varenda punkt du drar upp är jättemärklig.
Senast redigerad av South 2022-12-10 kl. 20:12.
Citera
2022-12-10, 20:10
Medlem
Hemskt
Senast redigerad av sicnarf 2022-12-10 kl. 20:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in