• 1
  • 2
2022-11-23, 00:11
Medlem
Intressanta synpunkter på det... Fast det är kanske inte möjligt att sakta ner åldrande och även om det är det, måste man lösa detta med celler som inte återbildas.

Att bli fysiskt "odödlig" är kanske inget som är vetenskapligt möjligt fast nu med "generalised AI", kvant-datorer eller en kombination av dessa, kan mycket som tidigare verkade omöjligt bli möjligt. Frågan är om det är eftersträvansvärt?
Citera
2022-11-23, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Nej!

Jag lever gärna ett relativt långt liv om jag får ha hälsan i behåll, men evigt liv vore en förbannelse.

Alla vänner och släktingar skulle dö.
Jag skulle bli en extrem boomer.
Jag skulle ha noll gemensamt med de som lever i min omgivning.
Vad skulle var nytt, spännande och intressant efter 1000 år?

Världen är full av människor som vill ha ett väldigt långt liv, men som inte kan komma på något vettigt att göra en ledig dag.

Ja, och det finns ännu en faktor som att människor är anpassade till en viss livstid. Hur skulle tusentals år av nya intryck och upplevelser påverka en person?
Citera
2022-11-23, 00:15
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Intressanta synpunkter på det... Fast det är kanske inte möjligt att sakta ner åldrande och även om det är det, måste man lösa detta med celler som inte återbildas.

Att bli fysiskt "odödlig" är kanske inget som är vetenskapligt möjligt fast nu med "generalised AI", kvant-datorer eller en kombination av dessa, kan mycket som tidigare verkade omöjligt bli möjligt. Frågan är om det är eftersträvansvärt?

Jag förmodar att du pratar om att på något sätt ladda upp sitt medvetande till "molnet" när kroppen dör?

Hur länge vore det intressant att "leva" utan kropp?
Citera
2022-11-23, 00:19
Medlem
Citat:
Jag förmodar att du pratar om att på något sätt ladda upp sitt medvetande till "molnet" när kroppen dör?

Hur länge vore det intressant att "leva" utan kropp?

Nej, jag menar att dessa nya teknologier kanske kan ge oss svar på nästan vad som helst. En kvantdator kan kanske lösa nästan alla problem som kan formuleras som en algoritm. Det kan vara hur att lösa energiförbrukningen, göra en "warp drive" eller kanske sakta ner åldrande.
Citera
2022-11-23, 00:21
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ja, och det finns ännu en faktor som att människor är anpassade till en viss livstid. Hur skulle tusentals år av nya intryck och upplevelser påverka en person?

Tänk dig att du föddes för 10 000 år sedan.
Hur många krig, förluster, sorger eländen har du då i ryggsäcken idag?
Vem skulle idag förstå de värderingar och tankar som du växte upp med?
Bara att lära sig språkets utveckling fortlöpande skulle vara en utmaning, för du bör ju inte glömma att förutom allt nytt som du måste lära dig, så måste du också förtränga en massa gammalt.
Citera
2022-11-23, 00:25
Medlem
Citat:
Tänk dig att du föddes för 10 000 år sedan.
Hur många krig, förluster, sorger eländen har du då i ryggsäcken idag?
Vem skulle idag förstå de värderingar och tankar som du växte upp med?
Bara att lära sig språkets utveckling fortlöpande skulle vara en utmaning, för du bör ju inte glömma att förutom allt nytt som du måste lära dig, så måste du också förtränga en massa gammalt.

Hehe och det leder till ännu ett problem. Hur mycket kan en människa minnas? Även en vanlig livstid genererar otaliga minnen men tusentals år... Frågan är om det finns en begränsning på människans minnesförmåga?
Citera
2022-11-23, 00:27
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Nej, jag menar att dessa nya teknologier kanske kan ge oss svar på nästan vad som helst. En kvantdator kan kanske lösa nästan alla problem som kan formuleras som en algoritm. Det kan vara hur att lösa energiförbrukningen, göra en "warp drive" eller kanske sakta ner åldrande.

Det är inte önskvärt att vi lever hur länge som helst.
Att lösa alla problem är en omöjlighet.
Det som är en möjlighet för en person är ett problem för någon annan!
Det betyder att de som har makt och resurser får sina problem lösta, på bekostnad av de som saknar resurser.
Mänsklighetens historia är tydlig på den punkten.
Citera
2022-11-23, 00:29
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Hehe och det leder till ännu ett problem. Hur mycket kan en människa minnas? Även en vanlig livstid genererar otaliga minnen men tusentals år... Frågan är om det finns en begränsning på människans minnesförmåga?

Det finns naturligtvis minnesgränser, även om vi idag inte vet var gränsen går.
Men i detta teoretiska scenario förutsatte jag att vi bortsåg från den begränsningen.
Citera
2022-11-23, 00:43
Medlem
Idiotsveriges avatar
Den som accepterar Jesus och lyder honom kommer att bli pånyttfödd och få evigt liv. Man kommer då inte att behöva oroa sig över åldrande eftersom man kommer att ha en kropp av ultraviolett ljus och existera i den heliga staden tillsammans med Gud, som existerar bortom det fysiska universumets gränser i en annan dimension. Det vill säga, din själ kommer bestå för evigt och du kommer ha alla behov försedda och leva i kärlek med övriga Gudstrogna själar. Den andra döden är när din själ blir förintad, men den behöver inte de Gudstrogna oroa sig över enligt Jesus.

Däremot de människor som väljer Satans materiella och djuriska existens där de syndar konstant, kommer att få sin själ förintad när de dör.

Att själen är verklig går att bekräfta med dicyanin-googgles(Aura goggles) eller en viss form av fotografi, där man kan se människans Aura. Vissa människor föds med denna förmåga naturligt.

Att Jesus är verklig vet jag då han visat sig personligen för mig och många andra för att stärka våran tro. Detta sker genom ett rus av kärlekskänslor genom kroppen som härrör ifrån hjärtat, i samband med att du får viss information eller förstår något viktigt. För mig skedde det när jag läste Bibeln.
Senast redigerad av Idiotsverige 2022-11-23 kl. 00:47.
Citera
2022-11-23, 00:55
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Den som accepterar Jesus och lyder honom kommer att bli pånyttfödd och få evigt liv. Man kommer då inte att behöva oroa sig över åldrande eftersom man kommer att ha en kropp av ultraviolett ljus och existera i den heliga staden tillsammans med Gud, som existerar bortom det fysiska universumets gränser i en annan dimension. Det vill säga, din själ kommer bestå för evigt och du kommer ha alla behov försedda och leva i kärlek med övriga Gudstrogna själar. Den andra döden är när din själ blir förintad, men den behöver inte de Gudstrogna oroa sig över enligt Jesus.

Däremot de människor som väljer Satans materiella och djuriska existens där de syndar konstant, kommer att få sin själ förintad när de dör.

Att själen är verklig går att bekräfta med dicyanin-googgles(Aura goggles) eller en viss form av fotografi, där man kan se människans Aura. Vissa människor föds med denna förmåga naturligt.

Att Jesus är verklig vet jag då han visat sig personligen för mig och många andra för att stärka våran tro. Detta sker genom ett rus av kärlekskänslor genom kroppen som härrör ifrån hjärtat, i samband med att du får viss information eller förstår något viktigt. För mig skedde det när jag läste Bibeln.

Mycket som skulle kunna påpekas där, men varför vill ultraviolett ljus befinna sig i en stad, och vilka är de behov som kommer att tillgodoses i evighet för dessa "ljus"?
Citera
2022-11-23, 00:59
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhetlighet
Döden är den ljuva frigörelsen, för förr eller senare kommer du att leva i en värld utan de som definierade dig.

Att leva för evigt måste vara en mardröm, att ständigt ha nostalgi för en värld som du föddes i för evigheter sedan. Att leva och anpassa sig i nya hörn av civilisationer, till vilket ändamål? Överlevnad?

Livet är alldeles för tråkigt och monotont. Även sett till de trevliga ögonblicken i livet, skulle du till slut bli trött på det. Det bästa med livet är att det tar slut.

Aldrig.

Känner du verkligen så? Måste vara väldigt skönt isåfall!
Jag personligen har så svårt att tänka tanken på att man ska försvinna, blir som något slags error i hjärnan och panik infinner sig. Jag är inte rädd för att dö, det är inte det, jag vill bara inte försvinna. Mår illa av tanken.
Citera
2022-11-23, 01:06
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Mycket som skulle kunna påpekas där, men varför vill ultraviolett ljus befinna sig i en stad, och vilka är de behov som kommer att tillgodoses i evighet för dessa "ljus"?

Du har som människa redan nu en kropp av ultraviolett ljus, som du bara normalt inte kan se utan vissa verktyg, det är din själ som då syns.

Köttet är bara ditt fängelse, skapat av Satan för att förvilla och vilseleda dig. "Den förbjudna frukten" var vad Satan behövde Eva att "äta" för att skapa denna verklighet och själv kunna leka gud. Du har sannolikt redan reinkarnerats många gånger, då du inte varit tillgängligt hängiven till varken Gud eller Satan vid dödens inträffande. Gud accepterar de pånyttfödda och Gudstrogna till himlen, och Satan suger upp och livnär sig på de som är trogna honom, som medans de ännu lever köttets existens får både rikedom och andra köttsliga behov i överflöd.

Även Satan är Guds son, därför får han hållas, tills slutet på uppenbarelseboken då han kommer att kastas i eldhavet då han missbrukat sin makt för mycket.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in