• 1
  • 2
2022-12-14, 00:25
Medlem
Är det någon som förresten vet när leklandet egentligen byggdes?
Citera
2022-12-19, 16:20
Medlem
Vi kom inte fram till något speciellt år. Då vi båda är födda sent 90-tal så vart vi lite för unga för att komma ihåg men vi vill fortfarande veta allt! Haha
Citera
2022-12-19, 23:27
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagarsomjagar
Är det någon som förresten vet när leklandet egentligen byggdes?

Jag tror inte det fanns så länge innan 1999. Den låg i den lite mer sjabbiga delen av Frölunda torg och försvann när man byggde ut torget några år efter millennieskiftet, typ samtidigt som spårvagnshållplatsen flyttade ur den skumma källaren där vändslingan också fanns.
Citera
2024-01-17, 22:18
Medlem
Kiggzors avatar
Åh, kul att det finns fler här som minns önskeleken! Med spökrummet, hoppborgen och de där minimala vita papperspåsarna man fick godis i på barnkalasen.

Måste säga att jag bara har goda minnen därifrån. Önskeleken var nog det roligaste som fanns, även om man i efterhand insett att det måste ha varit ganska så sunkigt.
Citera
2024-08-06, 14:08
Medlem
Sjukt! Jag kom plötsligt ihåg detta ställe från ingenstans men hittade inte namnet. Fann denna tråd efter en timmes sökande!

Så jävla kul ställe! Göteborgs första lekland? Det var ju ingenting jämfört med dagens lekland men då var det det bästa som fanns för mig och mina adhd-kompisar. Våra föräldrar skickade iväg oss dit för att dampa av oss när de inte stod ut med oss.

Har bara härliga minnen därifrån. Amerikanen i kassan och hans brytning, var inte hans fru där ibland också? Godispåsarna som krympte för varje gång kändes det som, kalasen, i den skumma lokalen som luktade typ källare haha! Jag tänkte försöka hitta adressen och om lokalen finns kvar?

Jag är född i mitten av 90-talet och var där var och varannan dag. Det var väldigt livat i början och sakerna var inte trasiga från start. Hoppborgen fick sprickor i sig efter typ två år, som lagades med silvertejp. Jag upptäckte sprickor i skarvarna i hörnen och mellan golvet och "bönorna" som aldrig blev lagade. Jag använde dem för att fläkta mig med för jag var så varm! Stackars bönor haha, vi brutaliserade dem så mycket.

Minns kö till hoppborgen, kö till klätterställningarna, massor av tjo och tjim och trångt emellanåt.
Ni som minns att det bara var ett fåtal barn där minns antingen hur många kom på ert kalas eller hur det var mot slutet när bushuset bakom ica maxi på mölndalsvägen kom. Då var det dödstyst och stilla i lokalen. Enda som hördes var fläktarna som blåste upp allt uppblåsbart. Spökligt. Det stängde ner kort efter det för bushuset var bättre, mer intensivt och med fler grejer. Låg väl lite bättre till också antar jag. Sen kom ju det enorma leklandet på backaplan och dominerade totalt. Höjde nivån ytterligare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in