Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-26, 04:28
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Vad är det ens för vits att gradera folks utseende? Måste vara den ytligaste generationen vi haft. Hon menar att det är ett vapen mot kvinnan att kalla henne ful. Men nej, jag tror mer på att hela den generationen är körd i huvudet. Som tror att man på allvar kan se ut som sin bästa selfie.
"Ful får man vara men inte dum" sa alltid morfar men varför ska man inte få gradera utsidan likaväl som insidan??
Citera
2022-11-26, 04:57
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
Istället för att bemöta påståenden i tråden skriver hon en krönika i Amelia/Expressen.


Borde finnas en möjlighet att se vilka användare som fiskar upp motsättningar och insikter på FB som direkt blir en del av deras material någon annanstans. Annars får jag en känsla av att man kan utnyttjas av dessa användare.
Citera
2022-11-26, 05:47
  #15
Medlem
Sababas avatar
Jag skiter i hennes utseende.

Det enda jag kan konstatera av texten är att hon också behöver mat på bordet. Att producera denna typ av meningslöst snömos utan någon egentlig substans är hennes sätt försörja sig.

Inte sämre än något annat yrke. Vem ska döma?
Citera
2022-11-26, 05:57
  #16
Medlem
LFCYNWAs avatar
Till att börja med så känns det jävligt narcissistiskt att sitta och googla sitt eget namn. Svagt att skylla ifrån sig på kompisen därefter. Utseendet är ej enbart ansiktet så svårt att göra en bedömning men ja hon ser bättre ut än en svag fyra. Det här är första gången jag läser något om Muhr men jag antar att hon är en i mängden som gått kommunisthögskolan och är stöpt därefter? förövrigt är det jävligt osmakligt att fittan Åsa Linderborg fortfarande nämns efter det som inträffade.


Citat:
Om brist på erotiskt kapital är en nackdel oavsett kön, borde ju män också få elaka kommentarer om sina utseenden. Fast det får de inte. Jag betvivlar att manliga influencers har kommentarsfält fyllda med kommentarer som ”din begynnande flint är så äcklig” eller ”varför ser du så infertil och sur ut på dina bilder?”. Det är ingen som skriver ”ditt äckliga buksvin” när en man uttrycker en provocerande åsikt.

Välkomen till internet Muhr. Det stämmer mycket väl att män inte får i närheten av lika många elaka kommentarer om sina utseenden jämfört med kvinnor. Dock räcker det att yttra en ynka stavelse för att mordhoten ska börja hagla. Internet är och kommer aldrig att vara en skyddad plats. Bäst är att inte ta åt sig av det som skrivs av anonyma individer.

Citat:
Jag är inte dum i huvudet, jag fattar att skönhet alltid kommer ha ett värde. Men tänk om fler kvinnor kände sig självklara, oavsett ålder, vikt eller läppstorlek.

Sveriges befolkning fortsätter att öka i vikt likt majoriteten i väst och det här tramset är bara negativt för dessa individer. Vikten är något den stora massan kan och bör påverka. Istället för att införa miljöskatter börja med att skatta fetma.
Citera
2022-11-26, 06:12
  #17
Medlem
Ännu en ung och självupptagen rövskalle. Så ovanligt i journalistvärlden. Den där gnälliga attityden gick kanske hem på 00-talet när internet var nytt och skrämmande men numera vet alla vad som gäller och då går inte den valsen längre. Möjligen appellerar hon till någon äldre koftbärande feminist i obygden men de läser väl å andra sidan inte Amelia.

Res ut i världen och se hur kvinnor har det i Mellanöstern till exempel. Kom sen tillbaka försök fortsätta klaga med någon trovärdighet.
Citera
2022-11-26, 06:16
  #18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Onaniprodukt
Nej, hennes utseende är inte riktigt i min smak, men man ser ju att hon är på den snyggare delen av skalan.
Däremot borde hon väl kanske inse att de kränkta (förmodligen fula) män som kallar henne ful gör det bara för att de blev, just det, kränkta.
Kränkta av vad?
Citera
2022-11-26, 07:58
  #19
Medlem
Så som jag förstår det var kommentarerna om hennes utseende ett svar på att hon först beklagat sig över den låga kvalitén på männen på Tinder.

Och då är det väl relevant att påpeka att det kan ha med hennes utseende att göra att hon inte träffar någon man som duger, på tinder.

Att få matchningar och ett stort urval av män att välja på genom tinder bygger ju trots allt till största delen på din bild och ditt utseende.

Ska vi bortse från hela Tinders grundläggande koncept när vi diskuterar hennes eget uttalande om att männen på Tinder inte duger?

Hon ska ha rätt att kritisera männen.

Men vi ska inte få kritisera henne.


Helt sanslöst hur den där nya elit-samhällsklassen journalisterna tappat bort sig och hela grundidén med deras jobb. Att dom bara skriver för sin egna lilla klick av likasinnade och deras smala intressen och skiter fullständigt i hela övriga befolkningen har ju stått klart länge men att lägga en stor del av arbetstiden och ta av det mediala utrymmet enbart för att få personlig upprättelse i en krönika är ganska magstarkt. Speciellt om man själv dragit igång cirkusen.


För att svara på frågan har hon ett helt ok utseende men jag hade valt att inte matcha av dom skäl hon så tydligt visar prov på i krönikan. Det går att se på den där typen av tjejer hur bakvänt dom resonerar.
Citera
2022-11-26, 08:25
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Så som jag förstår det var kommentarerna om hennes utseende ett svar på att hon först beklagat sig över den låga kvalitén på männen på Tinder.

Och då är det väl relevant att påpeka att det kan ha med hennes utseende att göra att hon inte träffar någon man som duger, på tinder.

Att få matchningar och ett stort urval av män att välja på genom tinder bygger ju trots allt till största delen på din bild och ditt utseende.

Ska vi bortse från hela Tinders grundläggande koncept när vi diskuterar hennes eget uttalande om att männen på Tinder inte duger?

Hon ska ha rätt att kritisera männen.

Men vi ska inte få kritisera henne.


Helt sanslöst hur den där nya elit-samhällsklassen journalisterna tappat bort sig och hela grundidén med deras jobb. Att dom bara skriver för sin egna lilla klick av likasinnade och deras smala intressen och skiter fullständigt i hela övriga befolkningen har ju stått klart länge men att lägga en stor del av arbetstiden och ta av det mediala utrymmet enbart för att få personlig upprättelse i en krönika är ganska magstarkt. Speciellt om man själv dragit igång cirkusen.


För att svara på frågan har hon ett helt ok utseende men jag hade valt att inte matcha av dom skäl hon så tydligt visar prov på i krönikan. Det går att se på den där typen av tjejer hur bakvänt dom resonerar.

Håller med dig i detta conny!
Jag tycker det är liksom märkligt att hon nu i slutändan vill jaga fram ett gillande och hur det nu så helt plötsligt ska vara så jätteviktigt. Jag tror det är en följd av den där Likes kulturen som är nu på facebook och allt vad det är, där den närmast kretsen plikttroget gillar allt och sedan när någon ifrågasätter, så blir han/hon utjagad av en galen mobb.
Skulle säga att hon har ett högst ordinärt utseende av fotot som jag sett, men mer personligheten som lyser igen. Frågan är väl hur de flesta tolkar hennes personlighet i bild och det kan väl vara det med som ställer till det för hene på Tinder. Som jag tolkar det så är det en kvinna, där det är helt hennes vilja som helt gäller -Girlpower och vilken man vill ha det så? Är man två i ett förhållande, så är det lika villkor som gäller och bägge är med i att bestämma och resonera.
Ett leende och visa en mjukare sida är mer det som fattas i mitt tycke.
__________________
Senast redigerad av Kammadaj 2022-11-26 kl. 08:29.
Citera
2022-11-26, 09:09
  #21
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Så som jag förstår det var kommentarerna om hennes utseende ett svar på att hon först beklagat sig över den låga kvalitén på männen på Tinder.

Och då är det väl relevant att påpeka att det kan ha med hennes utseende att göra att hon inte träffar någon man som duger, på tinder.

Att få matchningar och ett stort urval av män att välja på genom tinder bygger ju trots allt till största delen på din bild och ditt utseende.

Ska vi bortse från hela Tinders grundläggande koncept när vi diskuterar hennes eget uttalande om att männen på Tinder inte duger?

Hon ska ha rätt att kritisera männen.

Men vi ska inte få kritisera henne.
.
Det här är väl pudelns kärna, väl sammanfattat.

Att sitta på en privilegierad plattform och orera om hur låg kvalitet på män det är på Tinder och sedan få svar på tal, det duger inte. Självinsikten är låg.
Citera
2022-11-26, 09:54
  #22
Medlem
Jag tycker hon är både söt och skriver bra, och att jag dessutom sympatiserar med hennes problem. Den där Tinderkillen var väl ingen hitt. Men det är ju så det är på Tinder. Jag noterar för övrigt att den nya bilden på henne är finare än i hennes förra krönika.
Citera
2022-11-26, 10:51
  #23
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Hon har ett s.k. "resting bitchface" vilket många män finner oattraktivt.
Citera
2022-11-26, 11:20
  #24
Medlem
calle555s avatar
Dejting är påfrestande, och att som lök på laxen bli kallad ful på Flashback är såklart inte kul.

Sen är ju Tinder lite speciellt.

Fokus på utseende, mindre kräsna män och mer kräsna kvinnor leder till att tjejer ofta matchas med snyggingar som bara vill ligga.

Lite av ett lyxproblem kan tyckas, men är man ute efter en långsiktig relation blir det såklart tröttsamt.

Hade jag varit en snygg 30+ tjej med stabil livssituation i Stockholm så hade jag satsat på trevliga lunch-dejter med stiliga singelmän i liknande livssituation.

För eller senare klickar det, på det där långsiktiga sättet. ❤️
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback