Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-02, 20:27
  #421
Medlem
hannybannys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHSilverbielke
Ingångslönen för ett nyutexaminerad Socialsekreterare utan erfarenhet ligger mellan 34 till 36 000 kr per månad, beroende på om det är försörjningsstöd, missbruk eller barn & unga.

Socialnämnden fattar beslut om placering i linje med LVU, men på uppgifter från utredande socialsekreterare.

Med ett rent tjänstemannaansvar så kommer fler säga upp sig då det verkligen är de som står på besluten.

Alltså högre än sjuksköterska.
Nej ingångslönen ligger på 29-33 sek som barnutredare beroende på var i landet. Något högre på ekonomiskt bistånd och äldreomsorg. Begär ut lite lönelistor istället för att googla.
Citera
2022-12-03, 00:50
  #422
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Hahahahahaha jävla dårar, så komiskt med folk som lever i någon slags psykos där muslimer är roten till allt ont.
Det hade varit ännu roligare och mindre tragiskt om det hade varit era egna åsikter istället för den här välpaketerade sionistpropaganda ni blivit hjärntvättade med.

Här har vi alltså den *riktiga* anledningen till varför folk flyr yrket:


https://www.msn.com/sv-se/nyheter/in...NS?li=BB13lZo5

Börjar man luska ser man även även att det är tvärtom emot vad ALLA i tråden påstår, socialsekreterarna slutar inte får att de hatar invandrare eller deras behov (det är psykos som bara finns i erat huvud), utan de vill ha MER resurser (till invandrare bland annat):

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...-arbetsvillkor

Sedan finns det såklart enskilda personer som också slutat för att de känt sig hotade men det är INTE anledningen att så många slutat. De har bra säkerhet och trygghet på socialkontor, mycket tryggare där än t.ex valfri mataffär.

Nu när ni vet sanningen, fakta och hur verkligheten ser ut, så börjar ert arbete med att försöka hitta en alternativ verklighet. *Gäsp*

Du är nog väldigt ensam med dina högst subjektiva åsikter.

Tryggt på socialkontoret ja, men hur tryggt är det där ute i vintermörkret då? på parkeringsplatsen, ,, din nöt!
__________________
Senast redigerad av Feministerna 2022-12-03 kl. 00:54.
Citera
2022-12-03, 01:03
  #423
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oljesjon
Jag kan svara på varför det sker en massflykt.

Vi fick höra redan några månader in i pandemin att anmälningar gällande oro för barn som upplever våld i hemmet ökade med 25%(!!!). Vi inleder alltid utredning direkt när våld ingår i anmälan, vilket då betyder att vår redan sjukliga (sedan år tillbaka) arbetssituation blev ännu sjukare. Plus lägg till att fler anmälningarna plötsligt skulle hanteras direkt och fler med allvarligare art. Det stället krav. Att hantera ett LVU är en sjukt krävande process rent byråkratiskt och rättsligt.

Flera har bränt ut sig eller hunnit byta jobb innan det sker. Inte en enda sökande med erfarenhet eftersom de vet att där går man under. Plötsligt står min arbetsgrupp där med hälften nyexade, några få med 10 års erfarenhet och de andra med 2-3 år äs erfarenhet. Vi alla ska då lära upp de andra hälften. Det är tidskrävande så in i helvete det med.

Gissa vad som händer med de nyexade? De tycker inte de får stöd, de får hantera allvarliga ärenden som de inte har koll på, de kan inte formulera fulla utredningar så allt ska läsas igenom och godkännas, hela.. Tiden... En utredning är som en miniuppsats om familjens situation alltså. Ha 20 ärenden och 20 medhandläggarskap, alla ska vara klara inom 4 månader..hela..tiden...
Vips - en anmälan om våld. Boka in ett möte imorgon mellan dina redan 4 möten om allvarliga saker. Vips - två klienter har försökt nå dig under tiden, de vill samtala i 20-30min om deras barns skolgång... Vips - ärendegenomgång med arbetsgruppen en halv dag. Vips - en utbildning i barnsamtal 2 heldagar.

Vi skiter i semester, komptimmar, ställer in APT, går ifrån grupphandledning, kommer in tidigare, går senare, hoppas raster, tar 20min lunch. Allt för inget förstår man tillslut. Jävla hjältar som är kvar och försöker.

Det enda seriösa svaret i tråden.

Enbart nonsens och skräp i övrigt.

Papperskorgen?
Citera
2022-12-04, 09:13
  #424
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Du är nog väldigt ensam med dina högst subjektiva åsikter.
Du verkar totalt sakna läsförståelse, jag har inte presenterat några åsikter alls utan lagt fram korrekt fakta på bordet i form av artiklar som i sin bygger på socialsekreterarnas åsikter.
Citat:
Tryggt på socialkontoret ja, men hur tryggt är det där ute i vintermörkret då? på parkeringsplatsen, ,, din nöt!
Lika tryggt som för vem som helst såklart.
Visst kan du såklart dra skräckscenarion ur röven och hitta på dina helt egna fantasier om vad som skulle kunna hända men både du, jag och alla andra förstår att de vanföreställningarna är en del av din psykos och därför inget du varken har eller kan skaffa några som helt belägg för.
Citera
2022-12-04, 09:47
  #425
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Tack för att du berättar. Låter som en helt ohållbar situation. Är du en av dem som ändå kämpar kvar, eller har du gett upp?

Vad ser du som möjlig lösning på problemet? Känns som att mer resurser från politiskt håll inte heller lär hjälpa om det inte finns kompetens att anställa. Skulle det hjälpa med avlastning från socialadministratörer?

Bra frågor. Jag är faktiskt kvar. Jag älskar mina arbetsuppgifter och har svårt att slita mig från utredningssamtalen. Det är så intressant.

Tror vi generellt är en arbetsgrupp som är otroligt lojala och jobbar på i det tysta. Tror många egentligen vill stå på gatorna och protestera men det vågar man inte. Har också hört dåliga chefer uttrycka att man inte ska prata om sin stress så mycket med kollegor då "det kan smitta av sig på de andra". Verklighetsfrånvänt. Skapar en tystnadskulturu och problemförskjutning. Problemet är knappast att vi pratar med varandra om vår arbetssituation.

Jag ser den enda lösningen som färre ärenden på varje enskild socialsekreterare. Alltid två socialsekreterare i varje ärende = kollegan kan ta samtalet trots att man är sjuk. Annars får du bara dubbelt.. Trippel.. Osv.. Mycket jobb om du är sjuk eller vabbar. Det handlar om resurser helt enkelt. Fysiska personer på plats. Personer som är villiga att jobba arslet av sig är det inte brist på så hopp finns om vi blir fler.

Vi verkar inte få mer personal. Jag kommer nog säga upp mig inom ett år.
Citera
2022-12-04, 09:50
  #426
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannybanny
Nej ingångslönen ligger på 29-33 sek som barnutredare beroende på var i landet. Något högre på ekonomiskt bistånd och äldreomsorg. Begär ut lite lönelistor istället för att googla.

Helt fel!
Barnutredare är det "finaste" inom myndighetsutövning och försörjningsstöd det "lägsta". På barn kan enbart socionomer arbeta och inom de andra områdena kan även beteendevetare och likande arbeta i värsta fall.

Barnutredare tjänar mer.
Citera
2022-12-04, 20:05
  #427
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Du verkar totalt sakna läsförståelse, jag har inte presenterat några åsikter alls utan lagt fram korrekt fakta på bordet i form av artiklar som i sin bygger på socialsekreterarnas åsikter.
Lika tryggt som för vem som helst såklart.
Visst kan du såklart dra skräckscenarion ur röven och hitta på dina helt egna fantasier om vad som skulle kunna hända men både du, jag och alla andra förstår att de vanföreställningarna är en del av din psykos och därför inget du varken har eller kan skaffa några som helt belägg för.

Där har vi det! Du lider av schizofreni 🧐

Varför sa du inte det från början?


Det finns en anledning till att socialsekreterare slutar i just invandringstäta städer. Och det är för att den gruppen av socialbidragstagare består till mestadels av utblottade män. En grupp "män" som är lika beroende av att matas som ett spädbarn.

Det är nog därför som många av dessa "män" känner frustration och uppgivenhet över sina meningslösa liv här i Sverige.

Så om dom inte får leksaker {iPhone, respengar dy} så blir dom nog jättearga och börjar gapa o skrika en massa hot till de stackars sekreterarna.
Citera
2022-12-04, 20:16
  #428
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oljesjon
Helt fel!
Barnutredare är det "finaste" inom myndighetsutövning och försörjningsstöd det "lägsta". På barn kan enbart socionomer arbeta och inom de andra områdena kan även beteendevetare och likande arbeta i värsta fall.

Barnutredare tjänar mer.

Det är regeringars fel! som tar in så mycket folk så vi har inte råd att ge er en bättre lön än ni verkligen förtjänar.
Citera
2022-12-05, 15:02
  #429
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Det är regeringars fel! som tar in så mycket folk så vi har inte råd att ge er en bättre lön än ni verkligen förtjänar.

Varför ska de ha en bättre lön än de verkligen förtjänar?
Citera
2022-12-06, 06:47
  #430
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Det finns en anledning till att socialsekreterare slutar
Den anledningen har jag presenterat redan i form av vittnesmål och anonyma uttalanden från just socialsekreterarna.
När du kommer ur ditt skov kanske du kan gå tillbaka till det inlägget och lära dig något, istället för att upprepa samma felaktiga fantasier om och om igen.
__________________
Senast redigerad av Haschpundaren 2022-12-06 kl. 06:55.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback