Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2022-12-02, 17:14
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .jpeg
Hej detta är det värsta jag hört.
Jag är skyldig en hen 400kr för en burk elvanse.
Jag sitter inlåst och kan inte göra något åt saken. Hon ansöker att fogden ska driva in den, då får man ju tre veckor på att bestrida detta.(omöjligt för mig att göra).
Denna skuld på 400kr är nu uppe i 8000SEK cirka.

Jag ringer dem och frågar när började ni driva in drogskulder? Blev ej klockare bara mer arg. Jag har även bevis när denna människa hotat mig med bla brödrarskapet för att få dem.

Hur har skulden fastställts? För att ansöka om verkställighet hos KFM krävs en exekutionstitel, exempelvis ett betalningsföreläggande.

Är det ett betalningsföreläggande det är tal om? I så fall är det fråga om en summarisk process, där myndigheten egentligen inte tar ställning till själva anspråket som sådant (såsom att det varit fråga om narkotikaförsäljning, exempelvis), utan skickar endast ett föreläggande till den betalningsskyldige där denne får yttra sig. Om man då INTE bestrider eller agerar kommer myndigheten att fastställa kravet i enlighet med ansökan.

Har du blivit delgiven korrekt? I så fall är det tyvärr svårt att göra något nu. Då återstår endast de extraordinära rättsmedlen, såsom resning.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in