Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2022-12-05, 00:15
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Är också 40+ förresten. Men jag har prioriterar trivsel framför lön. Hade kunnat tjäna betydligt mer om jag bytt till andra jobb där min kompetens passar, men som sagt, de jobben hade jag inte trivts lika bra på (högst troligt).

Sen finns det ju en massa orealistiska drömjobb, som testförare på Koenigsegg, men man får ju vara realistiskt.

Ja, med tanke efteråt så har jag trivts med det vad jag gör idag för 5-10 år sedan. Idag känns det som att man vill prova något annat, inte vet jag vad det beror på. Ibland känns det som att man skulle vilja prova jobba i Norge på någon oljeplattform.
Citera
2022-12-05, 00:33
  #38
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
Alla idioter på det här forumet är precis likadana. Jag börjar med att skriva ett inlägg med längre utförliga resonemang och till svar kommer alltid någon oneliner från någon sojaätande vänsterliberal hipstertyp som fick sina känslor sårade och tycker det är värt att gå in på ett internetforum bara för att teckna ner personangrepp utan ett enda sakligt argument.

Ironiskt nog inser du inte heller att du bara bekräftar min poäng. Du har låg IQ och därmed tänker du i känslor istället för logik. Sådana som du lever kvar i fantasiedrömmar om att ni ska starta ett företag som säljer poesi om romsk historia på romani och livnära sig på det och liknande infantil skit.

Sen när du faktiskt hör på någon som konstaterar att du de facto fortfarande är ett barn, så aktiveras amygdala och istället för att göra något saklig inlägg med utförliga resonemang som motbevisar min ståndpunkt blir det enda något butthurt inlägg om hur arg du blir på sådana som inte tror på dina infantila fantasidrömmar.

Folk med hög IQ och hög förmåga till logiskt tänkande gör det omvända. Vi tittar till hur marknaden ser ut och vad det finns och kan finnas en efterfrågan på istället för att infantilt och självcentrerat bara fokusera på vad vi själva vill göra för stunden.
Ironiskt nog är det också just det som gör att jag idag har mer tid att ägna mig åt mina intressen än sådana här vänstertomtar med mentala mognaden av ett barn.

"Muuh meeh min passion är att gurgla mjölk i näsan och sen blanda ihop det i en sörja och rita kottar på backen. Jag vill hålla på med det på fulltis och du är bara en loser som säger att jag inte skulle kunna göra det!!! Buhuhuhu".


Kompletta jävla riksidioter. Totalt livsdugliga.

What ever makes you happy gubben.
Citera
2022-12-05, 02:05
  #39
Medlem
WitchcultTodays avatar
Nej, inte direkt.

Är för rastlös och för flaxig.

Vet i grunden vad man vill arbeta med, så att säga. Men det blir så luddigt att man skulle kunna arbeta med allt ifrån psykolog, till inom turism till i kassan på ICA.

Så ja.

Trivs på mitt jobb man har nu, tjänar så man klarar sig men är det drömjobbet? Nej, visst.

Är definitivt inte för sent att sadla om, och så kommer det bli säkert.

Men är så jäkla nyfiken och sökande att hittar nytt och nya yrken hela tiden man blir tvärpepp på och snöar in på ett tag och lär sig massor. Sedan vidare till nästa.

Ingen bra egenskap. Att vara vetgirig, nyfiken och uppskatta att sätta sig in i saker är bra annars.. Men fasiken inte när det kommer till en yrkesroll man skall ha och trivas i kanske för alltid.

Så just nu nöjer jag mig med att ha ett kreativt jobb med trevliga kollegor. Inte helt dumt ändå. Trivs.

Men vill man mer? Mjo.

Finns en ett par, tre saker, man drömt om sedan barn som ännu ploppar upp. Men är ju en 34-årig kärring nu och är inga yrken/områden man läser på en termin
__________________
Senast redigerad av WitchcultToday 2022-12-05 kl. 02:08.
Citera
2022-12-05, 04:41
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday
Nej, inte direkt.

Är för rastlös och för flaxig.

Vet i grunden vad man vill arbeta med, så att säga. Men det blir så luddigt att man skulle kunna arbeta med allt ifrån psykolog, till inom turism till i kassan på ICA.

Så ja.

Trivs på mitt jobb man har nu, tjänar så man klarar sig men är det drömjobbet? Nej, visst.

Är definitivt inte för sent att sadla om, och så kommer det bli säkert.

Men är så jäkla nyfiken och sökande att hittar nytt och nya yrken hela tiden man blir tvärpepp på och snöar in på ett tag och lär sig massor. Sedan vidare till nästa.

Ingen bra egenskap. Att vara vetgirig, nyfiken och uppskatta att sätta sig in i saker är bra annars.. Men fasiken inte när det kommer till en yrkesroll man skall ha och trivas i kanske för alltid.

Så just nu nöjer jag mig med att ha ett kreativt jobb med trevliga kollegor. Inte helt dumt ändå. Trivs.

Men vill man mer? Mjo.

Finns en ett par, tre saker, man drömt om sedan barn som ännu ploppar upp. Men är ju en 34-årig kärring nu och är inga yrken/områden man läser på en termin

Känner igen mig själv i din beskrivning. Just sådana svar jag var ute. Glad att jag utbildade mig inom ett område där det alltid kommer att finnas arbete. Annars har jag varit med rastlös hela tiden och bytte en tjänst mot en annan. Man känner sig på något sätt annorlunda att man inte kan stanna på en och samma befattning under en länge period utan befinner sig hela tiden i sökandet och aldrig hittar något där man tänker här, här tänker jag jobba livet ut
Citera
2022-12-05, 06:59
  #41
Medlem
Mordormodems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleksandr
Hej,

Jag är en man i 40 årsålder och har jobbat inom olika branscher. Idag har jag välbelönad arbete där jag kan få ut efter skatt runt 50 lax men har aldrig trivts med mina arbeten, kanske de första två-tre månaderna. Ska man skita i med tanke på min ålder och jobba med det som man inte trivs med men får bra betalt eller försöka hitta något som man trivs med. Har tänkt inom vilka arbeten skulle jag kunna trivas inom men med tanke på såååå dåligt betalt väljer jag heller stå ut med arbeten som jag inte trivs med än arbeten där jag skulle trivas med men med orimligt dåligt betalt. Allt som är under 40 tycker jag är orimligt dåligt. Har ni hittat bra matchning där ni trivs bra med sitt arbete och tycker att ni får bra betalt för det?

Njä, arbetar så lite som möjligt. Varför slösa bort sitt liv och löneslava för en kapitalist när man kan vara hemma på gården och mysa? Gå i skogen, ta hand om djuren, umgås med familj och vänner är mycket trevligare 🥰
Citera
2022-12-05, 08:12
  #42
Medlem
PatricTheRiders avatar
Det jag brinner för är det jag alltid gjort utanför jobbet. Jobb är bara jobb inget mer eller mindre
Citera
2022-12-05, 08:17
  #43
Medlem
bogslayers avatar
Japp, jag hittade det jag är intresserad för och får en rätt god lön för det. Dock kan jag inte säga att jag verkligen brinner för det här och att det känns otroligt kul att gå till jobbet. Jag har faktiskt aldrig känt att det varit kul på riktigt att gå till jobbet. I grund och botten har det alltid varit ett nödvändigt ont, även fast jag de senaste 30ish åren bara varit på ställen där jag trivts.
Citera
2022-12-05, 15:05
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricTheRider
Det jag brinner för är det jag alltid gjort utanför jobbet. Jobb är bara jobb inget mer eller mindre

Det optimala är väl om man kan kombinera jobb+intresse.
Citera
2022-12-05, 15:22
  #45
Medlem
Det blev ett intressant inlägg enligt mitt tycke, de flesta har olika uppfattningar kring hur tankarna gå kring arbete. Givande och intressant
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback