Citat:
Ursprungligen postat av
L.o.a
Stämmer nog väldigt bra! Jag tippar starkt på att jag inte tränar tillräckligt hårt, utan är nog för snäll mot kroppen.
Däremot så ligger det största felet hos min kost. Frukost äter jag. Men jag är väldigt dålig på mellanmål och äter OFTAST kvällsmat. Lunch blir ibland, men sällan.
Tack för alla svar!
Träning, tycker jag är kul. Särskilt jogging. Men när man har gjort det mer än fyra år och inte märkt någon skillnad alls på kroppen, så börjar man undra. Det skulle ju vara skoj om någon förändring sker, även om man joggar t.ex, som man tycker är kul. Så vill jag helst se någon positiv förändring efter mer än fyra års tid.
GOD FORTSÄTTNING!
Såvida man inte tränar på hög nivå så är träningen i sig viktigare för resultatet än kosten.
Att kosten skulle vara 90% eller 70 osv är skitsnack.
Det funkar inte riktigt så.
Som är enklast är att se om man helt enkelt ökar i ett par enkla övningar eller inte med en teknik där man inte fuskar.
Ökningar i vikt betyder är mer eller mindre automatiskt mer muskler.
Går du från säg hantelpress bröst 10 reps på 20 kg till 30 kg 10 reps kan jag garantera en vis tillväxt även om du kanske inte ser den.
Grejen är ju den att du ser dig varje dag så det är svårt att märka skillnaden.
Speciellt om man växer över hela kroppen.
Jag ser mig mig själv som en vanlig kille till utseendet, men får jämt höra att jag ser 'bitig'' ut.
Sen är det svårt att hitta kläder som passar, jeansen blir stora om midjan men för små om benen, skjortor sitter dåligt osv.
Hade jag varit dig så hade jag satsat på ett fåtal övningar och försökt köra dessa flera gånger i veckan.
Under veckan variera vikten, om du kör hantelpress för bröstet på måndag kör 5x5, på onsdag 8x4 och på fredag 15x3 som exempel, dvs variera vikten.
Då ska du förstås inte köra 4 st bröstövningar utan kanske hantelpressen och 1 extra övning som dips eller kanske fleys.