Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-09, 17:25
  #1
Medlem
Jag har köpt en ebok för ett tag sedan. Jag har inte använt min amazonkonto på länge och telefonnumret till själva kontot har jag tappat bort och dessutom så använder jag inte det mobilnumret längre.

Jag har tillgång till min mejl och ja har tillgång till min lösenord (ja kan mitt lösenord).
Vad jag inte har tillgång till är jävla mobilnumret. Och jag kan inte den utantill. Ja vet vad den slutar på dock.

När ja försöker logga in på amazon så använder jag min hotmail adress och skriver in mitt lösenord sen baaam verifiera dig med din mobilnumer och ja har inte den.
Så ja försöker få bort den men det går inte!

Jag har även erbjudit mig att legitimera mig med legitimation/idkort/pass och även bankid lol.
Men de kan inte göra något! Jag har också ringt själva amazon och de kan inte göra något.

Nu till det roliga...på deras hemsida står det följande

Förlorat åtkomsten till ditt mobilnummer ***-***-**49?
Det är okej. Vi hjälper dig att ta bort den.


De säger ju att de kan FÅ BORT DEN!!!

Men sen säger det att de kan inte!!!!

Trots att ja har tillgång till dessa saker

- mejl
- kan lösenordet
- kan verifiera mig med pass/idkort



Jävla bezos. 900 spänn rakt i sjön.
Citera
2022-12-09, 17:49
  #2
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Skriver verkligen amazon:
"Förlorat åtkomsten till ditt mobilnummer ***-***-**49?
Det är okej. Vi hjälper dig att ta bort den.'

Om man syftar till numret heter det väl det och inte den:
Det numret (ett rätt)
Den numret (fel).

Tror inte ens amazon har så dålig koll på grammatiken längre...

Vad är det för fel på er ungdomar som måste byta nummer till höger och vänster. Jag har bara haft ett nummer och det i 20 år...
__________________
Senast redigerad av Reverend.Camden 2022-12-09 kl. 17:51.
Citera
2022-12-09, 18:00
  #3
Medlem
GanjaFarfars avatar
Tråkigt för dig såklart, men det här är en av anledningarna till att man aldrig använder 2-stegsverifiering.
Förhoppningsvis har du lärt dig någonting till nästa gång
Citera
2022-12-09, 18:29
  #4
Medlem
VoktorDodkas avatar
Vad har du förlorat 900:- på?

Varför skapar du inte ett nytt konto? Hur enkelt som helst, har du inte använt ditt befintliga konto på så länge spelar det väl knappast någon roll?
Citera
2022-12-09, 19:10
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Vad har du förlorat 900:- på?

Varför skapar du inte ett nytt konto? Hur enkelt som helst, har du inte använt ditt befintliga konto på så länge spelar det väl knappast någon roll?

produkten finns på det konto.
Citera
2022-12-09, 19:20
  #6
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swefinans
produkten finns på det konto.
Ah, jag har aldrig köpt en ebok eller annan tjänst som läggs på kontot. Däremot har jag fyra konton tror jag, .de .co.uk och har lyckats strula till två på .se varav ett som jag har prime på.

Är det svenska amazon(.se) du har kontaktat? De få gånger jag har haft med dom att göra har dom varit närapå övermötesgående, väldigt snabba att fixa allt till belåtenhet, inga tvivel på mina ord eller vad som hänt.
Citera
2022-12-09, 19:36
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Ah, jag har aldrig köpt en ebok eller annan tjänst som läggs på kontot. Däremot har jag fyra konton tror jag, .de .co.uk och har lyckats strula till två på .se varav ett som jag har prime på.

Är det svenska amazon(.se) du har kontaktat? De få gånger jag har haft med dom att göra har dom varit närapå övermötesgående, väldigt snabba att fixa allt till belåtenhet, inga tvivel på mina ord eller vad som hänt.

skiter i det kontot ska köpa en ny
Citera
2022-12-14, 16:06
  #8
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swefinans
skiter i det kontot ska köpa en ny

Det går att återställa kontot. Det tar 1-2 dagar och sedan går det att logga in med enbart lösenord.

Återskapa ditt konto om tvåstegsverifiering misslyckas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in