2022-12-11, 04:13
Medlem
knarkhitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Men berätta om .......

Nej du vill inte .....

Hoppas du källsorterar iallafall.

God jul
Du borde källsorteras till dårhuset din jävla kukryttare.
Jag källsorterar askan i min värmepanna för att få bort metallbitar och skit som vägrar brinna.

Nåja, jag belastar inte soptippen med en massa avfall. Kasta gratis värme ? Näe
Citera
2022-12-11, 04:16
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Kärnkraft är inte så trevlig. Den får vi hoppa över.

Se : tjenobyl, Harrisburg, Japan-incidenten.

Vi kan bygga säkrare. Men det går inte att g det 100 % sälkert.

Det är tack vare obildbara idioter likt dig själv som vi befinner oss i dagens situation.
Kommunister och aktivister är samhällets största hot.
Citera
2022-12-11, 04:29
Medlem
Citat:
Kärnkraft är inte så trevlig. Den får vi hoppa över.

Se : tjenobyl, Harrisburg, Japan-incidenten.

Vi kan bygga säkrare. Men det går inte att g det 100 % sälkert.

Trots dessa katastrofer så har kärnkraften skördat färre liv än vindkraften. Henrik Jönsson gjorde en genomgång av detta så du kan söka upp hans video om det på youtube.
Citera
2022-12-11, 04:40
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Vi kan ju konstatera att du har ungefär en miljard procent fel i precis allting du svamlar om.

Du verkar tro att elen själv bestämmer priset?
El är inte levande, el har inget sinne för ekonomi, elen kan inte klampa in på något kontor och bestämma vad den ska kosta.

Det är den fria marknaden som sätter priserna, oavsett hur mycket eller hur lite el det finns och nerifrån den kommer.

Ditt användarnamn är väldigt passande om man betänker kvaliteten på dina inlägg…
"en miljard procent fel i precis allting"

Kontakta svenska akademien! Nästa års vinnare är funnen.

Låt mig dock ge dig ett litet gott råd: Googla "supply vs. demand"
Hint: den sk friamarknaden sätter sitt pris utifrån hur stort utbudet är relativt efterfrågan är.

Det är INTE den fria marknanden per se som bestämmer utan just förhållandet mellan utbud och efterfrågan
Citera
2022-12-11, 04:44
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Nu får vi dela upp det i delar så att du förstår.

1, EU ska vara klimatneutralt till år 2050.

2, för att uppnå dessa mål ska fossila bränslen fasas till 2050.

3, för att kunna uppnå målen måste både beståndsflottan och nybilsförsäljningen under de kommande 28 åren ställas om till att drivas på klimatneutrala bränslen.

4, EUs klimatpaket om nollutsläppsfordon omfattar elektrifierade fordon, grön vätgas och E-fuels.

5, för att nå målen till 2050 krävs en mix av de tre ovanstående teknikerna.

6, elbilarna som är en del av lösningen, måste öka i takt med omställningen, och det är här problemet kommer.
Elbilarna ökar för långsamt och bromsas nu in i hela EU pga minskad acceptans beroende på bortfall av klimatbonusen i flera länder samt höga elpriser i hela Europa.
E-fuels och vätgas kan endast stå för en del av lösningen, elbilarnas andel krävs för att hela målet ska nås.

Låt mig tillägga det 7:e målet

7. Jag skall inom en månad ha skapat förmågan att flaxa med öronen så jag klimatsmart utan CO2 utsläpp kan flyga vart hän jag än vill på planeten inom ca 20-30 minuter.

Frågan är om mitt mål inte är ett av de mest sansade målen på denna lista.
Citera
2022-12-11, 04:45
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Men berätta om .......

Nej du vill inte .....

Hoppas du källsorterar iallafall.

God jul

Ni har inga svar om det ni påstår och då blir den en blandning mellan påhopp och undanglidande. Tror du att du kan källsortera dig ur den globala klimatkatastrof som enligt Bolund, Greta och Aurora står bakom nästa hörn om inte Sverige bibehåller reduktionsplikten på bränsle.
Citera
2022-12-11, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smulform
Illa tvunget, men att bryta med rysk energi så fort som möjligt är absolut nödvändigt.

Några av de fel som begåtts är:
1) avveckla kärnkraften
2) bli beroende av terroryzzk energi. Kritiker har varnat för det väldigt länge.
3) dåligt beredskap för en sådan här kris

En del av lösningen är på gång men kommer att ta tid:
1) utveckla kärnkraften men också annan energi
2) göra sig fri från terroryzzk energi
3) förbereda inför framtida kriser

Det man kan göra nu:
1) släck lampor, TV:n och annat som inte behöver dra el
2) klä på sig varmt inomhus
3) förbruka mindre energi på individnivå T.ex. ta en timme och spela ett sällskapsspel istället för att titta på TV. Sitt tio minuter kortare i bastun och basta inte lika ofta. Elda ved om man kan.
4) förbruka mindre energi ute i samhället: låt gatulampor vara släkta mellan 4-5 på morgonen.. jäkligt onödig tid att ha gatulampor på. Med mera.

Detta visar bara på hur otroligt hjärntvättade människor är. Riktiga NPCs. De är villiga att sänka sin levnadsstandard till 40-talet för att media säger åt dem att vi ska bry oss om ett brödrakrig i öst.

"e väRT DE moT RyzZEN ÖÖÖÖÖÖÖÖH"

Dra åt helvete, hoppas folk skickar räkningen till dina gelikar. Du är en typisk person som jag skulle kunna slå i huvudet med en spade och inte oroa mig över att förlora något av värde.

Om du vill göra uppoffringar för kriget, gör det, åk ned dit eller håll käften. Dina gelikar borde dränkas.
Citera
2022-12-11, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-F
Det blir tufft för dem som slösar, typ 2000 kWh per månad, hur man kan ens förbruka så mycket?
Jag ligger på ca 8000-9000 per år, har bara bergvärme och en hemmabyggd solfångare.
Huset är byggt 1972 och har 5 rok + allrum och två plan inklusive varmgarage. Kör även med smarta termostat i alla rum som håller nere förbrukningen väldigt bra. Har även kamin som går några dagar i veckan, fast snart blir det brist på ved.

Vi förbrukare 2100 kWh förra månaden. Inte alls svårt. Det stavas E L P A N N A.
Citera
2022-12-11, 05:38
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Vill du chansa?

Nu är det inget spel, men 4 cyklister släpper ut mer än en liten bil med samma antal personer per km Så det är inte alltid som en del tror, ex att äta bananer har en stor miljöpåverkan
Så vi kan inte leva utan att släppa ut koldioxid, bäst att hålla andan i två timmar om dagen för att spara på miljön som en miljöpartist sa.
Citera
2022-12-11, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Sverige är en av de allra största exportörerna av el.
Vi har extremt mycket el. Finns ett enormt överskott.

...men vi måste följa prissättningen på den fria europeiska marknaden. Lustigt att du tror att det har med svenska vänsterpolitiker att göra när Vänsterpartiet är emot EU.

Du år så jävla oinsatt så man storknar. Låter precis som Bolunds lögner som du sugit i dig som en svamp. Har du inget förstånd??

Se denna. Säg mig om han har fel i något? Tänk till ditt jävla får. https://youtu.be/sJI3dLh5kfA

Försvinn nu från planeten. Och säg upp medborgarskapet här när du åker så din värdelösa röst aldrig mer blir hörd.
Citera
2022-12-11, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Förklara nationell kris och slå upp nya kärnreaktorer akut. Ta bort all byråkrati, tillståndsprocesser och väck med all effektskatt. Samt sätt miljöpartisterna i fängelse eller utan värme eller upplysning, så vi spar ström.

Håller med till 100%. Jag höll på att bli galen under valrörelsen då röda blocket hela tiden pratade om att det ska ta 15 år att bygga ett kärnkraftverk, att blå blocket ink Sverigedemokraterna aldrig fokuserade på att ifrågasätta varför det tar 15år att bygga var nästan mer frustrerande.

Att bygga kan inte ta så jävla lång tid om man kliver utanför den svenska boxen tänket. Det är nu våra kära afghaner, somalier, och annat löst folk kan visa hur mycket dom verkligen vill stanna i Sverige. Det ska byggas 24/7. Gräv, bära, lyft...
Inte gå på någon jävla tågperong och jobba som informatör eller sitta i en tågspärr och spela på mobilen...
Citera
2022-12-11, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomben79
Håller med till 100%. Jag höll på att bli galen under valrörelsen då röda blocket hela tiden pratade om att det ska ta 15 år att bygga ett kärnkraftverk, att blå blocket ink Sverigedemokraterna aldrig fokuserade på att ifrågasätta varför det tar 15år att bygga var nästan mer frustrerande.

Att bygga kan inte ta så jävla lång tid om man kliver utanför den svenska boxen tänket. Det är nu våra kära afghaner, somalier, och annat löst folk kan visa hur mycket dom verkligen vill stanna i Sverige. Det ska byggas 24/7. Gräv, bära, lyft...
Inte gå på någon jävla tågperong och jobba som informatör eller sitta i en tågspärr och spela på mobilen...

Hur lång tid tar det för Kina att bygga ett kärnkraftverk, gissar på betydligt kortare tid.

Edit: googlade snabbt och fann detta:
The report said that the project aims to utilize the heat produced by nuclear power to transform desalinated seawater into clean, stable, and efficient industrial steam. This would enable Beijing to cut down the energy consumption and carbon emissions.

The project is being built in Lianyungang City in eastern Jiangsu province. The project will cost 730 million yuan ($108.4 million) and take 24 months to complete.

The Tianwan nuclear-powered project, which provides industrial steam to Lianyungang City, will be completely operational by the end of 2023, according to China National Nuclear Corporation (CNNC).

https://eurasiantimes.com/china-star...clean-project/
Senast redigerad av m.g.t.o.w 2022-12-11 kl. 05:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in