Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-10, 17:16
  #877
Medlem
Sliskarns avatar
Klädmärken jag minns rakt av - Fila, Airwalk, Stüssy, Evisu

Nu pratar vi sent 80-tal till mitten 90-tal ca?
__________________
Senast redigerad av Sliskarn 2024-01-10 kl. 17:19.
Citera
2024-01-10, 17:31
  #878
Medlem
Adrian Hammond kläder

Ungefär samtidigt som Ed Hardy och Cheap Monday känns det som var deras tid, inte nog med att jag inte såg ett enda av deras plagg under en noga genomsökning av alla klädbutiker inom 15 mils radie, man ser aldrig någon bära dessa plagg längre heller antar det är skämmigt måste ju ligga o sopa i hur många garderober som helst
Citera
2024-01-10, 18:22
  #879
Medlem
krisus avatar
Nisse från Manpower.
Reklamerna (radio) var roliga som fan.
Nisse blev för stor för Manpower.
ALLA kände till Nisse. ALLA!!!


Jobbade på ett systerbolag till dem på den tiden.
Och jo. Vi ville alla ta livet av oss. "jasså är du Nisse från Manpower" var inte rolig den första gången.
Citera
2024-01-13, 08:14
  #880
Medlem
VolvoS60s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sliskarn
Klädmärken jag minns rakt av - Fila, Airwalk, Stüssy, Evisu

Nu pratar vi sent 80-tal till mitten 90-tal ca?

Fila är superpoppis nuförtiden. Lite av en 90/00-tals revival som pågår just nu. Typ som Fucking Åmål-stilen
Citera
2024-01-13, 08:23
  #881
Medlem
Kanastras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sliskarn
Klädmärken jag minns rakt av - Fila, Airwalk, Stüssy, Evisu

Nu pratar vi sent 80-tal till mitten 90-tal ca?
Airwalk var jättestora i mitten av 90-talet, särskilt bland skatare. Tror det var skateskor med förstärkningar för att tåla slitage. Jag hade själv några såna och varit sugen på att skaffa igen för good old memories.
DC-skor var också poppis, hade såna också.
https://airwalk.com/airwalk-classics
Citera
2024-01-13, 09:21
  #882
Medlem
fluff995s avatar
Blåvitt. Alltså inte fotbollslaget, utan livsmedelsmärket.

Lättigenkännliga förpackningar i peak sovjetstil. Bra priser. Ett hushållsnamn från tiden innan Coop blev en skitkedja (mao från tiden innan den hette Coop).
Citera
2024-01-13, 09:53
  #883
Medlem
NorthSNKRs avatar
Vet inte om det nämnts redan, men i slutet av 90-talet så spelade man ju en hel del olika dataspel gjorda av Levande Böcker.
Mulle Meck snurrade i CD-rom:en hemma, och olika kunskapsspel spelades på datatimmen i skolan.
Citera
2024-01-13, 10:32
  #884
Medlem
Nu är jag gammal, så blir lite nostalgi.
kaffet i blå mocka burkarna som alltid såg hemma hos vänner osv.
Citera
2024-01-13, 11:08
  #885
Medlem
Sliskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra
Airwalk var jättestora i mitten av 90-talet, särskilt bland skatare. Tror det var skateskor med förstärkningar för att tåla slitage. Jag hade själv några såna och varit sugen på att skaffa igen för good old memories.
DC-skor var också poppis, hade såna också.
https://airwalk.com/airwalk-classics
Japp, hade också Airwalks. Fast de var ju som vilka andra sneakers som helst som jag minns.

DC skor har jag fortfarande några par av. 🙂
Citera
2024-01-15, 02:40
  #886
Medlem
Ösa, kockums, landsverk, åkerman, ockelbo, snotric osv osv..
Citera
2024-02-12, 08:20
  #887
Medlem
Kanastras avatar
Jag har tänkt köpa en ny tröja, en vanlig sweatshirt, och är sugen på ett märke som inte är så himla stort idag, som det var förr. Lacoste, Sebago, Redgreen, tror till och med Marlboro hade en butik på Marstrand när det begav sig.. Kom då att tänka på Benetton! Märket har nämnts i tråden.
Jag kan se framför mig svenska tjejer med på sommaren med nötta seglarskor och en gul Benetton-tröja.

Men det verkar varit/vara ett wokeföretag och kläderna jag såg nu var inte så snygga.

Apropå Lacoste så var det en riktig storfavorit. När jag gick i skolan och det var dags för skolfoto så såg mamma ofta till att jag hade en liten lacostepiké på mig.

Men i mitten av 90-talet började allt fler dyka upp i dom där lacostepikéerna. Det var då folk började resa till Thailand och kom hem med ett köpt 3-pack 'lacoste' och i min krets tappade då märket status.
Alla trodde att man hade en thai-piké på sig även om krokodilen på kopiorna var mycket sämre än originalet, må så vara att original-krokodilen inte heller direkt var utsökt gjord.
Citera
2024-02-13, 12:15
  #888
Medlem
Mikojans avatar
Brylcreme
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback