Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-11, 03:10
  #1
Medlem
irriducibiliis avatar
Hej

Har fått mitt liv förstört.

En ytligt bekant som är en skummis skickar genom en tredje person pengar till mig på swish utan förvarning 10tkr, hänger oftast i centrum och där dyker han upp och säger att swishen jag fick är avsedd till han för han tappat sitt kort och om jag inte tar ut dom till han får jag problem.

Några dagar senare stängs mitt bankkonto ner, alla tjänster får brev från polisen om förhör misstänkt för bedrägeri/penningtvätt då personen som swishat lurat nån på pengar genom Snapchat.

På förhöret visar dom bilder från kameran vid bankomaten och där är jag plus två till när jag tar ut dom, dom undrar vem av dom pengarna var avsedda till.

Jag är skäligen misstänkt, har inte fått en krona för det hela och mitt liv har vart förstört, allt på autogiro gym mobil osv inget funkar, opraktiskt jaga folk för ta ut kontanter åt mig jämnt jag orkar inte mer.

Vad tror ni om utfallet?
Citera
2022-12-11, 03:25
  #2
Medlem
Skaffa Forex bank så kan fortsätta ha autogiro kring saker som gymkort,mobil etc. eftersom du är bannlyst från storbankerna. Räkna med att få betala adidas riddarens brottsoffer, plus en dagsbot mot din årsinkomst.
Citera
2022-12-11, 03:30
  #3
Medlem
Med tanke på din historik enligt tidigare inlägg skulle jag tro att det blir svårt att komma med en sån här historia och bli trodd.
Citera
2022-12-11, 03:53
  #4
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borta_med_vinde
Skaffa Forex bank så kan fortsätta ha autogiro kring saker som gymkort,mobil etc. eftersom du är bannlyst från storbankerna. Räkna med att få betala adidas riddarens brottsoffer, plus en dagsbot mot din årsinkomst.

Var längesen Forex slutade med banktjänster..
Citera
2022-12-11, 04:45
  #5
Medlem
irriducibiliis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borta_med_vinde
Skaffa Forex bank så kan fortsätta ha autogiro kring saker som gymkort,mobil etc. eftersom du är bannlyst från storbankerna. Räkna med att få betala adidas riddarens brottsoffer, plus en dagsbot mot din årsinkomst.

Bannlyst från storbankerna? Swedbank sa 3 år och Handelsbanken verkar acceptera mig där jag var inne och snackade med dom. Dom bad mig fylla i några papper och skulle återkomma med tid för möte inom 3-4 veckor för fixa bank id osv och jag berättade samma historia för henne. Det är ju helt sjukt, jag har ju inte gjort något och kan liksom inte trycka ja eller nej på en Swish -förfrågan?
Citera
2022-12-11, 21:28
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irriducibilii
Bannlyst från storbankerna? Swedbank sa 3 år och Handelsbanken verkar acceptera mig där jag var inne och snackade med dom. Dom bad mig fylla i några papper och skulle återkomma med tid för möte inom 3-4 veckor för fixa bank id osv och jag berättade samma historia för henne. Det är ju helt sjukt, jag har ju inte gjort något och kan liksom inte trycka ja eller nej på en Swish -förfrågan?

Nä men du kunde vägrat att ta ut några pengar och bett den som swishat dig att höra av sig till sin bank
Citera
2022-12-11, 22:15
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irriducibilii
Hej

Har fått mitt liv förstört.

En ytligt bekant som är en skummis skickar genom en tredje person pengar till mig på swish utan förvarning 10tkr, hänger oftast i centrum och där dyker han upp och säger att swishen jag fick är avsedd till han för han tappat sitt kort och om jag inte tar ut dom till han får jag problem.

Några dagar senare stängs mitt bankkonto ner, alla tjänster får brev från polisen om förhör misstänkt för bedrägeri/penningtvätt då personen som swishat lurat nån på pengar genom Snapchat.

På förhöret visar dom bilder från kameran vid bankomaten och där är jag plus två till när jag tar ut dom, dom undrar vem av dom pengarna var avsedda till.

Jag är skäligen misstänkt, har inte fått en krona för det hela och mitt liv har vart förstört, allt på autogiro gym mobil osv inget funkar, opraktiskt jaga folk för ta ut kontanter åt mig jämnt jag orkar inte mer.

Vad tror ni om utfallet?

Tog du ut pengarna du fått swishat till dig och gav till den som sa sig skulle ha dem ? Då skulle du ha ringt polisen istället fattar du väl. Du fattar väl också att om han nu verkligen tappat bort sitt kort och en kompis velat hjälpa honom så skulle han tagit ut pengar och gett honom utan att skicka dem till dig. Vad trött jag är på den här sortens trådar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in