2022-12-15, 12:26
Medlem
Faktum att ett föremål är placerat upprätt, med dess hud som mekaniskt stång, är det avtagande motståndskraft till gravitationen som leder till att det släpper? Minskad motståndskraft orsakat avtagande hudspänst tänker jag.
Senast redigerad av Oandligslinga 2022-12-15 kl. 12:29.
Citera
2022-12-15, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oandligslinga
Faktum att ett föremål är placerat upprätt, med dess hud som mekaniskt stång, är det avtagande motståndskraft till gravitationen som leder till att det släpper? Minskad motståndskraft orsakat avtagande hudspänst tänker jag.

Jag förstår hur du tänker,, svaret är nej, attraktionen är klart mindre än gravitationen från jorden, iallafall hos mig.
Citera
2022-12-15, 13:29
Medlem
Nobelstiftelsens avatar
Du menar att man inte skulle få hängbröst på ett rymdskepp utan gravitation? Troligen inte hängbröst nedåt i så fall så att säga men det finns ju också en princip som gör att allting vill utjämna sig.

Exakt vad det skulle innebära över tid i ditt scenario tål att tänkas på. Jag vet inte.
Citera
2022-12-15, 13:32
Medlem
Soterns avatar
Impotens uppstår när jordens dragningskraft är större än kvinnans.
Citera
2022-12-15, 14:13
Medlem
StefanHeterJags avatar
Utan gravitation skulle väl inte bröstens tyngd och gravitationen efter många år sträcka ut huden och skapa hängbröst. Om bröstbäraren levde i viktlöshet hela livet så känns det inte som att det skulle inträffa. Men däremot skulle personen få en massa andra problem med muskler och benskörhet osv, men om vi bortser från det, så tror jag bara att det skulle märkas väldigt lite, hudens elasticitet ändras när man blir äldre, men det kommer nog inte synas lika mycket om man levt i viktlöshet.

/min gissning.
Citera
2022-12-15, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oandligslinga
En kvinnas bröst ändrar form när hon får barn, så att barnet kan ammas. Bröstvårtan går från att peka uppåt till att peka nedåt.

Barnlösa kvinnor behåller den ungdomliga formen på brösten, såvida de inte blir överviktiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in