Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2022-12-16, 09:26
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Rappakalja kan du vara själv. Lägenheter har väldigt liten förbrukning jämfört med villor. Jag betalar över 6 kr i totaltpris.

Har gjort ett kalkyl ark där jag lagt in alla kostnader och avgifter för elnät och elhandel.
För 200 kWh per månad och lägenhetsavtal med Ellevio så är elnätskostnaden den högsta delen så länge spotpriset
understiger 0,86 kr/kWh.
__________________
Senast redigerad av Fiber-Twist 2022-12-16 kl. 09:51.
Citera
2022-12-16, 09:33
  #62
Moderator
Carlboms avatar
Säkert många som hurrar och tycker det är gott att statens bottenlösa skattkista ska betala. Men det är väl skattebetalarna som betalar hur man än vrider och vänder på det? Det här kommer utarma Tyskland totalt.

Någon har bestämt att Europas tid av välstånd är över. År 2030 kommer EU ta emot bistånd från Kina.
Citera
2022-12-16, 13:13
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiber-Twist
Har gjort ett kalkyl ark där jag lagt in alla kostnader och avgifter för elnät och elhandel.
För 200 kWh per månad och lägenhetsavtal med Ellevio så är elnätskostnaden den högsta delen så länge spotpriset
understiger 0,86 kr/kWh.

Ja elkostnaden är liten jämfört med alla övriga kostnader - på mina räkningar. Den senaste var elkostnaden 254 kr, och jag fick betala 1027. (773 i övriga kostnader)
Citera
2022-12-16, 20:51
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
f

Ok nu ska jag titta på min elräkning: Elpris 254 kr - Att betala 1027kr

Ursprungligen skrev jag: - själva elpriset är liten i jämförelse med vad man slutligen får betala i total kostnad.

Det är för att du bor i en lägenhet purjolök.
Dina mikroskopiska utgifter för el är helt irrelevanta för tråden, diskussionen om elpriser, förbrukning, överbelastning av elnätet och allt det. Hitta nåt annat att spara in på om du inte har råd med 1300 spänn i månaden för att värma vällingen och ladda mobilen.
Citera
2022-12-17, 19:06
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Det är för att du bor i en lägenhet purjolök.
Dina mikroskopiska utgifter för el är helt irrelevanta för tråden, diskussionen om elpriser, förbrukning, överbelastning av elnätet och allt det. Hitta nåt annat att spara in på om du inte har råd med 1300 spänn i månaden för att värma vällingen och ladda mobilen.
+
Jag bor i ett purjolökshus. (två vånings)
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in