Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-16, 22:33
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
De har väl möjlighet att kontakta Socialen som alla andra. Dessutom KOMMER socialen verkligen att se till att ett barn har en bostad, det kan jag lova dig. Inte för att jag gillar Socialen, men att låta ett barn bli hemlöst kommer de inte göra.
Om "alla andra" hade möjlighet att kontakta socialen och få tak över huvudet. Varför har då inte alla det? Fast det står i lagen?
Citera
2022-12-16, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Om "alla andra" hade möjlighet att kontakta socialen och få tak över huvudet. Varför har då inte alla det? Fast det står i lagen?

Det är väl ytterst få i Sverige som saknar tak över huvudet.
Citera
2022-12-16, 22:41
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Vilken adress är det så kan vi säkerställa vem som äger fastigheten?
Ena stunden säger "tysken" att det inte är hans fastighet och när kronkalle går in i huset är det plötsligt hans hus.

Vad har "tysken" för kontakt med "Erdinger weissbier" och varför spelar han in reklamfilm?

Varför tror "tysken" att kronkalle letar efter bevis mot Wallenberg hos honom? 5:48 del 2
Och varför har han gjort en polisanmälan mot Charlotte von Essen?
Citera
2022-12-16, 22:44
Medlem
Okej nu har jag tittat lite mer på stolliga familjen.

Först trodde jag att rebecka och Lisa var syskon. Men så verkar inte fallet. Rebecka verkar vara en vän till Lisa, och Lisa är dotter till tysken. Lisas barns pappa verkar inte vara svensk och bor inte i Sverige. Verkar vara kines.

Rebecka verkar vara en fin tjej. Hon har sånt som är sällsynt i dagens samhälle. Feminin osv Hon borde dra därifrån såfort som möjligt och lämna dessa psykfall för gott.
Citera
2022-12-16, 22:54
Medlem
Herregud vilka luffare, hur kan man frivilligt lägga upp något dylikt till allmän beskådan?
Citera
2022-12-16, 22:59
Medlem
Det här ser inte ut att vara hälsosam konstellation. Två dårar som står gastar mot polisen och kronofogden, enbart flum, trams och konspirationsteorier. Problemet som jag har med dessa människor är att de tror sig stå över samhället. De vill åtnjuta den skattefinansierade servicen såsom sjukvård och polisen. Såg en annan video där någon av kvinnorna kontaktat polisen för att få skydd. Detta är skydd är bekostat av oss skattebetalare. Barnet är sannolikt förlöst på ett sjukhus, bekostat av oss skattebetalare. Samtidigt vägrar de själva göra rätt för sig samtidigt som skulderna hos kronofogden staplas på hög.

Det är givetvis synd om barnet som tvingas växa upp i sådan dysfunktionell miljö. De vuxna har jag av ovan nämnda skäl noll sympatier för. Mina skattepengar ska inte gå åt till att vare sig försörja eller låta dessa människor bejaka sin oerhört osunda livsstil. Jobba och gör rätt för er så kan ni flumma på fritiden.
Citera
2022-12-16, 23:05
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Eller är du hjärntvättad ?

Detta är människor som alltså försvarar sin egendom och sina liv och barn från svenska myndigheters terror och övergrepp! Om dessa människors modiga agerande ses som märkligt eller fel så är det mycket illa ställt med gemene man i Sverige.....

Men... i ett avsnitt låtsas de förorättade för att de sökt ekonomiskt bistånd hos soc och... ve och fasa... de hade ombetts att redogöra för sin ekonomi sedan en tid tillbaka😨

Skämt åsido, det är väl rätt självklart för normalbegåvade majoriteten.

När Kronofogden kommer och ska värdera huset inför utmätning och har polis med sig så gör de sig infantila och försöker provocera genom att fråga om han är kapten klänning, tyskgubben yrar om någon familjemedlem som dog i Stalingrad och koncentrationslägervakter.

När soc är där för att kolla hemförhållande för barnet så yrar de om barnhandel med myndigheternas åtgärder och en hakar upp sig på att komunen hyr in socionomer för utredningarna från "vinstdrivande företag". Och begriper inte att det kan bero på att utredningarna blir bättre i kommuner där man kanske inte har kontinuerliga mängder av vissa ärendetyper.

Om en säger att man är ett hästarsle kan man skita i det, om två säger det kan man rycka på axlarna men om det är flera må man fundera på om man måste ändra sig eller köpa en sadel.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2022-12-16 kl. 23:13.
Citera
2022-12-16, 23:10
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Instämmer.
Är det verkligen kaffepengar som 150k som utlöst detta?
Det har jag svårt att tro, det måste finnas andra faktorer med i bilden.
150k går ju enkelt att göra en avbetalningsplan med KF på.
Man snor inte ett hus och vräker människor för den struntsumman

Skattemyndigheten gör inte avbetalningsplaner för privatpersoner. Har de låga eller inga inkomster kring eller under existensminimum så tar de egendom. Vanligtvis tar de väl inte fastigheter för mindre skulder för en exekutiv auktion ger typiskt mindre än marknadsvärdet. Men det kanske är lågt värde på fastigheten i alla fall
Citera
2022-12-16, 23:24
Medlem
Citat:
Tänk om det var Wallenberg då.

Wallenberg spelade dubbelt. Dels hade de affärsintressen i Tyskland så att säga och dels hade de fingrarna ute i diplomatins tjänst. Den där familjens förehavanden har nog aldrig riktigt synats fullt ut.
Citera
2022-12-16, 23:31
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Wallenberg spelade dubbelt. Dels hade de affärsintressen i Tyskland så att säga och dels hade de fingrarna ute i diplomatins tjänst. Den där familjens förehavanden har nog aldrig riktigt synats fullt ut.
Klart att ingen har insyn i vad dom håller på med. Men varför skriker dom om just detta när de ska bli vräkta?
Senast redigerad av CockWitch 2022-12-16 kl. 23:38.
Citera
2022-12-16, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Här är senaste videon upplagd för några timmar sedan av båda tjejerna.

Tydligen Tik-Tok Sensation!
Här anklagar de statsminister Ulf Kristersson för att han pysslar med barnhandel etc..

Undrar hur de mår psykiskt verkligen

https://www.youtube.com/watch?v=GbrEncn-fk4

Det roligaste är endå att de tror de är "ljudhackade" har varit återkommande....
Citera
2022-12-16, 23:47
Medlem
Citat:
Klart att ingen har insyn i vad dom håller på med. Men varför skriker dom om just detta när de ska bli vräkta?

Ja du. Det är klurigt.

Har träffat sådana här hippies med barn men dessa var på dekis. De skapar en egen värld och vill bara se vissa saker. En annan kille jag träffade valde att emigrera till Afrika med sin familj för att slippa svenska myndigheter som var på dem pga deras Wallenbergtänk.

Synd om barnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in