Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-29, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Så i beslutet står det att L inte får veta var barnet befinner sig och att hon har begränsat umgänge?

Jag uppgav målnummer för att ni ska kunna hålla koll på målet. Någon annan får gärna ta över, eller att några stycken delar på arbetsbördan?
Citera
2022-12-29, 20:38
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Har bara sett ca 1 timme av hans 'content' men han är bara en loser, troligen schizofren eller annan psykisk sjukdom. Verkligen helt ointressant.

Det är även svårt att förstå vad som är hans sjuka idéer och verklighet.

Det finns ingenting i hans eller tjejernas framställningar som öht går att lyfta något konkret eller intressant ur.
Alla kikar på detta för att KFM, socialtjänst och Polisen lurar alldeles runt hörnet.
Folk vill se deras polis-möten och tyskens distraherande högst oklara skådespel. Det är i stort enda anledningen man håller koll på dessa.

Spridning och intresse för denna gruppering har dock börjat växa sig överraskande stort. Fascination lär finnas. Dom lär rent av fått in någon swish.
Blommor verkar levererats, liksom möjligtvis det där märkliga TRS-paketet.
Möjligt att vissa finner en skön verklighetsflykt i att lyssna på tyskens psykotiska svada parat med tjejernas suddiga ingivelser?
Det är ju något fängslande med det hela, objektivt sett, men jag tror man egentligen nu bara tittar för att se när Polisen kommer nästa gång.
Citera
2022-12-29, 20:54
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det finns ingenting i hans eller tjejernas framställningar som öht går att lyfta något konkret eller intressant ur.
Alla kikar på detta för att KFM, socialtjänst och Polisen lurar alldeles runt hörnet.
Folk vill se deras polis-möten och tyskens distraherande högst oklara skådespel. Det är i stort enda anledningen man håller koll på dessa.

Spridning och intresse för denna gruppering har dock börjat växa sig överraskande stort. Fascination lär finnas. Dom lär rent av fått in någon swish.
Blommor verkar levererats, liksom möjligtvis det där märkliga TRS-paketet.
Möjligt att vissa finner en skön verklighetsflykt i att lyssna på tyskens psykotiska svada parat med tjejernas suddiga ingivelser?
Det är ju något fängslande med det hela, objektivt sett, men jag tror man egentligen nu bara tittar för att se när Polisen kommer nästa gång.
Det är i stort sett lika fängslande som att ha insekter i en burk, man undrar vilka som äter vilka och kommer överleva veckan.

Ska nog skicka ett paket med xs-kondomer och en plan-B nästa vecka. Lite skämmigt att be om xs-kondomer i kassan däremot.
Senast redigerad av HaveFun 2022-12-29 kl. 20:59.
Citera
2022-12-29, 20:56
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violinisten
Man måste tydligen dubbelkolla dagsgamla uppgifter. Bortse från min tidigare frågeställning om L har vetskap om att J är skriven hos A. L är nu också folkbokförd hos sin mamma. Har hon brutit med B och R, och flyttat hem till A? Pojken är då placerad i ett hemligt jourhem. Det här är ett så udda alternativ att det inte ens slog mig in. Har L tillgång till Js post efter att socialtjänsten har omskrivit J från hans morfars adress till mormors?

Kan L ha skrivit sig hos A nu UTAN As och socialtjänstens kännedom? På sitt rättshaveristiska maner, att ingen ska bestämma över henne, och hon och J ska stå på samma adress, tro att det hjälper henne i lvu-målet? Det är så udda att båda parters juridiska ombuds brev går till samma adress i akuta omhändertagandemål när socialtjänsten på alla sätt skiljer barnet från föräldern. Om L får tillgång till Js ombuds skrivelser innan de sekretessprövas är lite av rättssäkerheten för J satt ur spel, eller?

Det var inte alls min mening att outa Ls nya folkbokföring, med allt det innebär. B manipulerade uppenbarligen även mig att tro att L på alla vis, genom kontakt, fortfarande stod på doghouse sida. Desto viktigare att offentliga uppgifter kontrolleras av utomstående.

Hur som är L och J ute ur doghouse-bilden.

Soc har troligtvis koll på adresser som gäller här, samt vad hon i egenskap av haveristmamma försöker göra. Dom går inte på folkbokföring för små barn som LVUats, dom går på sina egna interna system där.
Att skriva sig på en adress, är som bekant görbart för vem som helst. Även för den man har vårdnad över, och detta är nog inte första gången man ser sådant tilltag.
Oroa dig inte att outa Lisas nyligen ändrade adress. Det står öppet på Ratsit mfl.

Jag tror ju för min del att hon sitter häktad (narkotikabrott), om det nu som du säger stämmer, att hon ej blivit LPTad.
Nu är inte jag såpass intresserad då detta ej är ett ärende jag varken vill hjälpa någon i, eller känner att man kan komma tillrätta med något genom att börja ta ut handlingar.
Men ett dagboksblad baserat på hennes namn från Norrtälje Tingsrätt, skulle kunna förtälja vart fan hon tagit vägen.
Dom andra i doghouse uppger i video att barnet placerats på en för henne okänd plats, samtidigt som hon själv uppenbart ej är med i bild nu på flera videos, samt att dom några gånger nu talat med henne i telefon, faktiskt ungefär lite som att det är en grej - att dom talat med henne i telefon.
Mellan raderna läser jag att det är svårt att få kontakt med Lisa just nu, och det leder mig till att tro att hon häktats undan.

Jag ser ingen anledning att tvivla på vad som uppger i videos, särskilt nu inte att läst dina inlägg.
Citera
2022-12-29, 21:54
Medlem
massuppfittarens avatar
Passformen på den obehagliga snutens skyddsväst är verkligen extremt ocharmig.
Citera
2022-12-29, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Om inte detta har framkommit tidigare i tråden är Lisa dömd för narkotikabrott. Dömdes för dagsböter på 1500 kr. Hon hade 0.35 gram Cannabis på sig. Domen är från 2020.
Screenshot från Lexbase: https://ibb.co/4WxbZMh
Citera
2022-12-29, 22:22
Medlem
Jag tycker att de är ett intressant gäng att följa, de förtjänar inte all skit som skrivs här. Visst de är annorlunda och bohemiska, men det är ett skönt avbrott i denna materialistiska och ytliga värld vi lever i.
Citera
2022-12-29, 22:37
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirCastaloz
Jag tycker att de är ett intressant gäng att följa, de förtjänar inte all skit som skrivs här. Visst de är annorlunda och bohemiska, men det är ett skönt avbrott i denna materialistiska och ytliga värld vi lever i.
Bohemiska? De är nyblivna tattare i Haglöfsjackor som stuckit från sina räkningar och nu tigger swish..
Citera
2022-12-29, 23:26
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Passformen på den obehagliga snutens skyddsväst är verkligen extremt ocharmig.

Vilken film syns det i? Denna? https://www.youtube.com/watch?v=1Hb8t_ohomM&t=1s
Vilken cops är det som är obehaglig?
Citera
2022-12-29, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau

Jag försöker spränga in mina kommentarer i din text. Ändrar ingenting i det du skriver. Har fetat mina kommentarer.
Soc har troligtvis koll på adresser som gäller här, samt vad hon i egenskap av haveristmamma försöker göra. Dom går inte på folkbokföring för små barn som LVUats, dom går på sina egna interna system där.
Att skriva sig på en adress, är som bekant görbart för vem som helst. Även för den man har vårdnad över, och detta är nog inte första gången man ser sådant[url=" tilltag.
Oroa dig inte att outa Lisas nyligen ändrade adress. Det står öppet på Ratsit mfl.

Jag tror ju för min del att hon sitter häktad (narkotikabrott), om det nu som du säger stämmer, att hon [B]ej[/b] blivit LPTad.

Jag har hela tiden tänkt att om L sitter anhållen/häktad så är det för våldsamt motstånd mot tjänsteman eller någonting sådant i samband med omhändertagandet av barnet. Men med tanke på tidigare dom så är ju narkotikainnehav lika troligt.

Nu är inte jag såpass intresserad då detta ej är ett ärende jag varken vill hjälpa någon i, eller känner att man kan komma tillrätta med något genom att börja ta ut handlingar.
Men ett dagboksblad baserat på hennes namn från Norrtälje Tingsrätt, skulle kunna förtälja vart fan hon tagit vägen.
Jo, det skulle vara intressant att få veta var hon är. Psyk, häkte eller placerad tillsammans med barnet. Jag har ingen säker uppfattning

Dom andra i doghouse uppger i video att barnet placerats på en för henne okänd plats,
Kan barnet ha blivit LVU:ad först och sedan placerat tillsammans med Lisa i ett utredningshem eller ett fungerande hem, t.ex. hos L:s mamma?

samtidigt som hon själv uppenbart ej är med i bild nu på flera videos, samt att dom några gånger nu talat med henne i telefon, faktiskt ungefär lite som att det är en grej - att dom talat med henne i telefon.

Jag tror inte att de har pratat med L i tfn. I så fall hade de säkert haft med samtalet i videon.

Mellan raderna läser jag att det är svårt att få kontakt med Lisa just nu, och det leder mig till att tro att hon häktats undan.

Jag ser ingen anledning att tvivla på vad som uppger i videos, särskilt nu inte att läst dina inlägg.

Lisa är inte anträffbar. Ingen vet varför.
Senast redigerad av Morrmorromorrfarr 2022-12-29 kl. 23:35.
Citera
2022-12-29, 23:47
Medlem
Hegamons avatar
Vilka idioter. Denna video var värre än den andra jag såg när fogden var inne i huset och utförde sin värdering: https://www.youtube.com/watch?v=FvMZAW0Oqew

Lilla barnet där också som kanske är 2 år gammalt. Inte bra av mamman ta med barnet i den situationen. Jag vet att sociala myndigheterna är kontaktade. Men hur tänker den kvinnan? Ingen empati mot barnet, när vuxna gormar och skriker till alla andra vuxna människorna där.

Vad den där gubben beter sig illa mot den kvinnliga och den manliga kronofogden. Fattar fortfarande inte hur han tillåts hålla i ölflaskan när han är så psykiskt labil.

Det är fortfarande oklart för mig varför de är arga på myndigheterna. Skulder av obetydlig art och ca 150 000 kr. Inte mycket att bråka om. Betala ffs!! Jag är i shock ena minuten för att skratta nästa, för att bara WOW i tredje.

Poliserna agerar bra, ungefär som en utbildningsfilm för poliser med en knasig gubbe och en hysterisk tant som skriker.
Senast redigerad av Hegamon 2022-12-30 kl. 00:03.
Citera
2022-12-30, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Vilken film syns det i? Denna? https://www.youtube.com/watch?v=1Hb8t_ohomM&t=1s
Vilken cops är det som är obehaglig?

Denna
https://youtu.be/e5uUbXqeMjY
och sen den här (samma händelse)
https://youtu.be/Lez8okOn0cA

Ylas om kapten klänning och tysken ställer en fråga: "Är du i begreppet om dina egna tjänsteanordningar?"

Tycker polisen är ok.
Senast redigerad av Nisse38 2022-12-30 kl. 00:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in