Citat:
Ursprungligen postat av
SmurfStorm
Ja dom säger ju igen idag att L inte vet var J befinner sig. Om det stämmer tror jag inte L skulle hålla sig borta från huset frivilligt.
Vem är T dom snart ska träffa och varför brinnande?
Har hoppat runt i lite gamla filmer. Hästen dom ville rädda verkar ha tillhört Rs farmor. Det är inte nådigt vad L går på och hatar mot Rs familj i det klippet. R får knappt en syl i vädret mer än att läsa ur brevet.
Finner det något intressant att tyskens pappa varit stasi-officer och dött under hemska omständigheter, om man får tro tysken. Försökte hitta något om mördade/dödade stasi-officerer men hittade inget matnyttigt. Tysken nämner i någon film att namnet i hans (utgångna?) pass är B*rt P*ter Åk*rblom (* = e), och något om att det är märkligt med tanke på giftermålets vara eller icke vara. Antar att han syftar på efternamnet då, men huruvida han tagit Åkerblom är oklart. Känns ju dock som att det inte är typiskt tyskt. Plötze säger han är ett "artistnamn" som betyder mört... Har inte lyckats klura ut vem som är Ls mamma, men det kanske har kommit fram här i tråden redan?
I någon video pratar tysken om en Annika, som är Lisas mamma.
Inget av värde sägs riktigt.
Mört (Plötze), är väl för att han gillar fiske. Ingen djupare grej där.
Jag vart lite förvånad att han stod och stirrade stint i polisens ögon i någon video. Samt en del andra detaljer i hans beteende, gjorde att jag mkt tidigt i tråden trodde att han har en militär bakgrund eller på något vis är drillad i auktoritär närvaro.
Noterar en viss vana, eller vad man skall kalla det.
Det här med Stasi är lite att spåra i. Peter/Bert själv verkar återkommande fastnat i Öst/Väst-Tyskland och en viss förkärlek till Sovjet finns.
Han har ju bla en hemmagjord skiss/målning av Glienicker Brücke (Spionersnas Bro) som han ett par ggr visat upp i videos.
Han visar den tom för soc.medarbetare, samtidigt som han håller en bigpack-glasslåda hampa i nävarna.
Stasigrejerna sitter hårt iaf, hos honom.