Citat:
Ursprungligen postat av
kockponcher
Har de någonsin sagt nåt vettigt? Ärlig fråga.
Har du gett dem en ärlig chans? Eller har du bara sett något klipp där de varit wild and crazy och sedan filtrerat allt därefter genom det filtret?
Jag har nog lyssnat gissningsvis 20-25h nu, blandat "teamets" klipp och P:s egna. Inte sällan har jag fått backa tillbaka, t o m sänka hastigheten, för att lyckas uppfatta vad P säger. Och som någon annan skrev, ofta kommer informationen fragmenterad, det är massa tankepauser, "mmm" osv som man själv aktivt behöver klippa bort i huvudet för att få ihop längre meningar som håller ihop så att säga. Det blandas ganska friskt mellan svenska, tyska och engelska, ibland i ett och samma ord. På grund av mitt dagliga kneg har jag funnit intresse i att försöka höra vad han faktiskt säger.
Min uppfattning är att en del av gängets åsikter kring samhälle, pengar, politiker etc delas med en betydande mängd människor. Men svenskar i allmänhet är alldeles för skitnödiga för att säga det rakt ut, man vill inte förlora sin plats i den trånga mallen. Men gällande teamet så drar det ju iväg i spetsar ganska ofta (typ säpo osv), och där tappar de ju såklart den stora massan. Sen är det ju såklart inte heller alls bra om barnet fått i sig thc, så även där spårar det ju om den uppgiften stämmer.
Ta en kik på videon nedan där han berättar lite om sig själv, hans bakgrund etc. Tycker det var intressant, men som sagt man får anstränga sig lite när man lyssnar. Det är inte som att höra en nyhetsuppläsning på SVT
https://www.youtube.com/watch?v=4wuvZzBCJXY EDIT: vid ca 7:20 börjar han prata om det