Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-05, 18:37
Medlem
potatislandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majspotatis
Många avfärdar ju allt de säger som trams och flum bara för att de stör sig på tysken. Men mycket av det de pratar om stämmer ju faktiskt, även om det spårar lite ibland + att de kan ha svårt att få fram saker ibland på ett tydligt sätt. Men kan någon här t ex neka till globohomo-agendan i dagis och skolor? Det finns ju hur mycket bevis som helst för att det faktiskt pågår.

Sen tänker jag att en del annat som P pratar om kanske också stämmer, men att gemene man är för dåligt påläst och därav avfärdar det han säger som flum. Problemet är ju att han spårar lite ibland + diverse språkförbistringar vilket gör att han framstår som heltok men han kanske på sin höjd är halvtok? Människor har lätt för att såga andra pga egna brister.

De tar även upp sin skepsism mot läkemedelsindustrin och länkar till låten "Skills in pills". Detta är de väl knappast heller ensamma om, det finns väl en ganska starkt växande skepsism bland folk mot att trycka i sig mängder med kemikalier på daglig basis.

Om man lyssnar på vad de faktiskt säger, när de talar begripligt, så har i vart fall jag mött betydligt tokigare folk i mitt liv. Men de tokarna har inte 300+ videos på YT till allmän beskådan.

De flesta fungerande människor kan driva resonemang som bygger på skepsis av många delar av vårt hur samhälle fungerar och styra utan att det ska fallera som detta exempel.
Citera
2023-01-05, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kockponcher
Hon som heter Rebecka är övertygad om att socialtjänsten/säpo iscensatte en bussolycka i syfte att mörda henne.

Man får ju gallra lite i vad som sägs. Som idag när det talades om indoktrineringen i skolor, då drar han plötsligt in termen säpo. Man får ju liksom kapa väck de där "rycken" han får och lyssna på det väsentliga.

Citat:
Ursprungligen postat av kubun
De undrar om någon vill vara på psyket

Det hon sa var väl snarare "varför vill man att någon ska vara på psyket?", och då relaterat till kommentarer de fått på videos. Hon kritiserar väl helt enkelt att folk kommenterar som de gör, precis som de häromdagen kritiserade folks kommentarer kring sex. Jag återkommer till att vi i väst har en väldigt snäv mall för hur människor ska vara, leva, tycka och tänka för att inte kastas ut i kylan.
Citera
2023-01-05, 19:06
Medlem
Citat:
Man får ju gallra lite i vad som sägs. Som idag när det talades om indoktrineringen i skolor, då drar han plötsligt in termen säpo. Man får ju liksom kapa väck de där "rycken" han får och lyssna på det väsentliga.

Det hon sa var väl snarare "varför vill man att någon ska vara på psyket?", och då relaterat till kommentarer de fått på videos. Hon kritiserar väl helt enkelt att folk kommenterar som de gör, precis som de häromdagen kritiserade folks kommentarer kring sex. Jag återkommer till att vi i väst har en väldigt snäv mall för hur människor ska vara, leva, tycka och tänka för att inte kastas ut i kylan.

Har de någonsin sagt nåt vettigt? Ärlig fråga.
Citera
2023-01-05, 19:29
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ja de tycker jag faktiskt men det är alldeles för fragmenterat. De borde ha klara manus och inte stå och fundera ut efter vart vad de kan tänkas komma på just för stunden att säga. Frågan är väl, vad vill de? Om nu det att befria Lisas barn har skjutits åt sidan! Just nu ser det inte ut som om det någonsin kommer att komma nåt konstruktivt från dem fastän de har en och annan poäng de för fram.
Citera
2023-01-05, 19:39
Medlem
Jag har alltid tyckt såna där gubbar som står vid kajerna i städer och metar verkar konstiga och udda. Och sen äter dom fisken dom fått upp ur de förgiftade kanalerna.

Kan det vara nån slags tungmetall från giftig fisk som förstört hjärnan på tysken. Bly eller kvicksilver kanske.
Citera
2023-01-05, 19:47
Avstängd
Assault12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiivaa
Jag har alltid tyckt såna där gubbar som står vid kajerna i städer och metar verkar konstiga och udda. Och sen äter dom fisken dom fått upp ur de förgiftade kanalerna.

Kan det vara nån slags tungmetall från giftig fisk som förstört hjärnan på tysken. Bly eller kvicksilver kanske.

Ja, så måste det vara.
Citera
2023-01-05, 20:15
Medlem
Citat:

Har du gett dem en ärlig chans? Eller har du bara sett något klipp där de varit wild and crazy och sedan filtrerat allt därefter genom det filtret?

Jag har nog lyssnat gissningsvis 20-25h nu, blandat "teamets" klipp och P:s egna. Inte sällan har jag fått backa tillbaka, t o m sänka hastigheten, för att lyckas uppfatta vad P säger. Och som någon annan skrev, ofta kommer informationen fragmenterad, det är massa tankepauser, "mmm" osv som man själv aktivt behöver klippa bort i huvudet för att få ihop längre meningar som håller ihop så att säga. Det blandas ganska friskt mellan svenska, tyska och engelska, ibland i ett och samma ord. På grund av mitt dagliga kneg har jag funnit intresse i att försöka höra vad han faktiskt säger.

Min uppfattning är att en del av gängets åsikter kring samhälle, pengar, politiker etc delas med en betydande mängd människor. Men svenskar i allmänhet är alldeles för skitnödiga för att säga det rakt ut, man vill inte förlora sin plats i den trånga mallen. Men gällande teamet så drar det ju iväg i spetsar ganska ofta (typ säpo osv), och där tappar de ju såklart den stora massan. Sen är det ju såklart inte heller alls bra om barnet fått i sig thc, så även där spårar det ju om den uppgiften stämmer.

Ta en kik på videon nedan där han berättar lite om sig själv, hans bakgrund etc. Tycker det var intressant, men som sagt man får anstränga sig lite när man lyssnar. Det är inte som att höra en nyhetsuppläsning på SVT

https://www.youtube.com/watch?v=4wuvZzBCJXY EDIT: vid ca 7:20 börjar han prata om det
Senast redigerad av Majspotatis 2023-01-05 kl. 20:27.
Citera
2023-01-06, 00:00
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Har du gett dem en ärlig chans? Eller har du bara sett något klipp där de varit wild and crazy och sedan filtrerat allt därefter genom det filtret?

Jag har nog lyssnat gissningsvis 20-25h nu, blandat "teamets" klipp och P:s egna. Inte sällan har jag fått backa tillbaka, t o m sänka hastigheten, för att lyckas uppfatta vad P säger. Och som någon annan skrev, ofta kommer informationen fragmenterad, det är massa tankepauser, "mmm" osv som man själv aktivt behöver klippa bort i huvudet för att få ihop längre meningar som håller ihop så att säga. Det blandas ganska friskt mellan svenska, tyska och engelska, ibland i ett och samma ord. På grund av mitt dagliga kneg har jag funnit intresse i att försöka höra vad han faktiskt säger.

Min uppfattning är att en del av gängets åsikter kring samhälle, pengar, politiker etc delas med en betydande mängd människor. Men svenskar i allmänhet är alldeles för skitnödiga för att säga det rakt ut, man vill inte förlora sin plats i den trånga mallen. Men gällande teamet så drar det ju iväg i spetsar ganska ofta (typ säpo osv), och där tappar de ju såklart den stora massan. Sen är det ju såklart inte heller alls bra om barnet fått i sig thc, så även där spårar det ju om den uppgiften stämmer.

Ta en kik på videon nedan där han berättar lite om sig själv, hans bakgrund etc. Tycker det var intressant, men som sagt man får anstränga sig lite när man lyssnar. Det är inte som att höra en nyhetsuppläsning på SVT

https://www.youtube.com/watch?v=4wuvZzBCJXY EDIT: vid ca 7:20 börjar han prata om det

På de äldre filmerna är P ganska sammanhängande men hela tillvaron verkar ju ändå vila på en djup misstro mot samhället. Att allt och alla är kontrollerade av husse Wallenberg som måste övervinnas.

Videon du tog upp var intressant. Där påstår han att han arbetat som event manager på Bahnhof Zoo. I en annan har han arbetat med automation, i en tredje på Siemens (som han likställer med ABB som ägs av Wallenberg...).

Han kommer in en del på exfrun och att han har erfarenhet av psykiatrin genom henne. Jag blir nyfiken på vad han menar där, om hon fått honom tvångsintagen eller om hon arbetat inom psykiatrin eller varit intagen. Jag lutar åt det förstnämnda och att hon till slut ledsnat på att försöka hjälpa honom eftersom hon gått vidare med en ny man medan P sitter där han sitter...

Han har ju uppenbarligen vuxit upp i Tyskland och troligen arbetat i Berlin i vuxen ålder. Jag trodde han fått efternamnet från exfrun men hon har tagit bort det efternamnet och behållit ett tyskklingande. Åk3rblom är ju föga tyskklingande. Jag kan inte låta bli att fundera över hur Ps pappa dog, när P kom till Sverige och varför han har det efternamn han har.

Jag kan inte heller låta bli att lägga märke till Ps retorik där han klart och tydligt inte identifierar sig som svensk. Han säger saker som "eran statsminister" och liknande där han distanserar sig från svenskar trots att han måste ha bott här sedan minst 30 år. Förmodligen längre eftersom han säger sig varit aktiv i Ung Vänster.
Citera
2023-01-06, 00:32
Medlem
kubuns avatar
Citat:

Fascinerande hur du lyckas kartlägga hela storyn. Tackar jag för och du hade rätt vad beträffar det där om någon ville ha någon på psyket. Jag orkar bara lyssna lika fragmentariskt som det fragmentariskt kommer fram på videorna. Såg tyskens life story från 7:20 men även där tröttnade jag av otålmodighet eftersom den var föga intressant. Är det väl inte som så då att det är Rebecca som styr det hela så där både i bakgrunden men även som frontfigur. Han sa ju nåt om att han hade träffat någon som han underskattat och därför omvärderat. Den som formulerade detta frågade då om det inte kunde tänkas vara Rebecca tysken menade. Jag tror det är så.
Citera
2023-01-06, 01:27
Medlem
Citat:
Många avfärdar ju allt de säger som trams och flum bara för att de stör sig på tysken. Men mycket av det de pratar om stämmer ju faktiskt, även om det spårar lite ibland + att de kan ha svårt att få fram saker ibland på ett tydligt sätt. Men kan någon här t ex neka till globohomo-agendan i dagis och skolor? Det finns ju hur mycket bevis som helst för att det faktiskt pågår.

Sen tänker jag att en del annat som P pratar om kanske också stämmer, men att gemene man är för dåligt påläst och därav avfärdar det han säger som flum. Problemet är ju att han spårar lite ibland + diverse språkförbistringar vilket gör att han framstår som heltok men han kanske på sin höjd är halvtok? Människor har lätt för att såga andra pga egna brister.

De tar även upp sin skepsism mot läkemedelsindustrin och länkar till låten "Skills in pills". Detta är de väl knappast heller ensamma om, det finns väl en ganska starkt växande skepsism bland folk mot att trycka i sig mängder med kemikalier på daglig basis.

Om man lyssnar på vad de faktiskt säger, när de talar begripligt, så har i vart fall jag mött betydligt tokigare folk i mitt liv. Men de tokarna har inte 300+ videos på YT till allmän beskådan.

Hmmm, det kan man ju tänka på. mmmmm Utan historia förstår vi inte. mmmmmmm. Stellen Sie also sicher, dass die Tasche nicht schmutziger ist als die Zöpfe, or imminense. hmmmm. Och nu ska Rebecca joika. mmmmmmm kan man tänka på mmmmm. Om man läst om att Goete var en stor pöt. mmmmm und die Familie Wallenberg sind konspirative Freimaurer. mmmmm så kan man tänka mmmmm. Nu är den blå. mmmmmm om man inte ser den gröna vinkeln. mmmmmmm hej då.
Citera
2023-01-06, 03:10
Doghouse skrev på youtube att det stämmer att de tar tjack eller RC knark.

https://anonfiles.com/hfh3reQeya/753...CD2642A9E_jpeg
Citera
2023-01-06, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja just där pausade jag dem. Det är väl Tom som leder en och Fritjof den andra eller om han allena räknas som en gruppering.

Ja å så återvände jag till dem och fick höra dem lovorda alla som swishat till dem

De undrar om någon vill vara på psyket

Lindeman snackar han om och det får mig att osökt tänka på Hasse och Tages Lindemansketcher.
Googlade och råkade tillfälligtvis komma på denna.
Lite kusligt lustig tillfällighet är att Lindemans kamrat heter just Tom och att Hasse anklagar en moder för hennes barns belägenhet.

Vilken enorm sketch förövrigt från 1963. Lennart Hyland och allting på bästa sändningstid inför hela det homogena folket - rasism existerade inte då

Goethe fick äran att vara inspirationskälla för namnet till DH22:s avsnitt som kallas "Osterspaziergang". Kan det vara nån antydning om vad som komma skall till påsken - partibildning? Det gäller ju att koka upp intresset nu när de ska bli så många efter ihopslagningen för då blir det väl fler som skall dela på swishen. Jaså avskilt från barn å sånt där. Inget för Lisa då eller....

De har sannerligen ingen brist på självförtroende när de i sin iver förmedlar budskapet, vilket i stort blir vad det blir i små stycken staplade uppe på varandra och för varje nytt lager man lägger på stapeln så har iaf jag i stort glömt bort vad lagret under sista pålägget innehöll. Kort sagt väldigt osammanhängande eller så är det jag som kanske bör genomgå en ADHD-utredning som har svårigheter att ta in all information utan att behöva återse deras videos.

Det orkar jag hur som inte. Jag vet för jag har några på väntelagret att ses, vilket nog aldrig blir av. Tycke jag hörde tysken säga att han ha en 300 videos inspelade. Kanske han borde klippa och redigera istället för att improvisera fram nya hela tiden som jag tror, nä vet, fler än jag tycker är milt sagt osammanhängande.

Det kan nog Fritjof hjälpa honom fixa med efter av vad jag sett av just hans alster. Det gäller att de får en bra arbetsfördelning om organisationen skall fungera optimalt rent administrativt. Tom tyckte jag mig hört eller läst är fena på juridik och att hantera myndigheter. Ja å så gruppens talare, hon knapptryckerskan, som jag såg lovordades just för sin utsökta retoriska förmåga.

Å så som final touch demagogisk tysk filosofi med rar sekreterarassistans

Tror det är sångaren i rammstein, Till Lindemann, Peter pratar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in