Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-07, 17:55
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Varför blir dom inte insläppta i huset nu är det andra gången dom är där och står ute, döljer dom något "Lisa". Tänker att det är lättare att hålla en konversation igång sittandes inomhus, ja fiasko blev det i alla fall.
Det tycker jag tyder på att de inte vill ha in dem. Är väl rädda för att det kan bli svårt att få iväg fridstörarna. Tom med kumpaner har ju inte lättat på "Villa Kassmanns" bekymmer det minsta utan faktiskt bara tvärtom.

Att Lisa har ena hunden tyder på att hon i vart fall inte är omhändertagen utan själv lagt in sig någonstans och säkert på inrådan av hennes advokat. Antingen på ett behandlingshem där de får ha husdjur med sig eller hos släktingar.

Hur skaffade Peter huset? Har han byggt det eller köpt det? Är det belånat? Vilka inkomster har de tre förutom barnbidraget för Josef. De verkar ju varken jobba eller studera.
Citera
2023-01-07, 18:11
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse38
Ja, det beror ju på var hon är nu.
Hunden kanske är hos föräldrarna där hon står skriven.

De kanske har avlivat hunden som straff för att den slickade på bebisen. Det var i ett klipp på facebook som numera är raderat.
Citera
2023-01-07, 18:20
En Husky behöver springa omkring 80 minuter om dagen. De behöver fysisk och mental stimulans.

Rastas de ens? Att binda fast dem till huset är helt vansinnigt. Ska man binda en hund så där ska man inte köpa den rasen som behöver springa mest.

”Titta hunden äter snö.” Ja vad konstigt, den dör av uttråkning.
Citera
2023-01-07, 18:35
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
En Husky behöver springa omkring 80 minuter om dagen. De behöver fysisk och mental stimulans.

Rastas de ens? Att binda fast dem till huset är helt vansinnigt. Ska man binda en hund så där ska man inte köpa den rasen som behöver springa mest.

”Titta hunden äter snö.” Ja vad konstigt, den dör av uttråkning.

Klart hunden rastas, men inte i en livesändning. Det är just sådant sladder du ägnar dig åt som blir en höna av en fjäder.

Hoppas de bryter med begåvningsreserven som hälsade på idag.
Citera
2023-01-07, 18:39
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allan60
Minst sagt! Skrämmande hur sjuka människor det finns ute i samhället!

Är psykiatrin helt nermonterad?
Fritjof
Tom
Peter
+ de andra kärringarna borde tas om hand.

Så länge ingen skadar någon annan finns ingen anledning att "ta om hand". Obehagligt med alla smådiktatorer i tråden.
Citera
2023-01-07, 18:46
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Klart hunden rastas

Har du källa på det eller har du varit på besök och sett det?
Citera
2023-01-07, 18:55
Citat:
Så länge ingen skadar någon annan finns ingen anledning att "ta om hand". Obehagligt med alla smådiktatorer i tråden.

Jag hoppas att om det sker så är det dig de skadar! Riktigt allvarligt, så du kan bevisa för oss en gång för alla exakt hur farliga de är.

Du ställer väl upp frivilligt med dina korkade förslag? Eller tänkte du offra oskyldiga? Din lilla diktator!!!
Citera
2023-01-07, 18:57
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Någon hade ju lagt upp en bild på hur hundarna rastar sig själva lösa ute efter vägen mitt i mörkret. Och att detta ska ha uppmärksammats av grannar och byn via facebookgrupper. Det är ju inte hundra i min bok.
Citera
2023-01-07, 18:57
Medlem
skoputss avatar
Citat:

Har du källa på att den inte rastas? Vilken idiotfråga.
Citera
2023-01-07, 19:03
Citat:
Har du källa på att den inte rastas? Vilken idiotfråga.

Vet du ens något om Huskies? Jag överdriver inte när jag säger att det är den hundras som behöver motioneras mest.

Hunden är bunden till huset. Tidigare var det två hundar bundna med samma koppel. Det är djurplågeri och om du behöver källa på det så vet du absolut noll om Husky.

Citat:
Your Husky will need a minimum of two hours of exercise every day.

https://www.pdsa.org.uk/pet-help-and...siberian-husky

Tror du att det räcker att ”rasta” den för att den ska må bra? Den behöver SPRINGA! I två timmar om dagen. Minst. Förstår du skillnaden? Hunden springer inte flera dussin mil om dagen. Det behöver den göra.

Att Rebecca tar med sig hunden ut i skogen och går i en kvart när Peter sitter på dass och skiter räknas inte som motion för en Husky.
Citera
2023-01-07, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Tom din jävla snålis, kunde du inte ens tagit med lite fikabröd?

Citat:
Det finns inlägg finns i tråden med dessa två hundar springande lösa på Herrängsvägen precis innan man svänger ned till Hensvik.(vid skylten Hendvik 2). Det var tydligt att hundarna brukar springa lösa och att grannarna klagar på det, vilket inte förvånar mig. Det skulle även jag ha gjort. Dessutom riskerar hundarna att bli påkörda.
Citera
2023-01-07, 19:16
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Vet du ens något om Huskies? Jag överdriver inte när jag säger att det är den hundras som behöver motioneras mest.

Hunden är bunden till huset. Tidigare var det två hundar bundna med samma koppel. Det är djurplågeri och om du behöver källa på det så vet du absolut noll om Husky.

https://www.pdsa.org.uk/pet-help-and...siberian-husky

Tror du att det räcker att ”rasta” den för att den ska må bra? Den behöver SPRINGA! I två timmar om dagen. Minst. Förstår du skillnaden? Hunden springer inte flera dussin mil om dagen. Det behöver den göra.

Att Rebecca tar med sig hunden ut i skogen och går i en kvart när Peter sitter på dass och skiter räknas inte som motion för en Husky.

Det jag vänder mig emot är att du gissar hur de sköter sin hund för att du inte tål personerna. Om du har fakta att hunden vanvårdas är det en annan sak, men jag har inte sett några fakta på vanvård utöver dina känsloantaganden.

Fakta: En husky är bunden i ca en timme när det spelas in en film.

Känslor: Stark motvilja mot Doghousegruppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in