Citat:
Ursprungligen postat av
Shiivaa
Här kan man se hur psyksjuka Lisa har Rebecca i ett järngrepp. Hon hånar farmodern som vill hjälpa Rebecca tillbaka till ett skuldfritt normalt liv, och Rebecca bara håller med i allt hon säger och tycker.
https://youtu.be/2Bev7MICRMQ
Vilken soppa. Och en galen pappa som drogar med sin dotter och hennes kompis, och ett litet barn finns med i bilden också.
Du tror väl inte att tysken är Rebeccas eller Lisas pappa. Så är det inte alls. Däremot har du rätt i att farmodern vill Rebecca väl. Men hon är ju fullkomligt tom i huvet och Lisa tar helt över hennes person och tolkar vad hon ska tycka om varje punkt i farmors brev. Står bredvid och tolkar vad Rebecca ska tycka om varje ord. Och allt som Lisa säger att Rebecca tycker bejakar Rebecca med en nick.
Den där tysken kan skatta sej lycklig som sprungit in i två så blåsta damer. Lisa är inte heller den vassaste kniven i lådan. Vilka fynd. Säger Lisa att Rebecca ska knulla med tysken så gör Rebecca det ty själv tycker hon aldrig nåt om nånting som det verkar. Undra på att farmor är orolig. Jag skulle nästan tro att det här var två lebbor som funnit varandra men inget sånt antyds av någon eller något jag sett.
Väninnorna har varit i Australien. Var det där Rebecca blåste ur sin skalle med nån giftig rot? Hon är helt tom. Men varför skulle hon anstränga sig? Minnet och alla åsikter står ju bredvid i varje ögonblick på två egna ben. Varför ska hon anstränga sig att tänka? Lisa tänker ju åt henne.
Detta är förfärligt. Borde man inte gripa in? Snacka om människorov.
Jag kan tänka mig att Rebecca förgiftas lagom litet, permanent.
Var det Rebecca som stod för fiolerna vid Australienresan också?
Vissa formuleringar i Farmors brev antyder att släkten inte är fattig. Kanske existerar det en arvtant eller nån i bakgrunden som gör Rebecca till Lisas och tyskens kronjuvel. Visst har man sett drogade patienter på institut som bara flinar utan att säga nåt. Så upplever jag Rebecca. Ja villan var väl en bättre plats för förvaring av Rebecca. Mindre människor. Färre frågor. Jag skulle inte förvånas om Lisa ensam står för skulden på villan. Skuldberget växer.