Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-17, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barachiel
Det är ingen som vill påtala om hur grovt omotiverade dem alla ser ut att vara framför kameran? Både i tal och i fysiska språket? Detta här ni ser framför er är vad man kallar för ”skådespelare” dem agerar alltså en roll! Vem som har anlitat dem får ni diskutera och komma fram till. Jag låter det stanna där! Over and out!
Ja men det är inte mindre intressant för det.Som ett socio-ekonomiskt experiment för att se Hur befolkningen ska reagera.Australiska polisen satt ju också I sina uppenbart uppgjorda naziliknande uniformer och gjorde Massa idiotiska COVID-uttalanden Tex.
Citera
2022-12-17, 19:59
Medlem
Tyvärr en exklav av folk som finns i dagens Sverige, de syns i regel inte för allmänheten förutom då i autonoma demonstrationer.

Krigar mot vaccinationer, korrupta världssystemet (konspirationsteorier), acab (polisen/legosoldater), patriarkatet (machokultur), kapitalismen, fascismen (myndigheter), USA-hat. Är drogliberaler, stöttar Ryssland i Ukrainainvasionen, jorden är platt etcetc..

Oklart vad det beror på, men dessa människor är eller har nog varit frånkopplade ifrån ett meningsfullt sammanhang och verklighet ganska länge.
Citera
2022-12-17, 20:13
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zLiMbiLLY
Tyvärr en exklav av folk som finns i dagens Sverige, de syns i regel inte för allmänheten förutom då i autonoma demonstrationer.

Krigar mot vaccinationer, korrupta världssystemet (konspirationsteorier), acab (polisen/legosoldater), patriarkatet (machokultur), kapitalismen, fascismen (myndigheter), USA-hat. Är drogliberaler, stöttar Ryssland i Ukrainainvasionen, jorden är platt etcetc..

Oklart vad det beror på, men dessa människor är eller har nog varit frånkopplade ifrån ett meningsfullt sammanhang och verklighet ganska länge.
Först tänkte jag skriv VAD menar du?
Men sedan slår tanken mig att inte många här bryr sig om att en liten pojke eventuellt skall växa upp i den miljön.
Hur försvarar ni det, eller skiter ni i det också bara staten ger fan i att lägga sig i deras leverne och ekonomi?
Citera
2022-12-17, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Dom där jävla tyskarna vet jag i fan vad det är för människor. Jag har träffat flera som pratar fullt förståelig svenska. Det verkar vara övervintrande stadsterroristfolk typ RAF eller nåt från 70-talet som reser mellan våra bägge länder litet fram och tillbaka utan riktig förankring nån stans. Den förre jag träffade i Stockholm misstänkte jag för smuggling av anabola - det här var på 90-talet. Jag tror dom "rundar" gränsövergångar i båda länderna. Att dom hatar samhället är svårt att missta sej på.

Den här skitgubben har haft tur som stöttas av sina två stridslystna kvinnor. Ingen av dom vuxna verkar dra in nåt ekonomiskt till hushållet. Nån kanske har sjukskrivning eller förtidspension samt barnbidrag dom lever på. Såna här gubbar kan inte skaffa jobb för dom "finns inte" och vill inte avslöja sina rätta ID.

Dom måste häfta i skuld med nån miljon allra minst ty fogden har utmätt hela huset. Och nån bil åker dom i för don hade skulder i trängselavgifter.

Den här adelsdamen han skriker om efter snuten när de drar därifrån har jag googlat på. von Essen nånting tyckte jag han skrek att han skulle anmäla. Denna adelsdam är ingen mindre än den person som fick SÄPO-chefsjobbet när Löfving efter bara några få dar fick dra som en avlöning från tjänsten.

Han skrek Halstahammar i samband med hennes namn. Det kan jag inte bekräfta men det kan nog tysken. Viktiga personers adresser i Sverige dräller man inte omkring sig precis. Men tysken visste väl insatt som han var. Förvånande. Eftersom han kastade henne efter de avresande poliserna så tror jag han var paranoid just vad gäller SÄPO. Det skulle stämma med mina övriga spekulationer. En gammal terrorist.

Sa inte maskfogden att det var 135000?
Citera
2022-12-17, 20:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hinseberg
Vad ska idioterna med tak över huvudet till om de har knäckta ben eftersom det är en konsekvens av att låna av fel folk. Har man inte råd, eller förstånd, att betala ska man inte låna. Betalar man inte elen, ska man inte ha nån. Å snacka inte om kapitalistfittor, för antagligen har du bostad, tillgång till el och mat vilket inte alla har men ta gärna ett par inneboende som kan leva på dig. Skicka gärna din adress så fixar jag ett par inneboende till dig....

Kan också skicka ett gäng missförstådda till CockWitch, pundare som har fått 2-3 lägenheter av socialen som dom har misskött till socialen inte vill hjälpa dom längre bara för att dom tror att regler gäller inte för dom. Du har helt rätt i det du skriver.

98% av alla uteliggare har satt sej i denna situation helt på egen hand, men det vill dom naturligtvis inte erkänna utan det är alltid någon annans fel. Konsekvenstänk existerar inte hos dessa missförstådda.
Citera
2022-12-17, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Tysken äger en Mercedes-Benz E 220 Bluetech 2016 som skulle täcka en hel del av skulden, frågan är varför inte kronofogden har utmätt den ?

Bilen är en före deta taxi när han drev taxirörelse, bolaget är konstigt nog aktivt, och ja det är rätt person.

https://www.allabolag.se/660204LJJI/verksamhet

https://biluppgifter.se/fordon/LCF718
Såldes/annonserades för 99900 kr för lite över 2 år sedan, har gått typ 45000 mil så värdet lär inte ha ökat.
Citera
2022-12-17, 20:34
Medlem
flugornass avatar
För er som inte har tittat på deras kanal gör det, speciellt de klipp som har rubrik "ingen nyckel samt Take 2"
Tycker ni efter det att här är en bra uppväxt miljö för ett barn?
Förklara gärna hur ni motiverar det.
https://www.youtube.com/@user-mr3et7cm6q/videos
Citera
2022-12-17, 20:36
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
om det blir dyrare eller tillochmed omöjligt att låna pengar mot sin egendom så blir livet problematiskt för alla som inte drömmer om att bå i ett nedgånget miljonrpogram utan fösnster på 16kvm.

dyrare eller omöjligt blir det om man inte reglerar skulder utifrån åsikter som....
- för du vet "insert random ursäkt/konspirationsteori"

Citera
2022-12-17, 20:37
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiivaa
Här kan man se hur psyksjuka Lisa har Rebecca i ett järngrepp. Hon hånar farmodern som vill hjälpa Rebecca tillbaka till ett skuldfritt normalt liv, och Rebecca bara håller med i allt hon säger och tycker.
https://youtu.be/2Bev7MICRMQ

Vilken soppa. Och en galen pappa som drogar med sin dotter och hennes kompis, och ett litet barn finns med i bilden också.

Du tror väl inte att tysken är Rebeccas eller Lisas pappa. Så är det inte alls. Däremot har du rätt i att farmodern vill Rebecca väl. Men hon är ju fullkomligt tom i huvet och Lisa tar helt över hennes person och tolkar vad hon ska tycka om varje punkt i farmors brev. Står bredvid och tolkar vad Rebecca ska tycka om varje ord. Och allt som Lisa säger att Rebecca tycker bejakar Rebecca med en nick.

Den där tysken kan skatta sej lycklig som sprungit in i två så blåsta damer. Lisa är inte heller den vassaste kniven i lådan. Vilka fynd. Säger Lisa att Rebecca ska knulla med tysken så gör Rebecca det ty själv tycker hon aldrig nåt om nånting som det verkar. Undra på att farmor är orolig. Jag skulle nästan tro att det här var två lebbor som funnit varandra men inget sånt antyds av någon eller något jag sett.

Väninnorna har varit i Australien. Var det där Rebecca blåste ur sin skalle med nån giftig rot? Hon är helt tom. Men varför skulle hon anstränga sig? Minnet och alla åsikter står ju bredvid i varje ögonblick på två egna ben. Varför ska hon anstränga sig att tänka? Lisa tänker ju åt henne.

Detta är förfärligt. Borde man inte gripa in? Snacka om människorov.
Jag kan tänka mig att Rebecca förgiftas lagom litet, permanent.
Var det Rebecca som stod för fiolerna vid Australienresan också?

Vissa formuleringar i Farmors brev antyder att släkten inte är fattig. Kanske existerar det en arvtant eller nån i bakgrunden som gör Rebecca till Lisas och tyskens kronjuvel. Visst har man sett drogade patienter på institut som bara flinar utan att säga nåt. Så upplever jag Rebecca. Ja villan var väl en bättre plats för förvaring av Rebecca. Mindre människor. Färre frågor. Jag skulle inte förvånas om Lisa ensam står för skulden på villan. Skuldberget växer.
Senast redigerad av Starback 2022-12-17 kl. 20:48.
Citera
2022-12-17, 20:39
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Gnesta
Såldes/annonserades för 99900 kr för lite över 2 år sedan, har gått typ 45000 mil så värdet lär inte ha ökat.
Om du tittar noggrannare på biluppgifter så ser man att LCF718 är ett kreditköp därför kommer kronofogden inte åt den, men det är högst troligt att den bilen är orsaken till skulderna.
https://biluppgifter.se/fordon/LCF718
Senast redigerad av flugornas 2022-12-17 kl. 20:41.
Citera
2022-12-17, 20:40
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Du är lika korkad som de i videon, varför ska galna tysken slippa undan att betala skatt medan alla andra medborgare är tvingade till det?
Om du läser vad jag skrev, så sa jag att man ska betala sina skulder. Inte att man ska slippa undan. Men att ta folks hem är att gå för långt. I alla fall om det bor barn där. Det borde ha, från statens sida, ha lösts på något annat sätt. Och långt tidigare, innan skulden blev så stor.

Och som jag också skrev, så har jag dubbla känslor för det här. Jag säger inte att man ska slippa betala sina skulder. Men kan även se saken ur olika perspektiv.
Citera
2022-12-17, 20:41
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Han äger tre fordon varav en är Mercedes, det konstiga är att jag tycker mig skymta den bakom huset när dom pratar med fogden i klippet som heter "utan nyckel"
Länk:
https://biluppgifter.se/brukare/kOaRy0MP3z

Edit:
Allabolag:
https://www.allabolag.se/660204LJJI/verksamhet

Här kan man se att bilen varit efterlyst.
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/LCF718
Att fogden inte tagit bilen kan det bero på:
1) att den gått långt, över 44 000 mil, och därför saknar värde
eller
2) att han behöver ha den för att försörja sig. Då har väl fogden inte rätt att ta den
Föregående år deklarerade han för omsättning mellan 55-99, så där har han ju ett litet alibi.

Efter de här klippen på youtube vill väl ingen i Norrtäljetrakten sätta sig i denna galna gubbes bil dock.
Däremot kanske Lisa kan tjäna en slant desto mer klippet visas.
Tycker hon påminner om de som är med i Gretarörelsen och limmar fast sig lite här och var, eller förstör på flygplatser.
Blir de vräkta kommer de få svårt att hitta ny bostad av privatvärdar iaf. Blir väl soc som får ta över trots deras samhälls /myndighetshat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in