2023-01-11, 00:06
Hur mår Lisas mamma i allt det här egentligen? Vilken jäkla julklapp hon fick. Den psykotiska, våldsamma dottern som skriker och inte går att prata med för att hon knarkat så mycket med sin pappa (som kanske knullar hennes bästa kompis, kanske inte, men förmodligen) knackar på dörren med en rastlös hund och utan omhändertaget barn.

Stackars mamman lär ju ha haft god anledning att skilja sig från knullningen-tysken och måste få värre flashbacks än tysken själv när han tänker på Gestapo när hon ser skicket Lisa hamnat i med hjälp av tysken. Vet vi om han alltid varit galen eller blev det på senare år? Hur länge har tysken och Lisas mamma varit skilda?

Man undrar vems lukt mamman kände först när Lisa stod där i dörröppningen - dotterns eller hundens.
Citera
2023-01-11, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
https://youtu.be/RUCHt7xQ2iE

Citat:
Ursprungligen postat av trngw
"Det var så Lars Vilks dog" ... dom tror att Vilks dog av att någon fjärrstyrde bilen. Ja jösses.

Hon poängterade även att det farliga var att Vilks åkte i en elbil när han dog.

Jo, de tycks, precis som många rysstroll och antivaxare, tro att det är något extremt farligt och konspiratoriskt med just elbilar.

Lisa var ytterst rädd för att åka elbil (även om hon kallar sig för atta miljöextremist). Tydligen var alla elbilar onda och "fjärrstyrda" av någon slags global maffia och överhöghet. Hon tyckte även att de lät farligt.

Jösses...
Senast redigerad av mtflash 2023-01-11 kl. 00:13.
Citera
2023-01-11, 00:18
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Lisa var ytterst rädd för att åka elbil (även om hon kallar sig för atta miljöextremist). Tydligen var alla elbilar onda och "fjärrstyrda" av någon slags global maffia och överhöghet. Hon tyckte även att de lät farligt.

Någon borde berätta för dem att 99,9999% av alla dödsolyckor beror på att SÄPO hackar lane assist och AEB.

Därför åker jag bara Volvo V70 eller går. Konstigt att de inte lärde sig att vara försiktigare efter att SÄPO iscensatte den där bilolyckan för att försöka mörda Rebecca när hon åkte buss!!!
Citera
2023-01-11, 00:19
Medlem
Lillamig72s avatar
Jag är fortfarande förundrad över att de har sitt ”utedass” så provisoriskt utomhus i ett tunnelväxthus av grön mjuk plast. Avskärmad därinne med något slags bastliknande hemmagjorda dörrar.
Hur såg det ut bakom bastdörrarna? En plasthink?😳
Senast redigerad av Lillamig72 2023-01-11 kl. 00:40.
Citera
2023-01-11, 00:30
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Hon poängterade även att det farliga var att Vilks åkte i en elbil när han dog.

Jo, de tycks, precis som många rysstroll och antivaxare, tro att det är något extremt farligt och konspiratoriskt med just elbilar.

Jösses...

Haha, ja, helt galet vilka människor det finns, det kan ju knappast vara någon annan än hon själv som vilseleder sig själv på detta viset i livet.

Men hon hade i alla fall fattat att det fanns väldigt goda anledningar att vara trevlig om socialens damer. Där skrek och gormade hon minsann inte som på poliserna, trots att poliserna varken sa eller gjorde någonting. Varför hon nu tyckte att det var ett problem. Men det spelar nog ingen roll vad poliserna gjort eller inte, så hade det varit fel enligt henne.

Hade varit intressant att få veta på vad sätt hon menar att de där fotografierna och proverna som tagits skulle vara olagliga. Hon tror väl antagligen att ingen människa i hela världen får fota och filma utan hon och hennes flatakompis om inte hon godkänt det.
Citera
2023-01-11, 00:35
Medlem
goseigens avatar
Uppenbarligen en konflikt som har varat ett tag.

https://youtu.be/RUCHt7xQ2iE?t=1691

Grannar måste ha klagat på något, exempelvis hundarnas liv.

De kanske inte planerade att tigga pengar för något konstprojekt, men när man tittar på klippet ovan inser man att konst är något de är intresserade av.

Där är målningar och tabeller.

På något vis är det hela så otroligt dumt.

Varför skaffade de sig en skuld hos fogden?

De hade kunnat köra sin grej, haft tre jobbande vuxna, inga lösa hundar, och inte för mycket hampa.

Hade det varit så hade grannarna förmodligen tyckt dem vara knepiga men oförargliga, men de här levde på ett sätt som förstörde den dröm de hade.

Mycket konstigt, och mycket kortsiktigt tänkt.

Att gubben har en vurm för Ryssland är kanske lättare att förstå, då han ändå växte upp i DDR, såvida han inte kom till Sverige före murens fall.
Citera
2023-01-11, 00:51
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Ja , barnet blev omhändertaget med tvång den 22 december och tydligen ska de tydligen ha åkt till utredningshem
Tjänligt vatten kollar de inte upp däremot är det ju kanske tveksamt om vatten i vanlig vattenslang fungerar när temperaturen sjunker utan att tina upp den , dock lär de ha vattendunkar fyllda

Ok, tack. Då var, förmodligen, socialens damer egentligen inte så vänligt inställda som de gav sken av vid besöket. De har nog varit med förr och vet hur de ska agera för att "klara sig helskinnade" därifrån.

Hade varit intressant att få läsa deras rapport och vad som låg till grund för omhändertagande/utredning. Var de drog gränsen, liksom. Kan tänka mig att fimpar på golvet i lekrum och att mamma ljuger om att fimpar av hampa-cigaretter inte skulle ha hittats i barnets rum. Man kan misstänka att det finns fotografier som bevisar det. Hur lagliga eller olagliga fotografierna i sig är, så bevisar de ändå att mamma ljuger om saken. Ja jösses.

Hoppas att barnet kommer till ett hem som håller lite högre nivå än svensk genomsnittsstandard, om man ska gå efter all skit man hör i media om dylika hem. Barn verkar ju dö på löpande band när de hamnar i svenska myndigheters "omvårdnad". Seriöst ta mig fan, på den punkten verkar en och annan rättshaverist faktiskt inte vara fel ute.
Citera
2023-01-11, 00:52
Medlem
Korv-Bajss avatar
Tom Lutmark har ju omskrivits en del i den här tråden.

Jag skrev angående Tom Lutmark:

Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Det finns väl många människor som inte har gjort så många kloka saker det senaste halvåret.

Men har han gjort något riktigt oklokt?

Varför skickar polisen en hel skock med personal, som ser ut som
om dom ska förhindra ett mord på statschefen, efter honom?
https://www.bitchute.com/video/L7ZlaOqPo2sp/

Är det här hans fan-club?
https://www.youtube.com/watch?v=ofO3eoR_c8Y
Vad är det för folk?

Jag har inte sett någon bra förklaring av vad det skulle vara för fel på Tom Lutmark,
så jag försöker svara mig själv här.

Jag har inte djupdykt i ämnet men ändå råkat se det här:
https://swebbtube.se/w/9LjpJwC5r7fwjymz61mTn9

Där en läkare(?) säger (2:39) till Tom: "Det man är orolig för här det är att man har bedömt dig vara i en manisk period."

Jag gissar att det beror på att Tom har en bipolär sjukdom ("manodepressivitet").
https://sv.wikipedia.org/wiki/Mani_(syndrom)
https://sv.wikipedia.org/wiki/Bipol%C3%A4r_sjukdom

"Bipolär sjukdom (tidigare kallad manodepressiv sjukdom) är en ofta svår psykisk sjukdom som periodvis förhöjer stämningsläget till mani eller lindrigare hypomani. Samma individer drabbas vanligen också av allvarliga depressioner men symtom på depression kan även förekomma i maniska perioder, alternativt kan episoderna vara blandade med intensiva och snabba växlingar mellan dessa lägen. " /Wikipedia

"Milda manier går ofta med känslor av upprymdhet och välmående. Allvarliga manier leder inte sällan till sjukhusvistelse och psykoser. Världshälsoorganisationen (WHO) räknar bipolär sjukdom till en av de tio mest handikappande sjukdomarna." /Wikipedia

Jag har väldigt begränsad, men ändock, erfarenhet av bipolära personer.
Det jag har märkt och hört är att sådana under de maniska perioderna får en massa "bra"
(som man tycker just då) ideer som man förverkligar, men senare får anledning att ångra.
Och att dessa ofta kan ställa till en hel del problem även för anhöriga osv.
Det kanske kan förklara släktingars orosanmälningar som leder till polisingripanden.
Och biploära kanske inte passar så inom det militära försvaret.
Senast redigerad av Korv-Bajs 2023-01-11 kl. 00:56.
Citera
2023-01-11, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Uppenbarligen en konflikt som har varat ett tag.

https://youtu.be/RUCHt7xQ2iE?t=1691

Får inte riktigt ihop logiken gällande ekonomin och försörjning som Lisa diskuterar med socionomen.

Hon säger på frågan hur hon får pengar; "jag får bidrag, och också pengar från Josefs pappa".

Senare säger hon "vi har inga problem att få jobb, det är mer att vi inte vill inte jobba" (vill inte bli "styrda", beroende, kontrollerade, etc).

Sedan säger hon, "jag vill försörja mig själv" (fast hon nyss uppgav att hon levde 100% på enbart bidrag och på Josefs pappa).

Sedan "jag har aldrig någonsin i mitt liv haft problem med ekonomin", "pengar är inget hinder för mig".

???

Är det bara jag som inte får ihop logiken här?

Vad är det hon försöker säga?
Citera
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Tack.

Text:

Tack för det. Ja, det var ju en hyfsat gedigen rapport får man ändå säga. Om det som står i den stämmer om att mamman flyttat så verkar det ju ändå finnas en viss insikt om vad som krävs, och att hennes barn ändå är viktigare än hennes foliehatteri. Risken är väl bara att hon snart faller tillbaka in i samma miljö som tidigare, om hon nu får behålla barnet. Men å andra sidan så, får man hoppas, kommer soc att hålla koll under en längre tid framöver.
Citera
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Tom Lutmark har ju omskrivits en del i den här tråden.

Jag skrev angående Tom Lutmark:

Jag har inte sett någon bra förklaring av vad det skulle vara för fel på Tom Lutmark,
så jag försöker svara mig själv här.

Jag har inte djupdykt i ämnet men ändå råkat se det här:
https://swebbtube.se/w/9LjpJwC5r7fwjymz61mTn9

Där en läkare(?) säger (2:39) till Tom: "Det man är orolig för här det är att man har bedömt dig vara i en manisk period."

Jag gissar att det beror på att Tom har en bipolär sjukdom ("manodepressivitet").
https://sv.wikipedia.org/wiki/Mani_(syndrom)
https://sv.wikipedia.org/wiki/Bipol%C3%A4r_sjukdom

"Bipolär sjukdom (tidigare kallad manodepressiv sjukdom) är en ofta svår psykisk sjukdom som periodvis förhöjer stämningsläget till mani eller lindrigare hypomani. Samma individer drabbas vanligen också av allvarliga depressioner men symtom på depression kan även förekomma i maniska perioder, alternativt kan episoderna vara blandade med intensiva och snabba växlingar mellan dessa lägen. " /Wikipedia

"Milda manier går ofta med känslor av upprymdhet och välmående. Allvarliga manier leder inte sällan till sjukhusvistelse och psykoser. Världshälsoorganisationen (WHO) räknar bipolär sjukdom till en av de tio mest handikappande sjukdomarna." /Wikipedia

Jag har väldigt begränsad, men ändock, erfarenhet av bipolära personer.
Det jag har märkt och hört är att sådana under de maniska perioderna får en massa "bra"
(som man tycker just då) ideer som man förverkligar, men senare får anledning att ångra.
Och att dessa ofta kan ställa till en hel del problem även för anhöriga osv.
Det kanske kan förklara släktingars orosanmälningar som leder till polisingripanden.
Och biploära kanske inte passar så inom det militära försvaret.
Det finns nu en egen tråd om honom. Tom Lutmark Bondeupproret 2022.
Citera
2023-01-11, 01:30
Medlem
Anniaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Statliga myndigheter har enligt dom, både Doghouse och Lutmark, gjort dom en oförrätt och ska därför krossas. Det gör man tydligen genom att stå och skrika på folk till någon tar ledigt eller säger upp sig, eller man upplever att man får som man vill.

Att Lutmark kan lösa sina problem genom att slutföra arvsskiftet och Doghouse sina genom att betala sina räkningar är enligt dom inte rätt sätt. Allt är så klart någon annans fel och framför allt myndigheternas.

😂 😂 😂 😂
De vet tydligen inte att 1+1=2.
Att gapa och skrika har bevisligen inte gynnat dem hittills.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in