Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-17, 22:02
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
enkel sammanfattning:

Pappan är en tysk nazist som heter peter Pötze, eller bert brax eller bert åkerblom eller peter åkerblom, baserat på vilken instans som frågar efter hans namn.
Han verkar ha något sexuellt intresse med Rebecca Bergström som är fången i det där dårhuset och verkar sakna komplett egen fri vilja. Hon styrs av Lisa Åkerblom som har ett barn med en pakistanier som heter Mitu Solja som är eventuellt en eftersökt terrorist.
Dessa människor bor i ett rivningshus i stort sett, anser sig inte gjort något fel överhuvudtaget, trots orosanmälningar hit och dit på grund av fimpar i barnets lekrum, inget rinnande vatten i huset, ingen värme förutom i ett enda rum i kåken. De gör inget fel, det är staten som övervakar dem, de skyller på att SÄPO övervakar dem, hon från soc ansåg dem hade en örsnäcka monterad så att någon över henne var med under undersökningen.
Vi ser en trafikolycka hända här, alla blir fascinerade av detta fenomen. Detta är tre människor som rusar ner i ett vanvett och de själva gör det publikt, det går inte applådera mer för dessa människor hur enkelt de gör det för större instanser att gå in och bara fördärva detta, men det kommer inte accepteras, de anser att de inte gör fel. Hur fan kommer man fram till människor som dessa?
Bert Brax anser att staten på något sätt är korrupt, att wallenberg ägde aktier i zyklon B företaget. Sen Står Bert/Peter med en namnskylt som påvisar honom som nazist själv + att hans pappa och farfar var nazister som dog för sin sak. Allt är osammanhängande. Lisa hävdar bara att alla är obehagliga, allt är alla andras fel, utom Ove, polisen som hon förälskade sig i under deras rajd.
Rebecca säger MMMMMmmmm, och håller med Lisa i ALLT. Förutom då hon är full och påtänd och sänder med Peter/Bert, då blir hon mer frispråkig, då visar hon tecken på att hon är religiös också.
Här borde soc, polis och militär gå in snabbt innan detta blir ett jävla armerat läger för vansinne som Jonestown eller ännu värre, Waco.

Två av dessa personer verkar ha utvecklat ett helt unikt sätt att distrahera då dom "utsätts".
Faktiskt aldrig sett på maken.
Den tredje är ju mest tyst och filmar, men när KFM och Polis mfl kommer så tar ett sällsynt skådespel vid, där denna trio framstår som dom övat dessa scenarios och/eller genomgått liknande konfrontationer förut.
Ta ner fienden med att ränna runt och distrahera. Tysken och hans dotter flaxar ju runt med en massa nonsens mot varenda individ, ömsom framställer sig i kameran ibland.
Episoden med den obehagliga polisen är enda gången man verkar tappa fattningen i skådespelet och inte riktigt vet vad man skall göra, vilket även tydliggörs i att tysken följer efter poliserna till fots trots att han verkligen inte behövt det (dom var ju klara).
Det är som om tysken utmanar och på sitt vis ska försöka vinna matchen mot just denna obehagliga polis.

Den här tysken är ju rätt intressant ändå, då jag anar att han är ground zero för den här trions verksamhet.
Flera namn/oklart namn.
I allt babbel om ovidkommande, kommer han hela tiden in på nazi-relaterat, djup stat, korruption och liknande.
Det är ju helt osammanhängande och rörigt, samt verkar främst i syfte för att distrahera och rikta bort fokus från sina egna tillkortakommanden.
Men i allt det här improviserade malandet börjar iaf jag undra varför detta är ämnen som ligger honom nära till hands hela tiden.
Även beteendet att han vågar göra halvaktiga utfall mot poliser och stirra dom stint i ögonen får mig att tro att den här tysken på något vis härdats i kontakt med auktoriteter.
Han viftar framför dom och närmar sig dom sådär på gränsen precis hela tiden, ganska väl avvägt faktiskt.

Vad är han då?
Gissar grundmilitärutb. misslyckat försök in i Stasi, men vidare till Baader Meinhof.
Inget framstående alls, en pjäs bara. Verksam ett antal år, sen flyende till Sverige och försvinna under radarn.
Citera
2022-12-17, 22:08
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Två av dessa personer verkar ha utvecklat ett helt unikt sätt att distrahera då dom "utsätts".
Den tredje är ju mest tyst och filmar, men när KFM och Polis mfl kommer så tar ett sällsynt skådespel vid, där denna trio framstår som dom övat dessa scenarios och/eller genomgått liknande konfrontationer förut.
Ta ner fienden med att ränna runt och distrahera. Tysken och hans dotter flaxar ju runt med en massa nonsens mot varenda individ, ömsom framställer sig i kameran ibland.
Episoden med den obehagliga polisen är enda gången man verkar tappa fattningen i skådespelet och inte riktigt vet vad man skall göra, vilket även tydliggörs i att tysken följer efter poliserna till fots trots att han verkligen inte behövt det (dom var ju klara).
Det är som om tysken utmanar och på sitt vis ska försöka vinna matchen mot just denna obehagliga polis.

Den här tysken är ju rätt intressant ändå, då jag anar att han är ground zero för den här trions verksamhet.
Flera namn/oklart namn.
I allt babbel om ovidkommande, kommer han hela tiden in på nazi-relaterat, djup stat, korruption och liknande.
Det är ju helt osammanhängande och rörigt, samt verkar främst i syfte för att distrahera och rikta bort fokus från sina egna tillkortakommanden.
Men i allt det här improviserade malandet börjar iaf jag undra varför detta är ämnen som ligger honom nära till hands hela tiden.
Även beteendet att han vågar göra halvaktiga utfall mot poliser och stirra dom stint i ögonen får mig att tro att den här tysken på något vis härdats i kontakt med auktoriteter.
Han viftar framför dom och närmar sig dom sådär på gränsen precis hela tiden, ganska väl avvägt faktiskt.

Vad är han då?
Gissar grundmilitärutb. misslyckat försök in i Stasi, men vidare till Baader Meinhof.
Inget framstående alls, en pjäs bara. Verksam ett antal år, sen flyende till Sverige och försvinna under radarn.
I början på tråden så nämns det att en polis uppmärksammar tyskens namnbricka som inte är ett namn utan en nazist grupp så något med nazisms har han koppling till.
Citera
2022-12-17, 22:08
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Citat:

Flera namn/oklart namn.

Vad är han då?

Bra spottat, jag har opckså tänkt tanken i hur de agerat bland andra men inte lika bra som du.
Dock så tror jag sjukt nog att han hela tiden vill ha detta filmat för deras material för den där jävla dokumentären Barnhandel i Sverige som man till och med gjort en Schleit av eller vad fan det heter, Kinderhandel in schweden. Det är så sjukt, de vill bara ha bra material när popo hälsar på, han är inte ens intresserad av att bemöta deras riktiga agenda, han svarar ju aldrig på varför han inte betalat eller att han ens vill betala. Dottern Lisa har inget med det där att göra, ändå går hon i bräschen för allt. Reb Adwent.bruden, jag tror jag knäckte Reb-gåtan med att det är hon Reb Hon gör bara vad hon blir tillsagd och så följer hon efter. Så jävla sorgligt.
Citera
2022-12-17, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megabajs
Staten borde sluta driva in privata skulder.
Om de vill göra det får de väl konfiskera bankerna då. Och förstatliga dom.
Vilket system föreslår du istället då? Ska vi återgå till det där man anlitar någon för att misshandla fram pengarna istället?
Citera
2022-12-17, 22:21
Medlem
Citat:

Flera namn/oklart namn.

Vad är han då?

Väldigt intressant reflektion. Jag har ägnat delar av dagen åt att titta på en del av deras material.
Utan att närmare gå in på min bakgrund så uppfyller deras agerande många kriterier för en ren avledningsmanöver.
De saknar helt kunskap om regelverket men lyckas ändå använda det som distraktion ("Vad heter du? Har du legitimation? Vet du varför du är här?" etc).
Pratar oavbrutet, lyssnar inte, men skriker ändå på folk att de ska lyssna.

Finns många bottnar i detta.
Citera
2022-12-17, 22:24
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myztico
Vilket system föreslår du istället då? Ska vi återgå till det där man anlitar någon för att misshandla fram pengarna istället?
I nuläget skulle jag förespråka ett system där man kan anlita en privat indrivare då dessa har förbrukat allt vad förhandling innebär.
Vem bryr sig om pojken som bor hos dessa haverister/idioter inavlade felknullade dårar.
Citera
2022-12-17, 22:25
Medlem
BRASKAMINSKIs avatar
Här kan man dra inte viktig lärdom som aldrig slår fel. Ser det skräpigt ut runt huset, som det gör i det här fallet, med bildäck och bråte liggandes här och där är så är det med största sannolikhet idioter som bor där.
Citera
2022-12-17, 22:37
Medlem
flugornass avatar
Är Lisa en avkomma via incest, hennes moders sida går inte att hitta via fadern.
Då skulle det kunna vara en förklaring till hennes inteligens.
Nej jag vet att hennes son har en far som inte bor i Sverige.
Vem tar ansvar för hennes son då hon inte gör det, hur skall det barnet kunna växa upp och få normala värderingar i livet.
Återigen ni som tycker att staten skall lämna dom ifred är i förskott skyldiga till en ny Bobby tragedi om ingen gör något åt detta nu.
Ja jag tar i men ingen tycks bry sig om barnet i denna härva.
Citera
2022-12-17, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Är Lisa en avkomma via incest, hennes moders sida går inte att hitta via fadern.
Vem tar ansvar för hennes son då hon inte gör det, hur skall det barnet kunna växa upp och få normala värderingar i livet.
Återigen ni som tycker att staten skall lämna dom ifred är i förskott skyldiga till en ny Bobby tragedi om ingen gör något åt detta nu.
Hittade hennes mamma ganska snabbt via hennes systers Facebook.
Citera
2022-12-17, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas

Gör en anmälan till socialtjänsten! Det kan du göra anonymt.
Citera
2022-12-17, 22:46
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Hittade hennes mamma ganska snabbt via hennes systers Facebook.
kan du vänligen länka det för jag misslyckades trots letande.
Är hon lika tokig?
Citera
2022-12-17, 22:46
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorPetter
Väldigt intressant reflektion. Jag har ägnat delar av dagen åt att titta på en del av deras material.
Utan att närmare gå in på min bakgrund så uppfyller deras agerande många kriterier för en ren avledningsmanöver.
De saknar helt kunskap om regelverket men lyckas ändå använda det som distraktion ("Vad heter du? Har du legitimation? Vet du varför du är här?" etc).
Pratar oavbrutet, lyssnar inte, men skriker ändå på folk att de ska lyssna.

Finns många bottnar i detta.

En annan aspekt som kanske stärker en sådan tes är att det finns spaltmeter av videos på båda kanalerna som innehåller många timmar videos, men samtidigt innehåller noll substans.
Det finns inget sammanhang i vad som sägs, även om det ska framstå så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in