Citat:
Ursprungligen postat av
kubun
Oj lyssna på denna video jag hittade på Peters Facebook! De hade fått orosanmälan flera gånger innan anonymt men denna gång, alltså för en dryg månad sen av en som skrivit under den och det var Rebeccas mammas väninna som skall vara nån slags sektexpert. Har inte lyssnat längre än så här.....ja de redogjorde i början för hur de ordnade med toalettbestyren och då ingick spontanpissande i skogen som ett alternativ.
https://www.youtube.com/watch?v=TY1AJQIEOgA
Så Doghouse hade en lång historia med soc långt innan värderingsdagen....
Oj vilken tragisk familjesituation Rebecca har till sin mamma. Mamman anser Lisa ha rövat bort hennes dotter och har
önskat Rebecca barnlöshet.
Det är helt klart Lisa som för ordet och tonen. Jäkla så kaxig så nu förstår jag bättre, efter att ha sett denna video, hur hon kunde explodera så där som hon gjorde vid värderingen av huset under polishandräckning.
Nu faller bitarna lite på plats... Att Lisa är neg mot Rebeccas familj är kanske inte så konstigt om de/deras vän gjort orosanmälning mot henne som förälder. Oavsett om de har skäl så tas väl inte sådant emot positivt av någon.
Att Rebeccas familj var oroliga för sin dotter och tyckte hon hamnat i en sektaktig situation tycker jag också man kan förstå, men det är väl svårt att göra orosanmälningar för en vuxen dotter...
Rebecca,
Om du läser här. Även om ens familj har fel och brister - ingen är perfekt - så är det bäst att inte låta andra påverka för mycket i den relationen. Mellan föräldrar och barn finns det, oftast någonstans inom en, en vilja och förmåga till försoning, från båda hållen. Men en utomstående som inte har de banden i grunden kan förhålla sig extremt kritiskt och oförlåtande. Men tänk på att det är DIN familj, inte Lisas eller någon annans. Det är de som kommer finnas där hela livet, även om man glider ifrån kompisar.
Angående det fetade - jag misstänker att de vränger till mammans önskan här. Hon kanske sagt att det vore ett mindre lämpligt tillfälle
att skaffa barn just nu med tanke på omständigheterna.
Självklart vet jag inte historiken eller hur hennes familj är, man fyller ut där man inte vet. De
kan vara värsta psykopaterna men lite mer sannolikt är kanske att de har vissa problem med sina relationer men inte är onda människor. De flesta av oss har både bra och dåliga sidor. Få föräldrar är perfekta.