Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-14, 13:33
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
GodsBattleAx (GBA) är en aktiv kommentator på deras videor. I kommentarerna till "2:2" ryker hen och Doghouse ihop och verkar ha koll på vem GBA är. Trodde först det bara var deras vanliga pedofilianklagelser men GBA tar åt sig, förmodligen för att dom skriver "Vickan" (Viktoria eller Viktor?). GBA anklagar Emil för att vara polisinformatör och att Doghouse matas med det polisen vill att dom ska veta.

Vilken video? Det finns ingen som heter ”2:2” och på ”Bubblaren Del 2 Avsnitt 2” står inget sånt.
Citera
2023-01-14, 13:47
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rashygien
Jag var kanske lite snabb med att dömma ut tysken. Har väntat länge på att en stark ledare än en gång ska stiga upp ur en ölkällare och väcka folket mot makthavarna.
Med den senaste tidens judehat har hoppets gnista tänts hos mig att det denna gång sker ur ett ruckel i Hallstavik.

Helg seger!
Ja även en ny Rebecca
Citera
2023-01-14, 14:19
Medlem
Filmen där Rebecca läser upp brevet från sin farmor tycker jag är väldigt talande för hur oerhört sjuk och manipulativ Lisa är. När brevet läses upp är Lisa livrädd att verkligheten ska komma tillbaka till Rebecca. Omedelbart är hon där drar tillbaka henne ner i sitt sjuka kaninhål med de mest snedvridna argumenten jag hört. Hon kör fullständigt över Rebecca och kommer med den ena anklagelsen efter den andra. Dessutom ska Lisa stämma Rebeccas bror på pengar för en anklagelse som inte lyfts fram. Troligtvis gör hon det för att skjuta Rebecca ännu längre från sin familj.

Rebecca har trots allt något som Lisa förmodligen aldrig haft - en trygg och sund knutpunkt i form av en familj som faktiskt bryr sig. Det ligger nog mycket avundsjuka i Lisas agerande gentemot farmors bedjan att komma tillbaka och få hjälp. Då skulle Lisa återigen bli kvar ensam i mörkret, lämnad med enbart sin psyksjuka far som sällskap. Det är så oerhört mörkt och tragiskt att se hur Lisa är som fästing på Rebecca och fullständigt dränerar henne på värdighet.

Enligt Rebeccas farmor ska hon också ha skulder hos kronofogden. Undra hur mycket det rör sig om?

https://youtu.be/2Bev7MICRMQ
Citera
2023-01-14, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Har nu tittat på generator-videos ett par gånger och kommit fram till att jag verkligen gillar Tyskens skepnad med dessa försök till tekniskt prat och uppvisning av hans plan för den här generatorn.

Ackompanjerad av en kraftigt nedrökt Blyg-Emil som står och lurar bakom hela spektaklet.
Detta upplägg känns extremt tilltalande.

Hahaha ja Emil är så jävla lurig😂
Citera
2023-01-14, 14:35
Medlem
CommonSenses avatar
Ett tecken på att man är psykisk störd är när man står framför en whiteboard med en massa skit på. Kolla bara på Lennart Bladh hur hans karriär började på youtube
Citera
2023-01-14, 14:43
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Efter att inte ha varit på fejan på långt över 10 år, skaffade jag nu ett konto bara för att läsa.

Jag ser att tysken förmodligen skriver, eller så är hennes svenska dålig.

Lustigt att de verkar ha en sorts sovjetnostalgi. De kan ju ändå inte ha en enda sovjetpryl. Underligt också det här med Rammstein. De där sakerna måste komma från Peter.
Peter den Store har egen feja https://www.facebook.com/peter.plotze.3 med videos bl.a. en jag inte har sett med bara L och R samt J och heter Toalettinformation.
Citera
2023-01-14, 15:07
Medlem
AccuratePeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seghelg
Jag gick på samma gymnasium som Emil.
Och jag minns honom precis som i videon, en blyg kille som bara står och flinar i ett hörn. Men det betyder inte att inte precis avnjutit en fuling i deras videos.
Har aldrig pratat med honom.
Vi gick då fordon så han bör ha hyfsad koll på hur en bensindriven generator fungerar. Om jag inte minns helt fel så valde han inriktning lastbilschaufför sen.

Men kan verkligen inte förstå vad han gör där? Tror inte hans mål är att synas, med tanke på att han är blyg och inte ens vill prata i videon. Därför bör han inte vara ett troll. Men känns otroligt märkligt att han skulle tro på detta och lägga pengar på dessa tokar.

Tror nog Rebeccas familj skulle säga detsamma om Rebecca. Faktum är att alla som någonsin sett en närstående eller bekant radikaliserats sagt så. Man vet aldrig vad som de facto rör sig i folks huvuden eller vad de knappar in på sina webbläsare när de kommer hem från plugget.

Vet du om han hade någon form av funktionsnedsättning? Typ om han va på Autismspektret eller nått sånt? Låter inte "normalt" att bara stå i ett hörn och flina för det mesta. Okej om man var liten men inte i gymnasieålder.
Citera
2023-01-14, 15:44
Medlem
kubuns avatar
Oj lyssna på denna video jag hittade på Peters Facebook! De hade fått orosanmälan flera gånger innan anonymt men denna gång, alltså för en dryg månad sen av en som skrivit under den och det var Rebeccas mammas väninna som skall vara nån slags sektexpert. Har inte lyssnat längre än så här.....ja de redogjorde i början för hur de ordnade med toalettbestyren och då ingick spontanpissande i skogen som ett alternativ.
https://www.youtube.com/watch?v=TY1AJQIEOgA

Så Doghouse hade en lång historia med soc långt innan värderingsdagen....

Oj vilken tragisk familjesituation Rebecca har till sin mamma. Mamman anser Lisa ha rövat bort hennes dotter och har önskat Rebecca barnlöshet.

Det är helt klart Lisa som för ordet och tonen. Jäkla så kaxig så nu förstår jag bättre, efter att ha sett denna video, hur hon kunde explodera så där som hon gjorde vid värderingen av huset under polishandräckning.
Senast redigerad av kubun 2023-01-14 kl. 16:03.
Citera
2023-01-14, 16:05
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Filmen där Rebecca läser upp brevet från sin farmor tycker jag är väldigt talande för hur oerhört sjuk och manipulativ Lisa är. När brevet läses upp är Lisa livrädd att verkligheten ska komma tillbaka till Rebecca. Omedelbart är hon där drar tillbaka henne ner i sitt sjuka kaninhål med de mest snedvridna argumenten jag hört. Hon kör fullständigt över Rebecca och kommer med den ena anklagelsen efter den andra. Dessutom ska Lisa stämma Rebeccas bror på pengar för en anklagelse som inte lyfts fram. Troligtvis gör hon det för att skjuta Rebecca ännu längre från sin familj.

Rebecca har trots allt något som Lisa förmodligen aldrig haft - en trygg och sund knutpunkt i form av en familj som faktiskt bryr sig. Det ligger nog mycket avundsjuka i Lisas agerande gentemot farmors bedjan att komma tillbaka och få hjälp. Då skulle Lisa återigen bli kvar ensam i mörkret, lämnad med enbart sin psyksjuka far som sällskap. Det är så oerhört mörkt och tragiskt att se hur Lisa är som fästing på Rebecca och fullständigt dränerar henne på värdighet.

Enligt Rebeccas farmor ska hon också ha skulder hos kronofogden. Undra hur mycket det rör sig om?

https://youtu.be/2Bev7MICRMQ
Kolla min posthistorik, jag har även reagerat starkt på samma video.

Instämmer att L är något helt maniskt kontrollerande.
Citera
2023-01-14, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Oj lyssna på denna video jag hittade på Peters Facebook! De hade fått orosanmälan flera gånger innan anonymt men denna gång, alltså för en dryg månad sen av en som skrivit under den och det var Rebeccas mammas väninna som skall vara nån slags sektexpert. Har inte lyssnat längre än så här.....ja de redogjorde i början för hur de ordnade med toalettbestyren och då ingick spontanpissande i skogen som ett alternativ.
https://www.youtube.com/watch?v=TY1AJQIEOgA

Så Doghouse hade en lång historia med soc långt innan värderingsdagen....

Oj vilken tragisk familjesituation Rebecca har till sin mamma. Mamman anser Lisa ha rövat bort hennes dotter och har önskat Rebecca barnlöshet.

Det är helt klart Lisa som för ordet och tonen. Jäkla så kaxig så nu förstår jag bättre, efter att ha sett denna video, hur hon kunde explodera så där som hon gjorde vid värderingen av huset under polishandräckning.

Nu faller bitarna lite på plats... Att Lisa är neg mot Rebeccas familj är kanske inte så konstigt om de/deras vän gjort orosanmälning mot henne som förälder. Oavsett om de har skäl så tas väl inte sådant emot positivt av någon.
Att Rebeccas familj var oroliga för sin dotter och tyckte hon hamnat i en sektaktig situation tycker jag också man kan förstå, men det är väl svårt att göra orosanmälningar för en vuxen dotter...

Rebecca,
Om du läser här. Även om ens familj har fel och brister - ingen är perfekt - så är det bäst att inte låta andra påverka för mycket i den relationen. Mellan föräldrar och barn finns det, oftast någonstans inom en, en vilja och förmåga till försoning, från båda hållen. Men en utomstående som inte har de banden i grunden kan förhålla sig extremt kritiskt och oförlåtande. Men tänk på att det är DIN familj, inte Lisas eller någon annans. Det är de som kommer finnas där hela livet, även om man glider ifrån kompisar.
Angående det fetade - jag misstänker att de vränger till mammans önskan här. Hon kanske sagt att det vore ett mindre lämpligt tillfälle att skaffa barn just nu med tanke på omständigheterna.

Självklart vet jag inte historiken eller hur hennes familj är, man fyller ut där man inte vet. De kan vara värsta psykopaterna men lite mer sannolikt är kanske att de har vissa problem med sina relationer men inte är onda människor. De flesta av oss har både bra och dåliga sidor. Få föräldrar är perfekta.
Senast redigerad av TigerKid2 2023-01-14 kl. 16:35.
Citera
2023-01-14, 16:34
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Nu faller bitarna lite på plats... Att Lisa är neg mot Rebeccas familj är kanske inte så konstigt om de/deras vän gjort orosanmälning mot henne som förälder. Oavsett om de har skäl så tas väl inte sådant emot positivt av någon.
Att Rebeccas familj var oroliga för sin dotter och tyckte hon hamnat i en sektaktig situation tycker jag också man kan förstå, men det är väl svårt att göra orosanmälningar för en vuxen dotter...

Rebecca,
Ja exakt så - en ordentlig konfliktsituation. De två flickorna har tydligen flatat iväg och det uppskattar inte familjen R. Det som hände i Australien som familjen undrar över är såklart att det var där hon började röka gräs. Hasch har jag någonstans hört ska kunna vara en mycket personlighetsförändrande drog.
Citera
2023-01-14, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse38
Det blir spännande sen när han inte kan betala det där lånet på 300 000. Kronofogden kommer antagligen vara väldigt intresserade av hans del av gården när pengarna ska drivas in.

Numera så har de dock även ett relativt nytt elverk att kunna beslagta (om det inte rostat sönder pga. saltvatten i tanken).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in