Citat:
Ursprungligen postat av
skoputs
Precis. Vem är det som tar initiativet och exponerar Rebeccas familjesituation? Jo Lisa. Det är hon som först uttalar att R.s mamma inte vill att R ska få barn. Så sneglar Lisa på Rebecca som för att kolla om hon gick för långt, men Rebecca hakar på:
I den här situationen, uppenbarligen har det skurit sig rejält. Om orosanmälan gjorts pga verklig omsorg
om barnet; eller om det handlar om ett försök att slå sönder konstellationen för att förstöra alternativt försöka nå Rebecca, är oklart. (3.45 in i videon)
Fem minuter in i videon: .
https://www.youtube.com/watch?v=TY1AJQIEOgA
E* Kan det ha varit en anmälan mot Rs familj?
Exakt så uppfattade jag det också. Sen finns det förstås massa pusselbitar man inte sett. Men utifrån vad vi sett och magkänslan. Tror inte det känns helt bra inombords för Rebecca när Lisa pratar så om hennes mamma och i en annan video om hennes farmor. Även om man själv är arg på familj är det skillnad när andra kritiserar, och Lisa går hårt fram. Även om andra kritiserar sina släktingar ska man inte haka på.
Men som sagt, om en mamma får orosanmälningar och riskerar att förlora sitt barn kan man kanske inte förvänta balanserade reaktioner. En tråkig situation oavsett.
EDIT:
I videon kring 5 minuter in.
Reb:
Det här ...av liksom ... hästanmälan. Jag menar, det var ju.. det var ju där det började liksom. Att vi anmälde ett bedrägeri.
I videon med brevet från farmor tror jag också att det talades om någon häst. Minns inte vems häst men tror det handlade om konflikt med någon in R:s familj. Vet inte om det gällde farmor eller någon annan släkting.
Alltså Lisa är riktigt elak och okänslig mot R när hennes familj är på tal. Ifrågasätter om mamman själv ville ha barn eller ångrade sig...