Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-15, 15:09
Medlem
AccuratePeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Men va fan har "folk" med deras förehavanden att göra???? Sköt ert.

Säg inte åt mig vad jag ska sköta din clown! De lägger ut sina förehavanden för allmänheten att beskåda. Det är min fulla rätt att följa deras förehavanden om jag så vill.

Har man ett intresse av hur människor med alternativa livsstilar lever så är ju detta väldigt intressant att följa, i synnerhet då deras alternativa livsstil kommer i konflikt med svenska myndigheter. Att människor så kontinuerligt dokumenterar och lägger upp sina förehavande med svenska myndigheter för allmänheten att beskåda är väldigt unikt. Klart det lockar till intresse och åsikter.

Att det sedan gömmer sig infekterade familjekonflikter och grannfejder med fundamentala kristna personer gör ju inte att intresset minskar direkt...
Citera
2023-01-15, 15:09
Citat:
"Misär" är upp till betraktaren. Frågan är vad som är farligt eller inte.

Se exemplet med den hyllade familjen som lever utan el.
https://www.tv4.se/artikel/3mW6pJfWp...ss-foer-krisen
Det är också misär i så fall.
Och om jointen inte är problemet - vad är då det egentliga problemet?
Det här blir mer och mer skumt.

Ena hunden har slitit sig två gånger från sitt koppel. Den ena gången brottade den ner en äldre dam, den andra gången skrämde den en äldre man. Har Doghouse planer att göra sig av med dem? Nej, man låter dem springa längs bilvägen.

Familjen du länkar lever inte i misär. De ska inte vräkas, de har rinnande vatten och bajsar inte i ett tält. De knarkar nog inte i barnens rum heller, men jag gissar bara. Det hör knappast till vanligheterna.

Problemet med knarket i Doghouses fall står ju i utredningen. Mamman ammar med THC i blodet och det knarkas i barnets rum och det ligger fimpar bland leksakerna. Husets barnsäkerhet är nästintill noll.

Doghousekollektivet har inte kontroll på nånting i livet. Du skämtar och kan omöjligt tro att det är samma sak som en vanlig familj som har tillfälliga problem att betala för el.
Citera
2023-01-15, 15:10
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Lite OT kanske men lite statistik och fakta på den där?
Det är en överdrift så klart - men det är mycket vanligt att föräldrar röker en joint då och då. Inte i närheten av barnen utan som avslappning. Det är vanligt i alla samhällsklasser. Inte minst i över- och medelklassen.

Statistik från sverige vet jag inte om det finns, men i USA och Europa finns det säkert något.
Jag går på anekdotisk bevisföring. Jag har träffat många som gör det och jag tror inte det är undantag jag träffat.
Citera
2023-01-15, 15:14
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Det är en överdrift så klart - men det är mycket vanligt att föräldrar röker en joint då och då. Inte i närheten av barnen utan som avslappning. Det är vanligt i alla samhällsklasser. Inte minst i över- och medelklassen.

Statistik från sverige vet jag inte om det finns, men i USA och Europa finns det säkert något.
Jag går på anekdotisk bevisföring. JAag har träffat många som gör det och jag tror inte det är undantag jag träffat.
USA absolut, men jag känner ingen och tror det är oerhört långt ifrån lika vanligt här och tycker det blir skevt när du argumenterar med det som en sanning.

Lite avbön dock i ditt svar ovan till mig och det var ju klädsamt. 👍🏻
Citera
2023-01-15, 15:15
Citat:

Helt enig på den punkten och en joint hit och dit tycker jag inte gör någon olämplig.

Olämpligheten uppstår när det görs hela tiden runt barnet och inomhus där barnet befinner sig, vilket soc styrkt händer genom att hitta fimpar bland barnets leksaker.

Röker man på det viset tar man inte ansvar. Man gör inte så av samma anledning som att man inte super sig full framför sina småbarn även fast det är lagligt med sprit.

Jag skulle tro att socialtjänsten tar lättare på periodisk pårökning än polisen. De vet nog mycket väl att det inte är någon katastrof att varva ner, men fan inte bland barnets leksaker.
Citera
2023-01-15, 15:16
Medlem
AccuratePeers avatar
Citat:
Men om hon inte röker på ett tag så blir det negativa tester och då finns inget att gå på.
Om soc skulle ta alla barn till föräldrar som röker joint ibland - måste de ta en stor del av alla Sveriges barn. Och det gör de inte. Detta är sannolikt någon slags "samlad bedömning" som ligger till grund och om man granskar den närmare kommer det inte hålla.

Jag kan inte se att Högsta förvaltningsdomstolen (HF) kommer gå på en annan linje än den redan inslagna, även om hon under den tiden skulle visa upp negativa tester. Detta eftersom att HF i överklagan behöver förhålla sig till de första uppgifter, inte nya som kommer in under tiden som de behandlar ärendet.
Citera
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Ena hunden har slitit sig två gånger från sitt koppel. Den ena gången brottade den ner en äldre dam, den andra gången skrämde den en äldre man. Har Doghouse planer att göra sig av med dem? Nej, man låter dem springa längs bilvägen.

Familjen du länkar lever inte i misär. De ska inte vräkas, de har rinnande vatten och bajsar inte i ett tält. De knarkar nog inte i barnens rum heller, men jag gissar bara. Det hör knappast till vanligheterna.

Problemet med knarket i Doghouses fall står ju i utredningen. Mamman ammar med THC i blodet och det knarkas i barnets rum och det ligger fimpar bland leksakerna. Husets barnsäkerhet är nästintill noll.

Doghousekollektivet har inte kontroll på nånting i livet. Du skämtar och kan omöjligt tro att det är samma sak som en vanlig familj som har tillfälliga problem att betala för el.

Hundar ska vara kopplade om de är bland folk. Varför ska de göra sig av med dom?

Sen hur folk lever och om man kan kalla det misär eller inte är upp till de som lever där.
Låt säga att man vill leva med naturen - utan att vara beroende av samhället i form av avlopp, el, etc?
Varför skulle man inte få vara det?
Citera
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:

Jag går på anekdotisk bevisföring. Jag har träffat många som gör det och jag tror inte det är undantag jag träffat.

Kan man få obehagliga hallucinationer av att röka marijuana?
Citera
Medlem
Citat:
Men om hon inte röker på ett tag så blir det negativa tester och då finns inget att gå på.
Om soc skulle ta alla barn till föräldrar som röker joint ibland - måste de ta en stor del av alla Sveriges barn. Och det gör de inte. Detta är sannolikt någon slags "samlad bedömning" som ligger till grund och om man granskar den närmare kommer det inte hålla.

...ja när omständigheterna förändras så gör soc en ny bedömning.
Det är ingen som påstått att Lisa aldrig kan få tillbaka sitt barn.
Citera
2023-01-15, 15:21
Medlem
AccuratePeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Kan ju vara ett fall av att inte sakna kon förrän båset är tomt. Vet vi om häst-anmälan eller soc-anmälan kom först?

Enligt L så har ju allt detta startats på grund av häst-anmälan. Orosanmälan som föranledde utredningen från soc. kom in 7:e december. De snackar om häst-anmälan redan i sina första videoklipp som kom ut i november och där menar de på att allt som hände kring hästen hände i somras. Oklart om det gjordes några orosanmälningar mot Lisa i somras. Inget de pratar om av vad jag sett i alla fall.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Nej det går inte ut över skattebetalare för att soc kommer dit. De har inte bett soc komma dit.
Lägger du dig i vad dina andra grannar har i personliga skulder?
Anser du på fullt allvar att du anser att andra människor har med folks privatekonomi att göra?
Såna som du är farliga för samhället. Ni har angiveri ert DNA och bör rensas bort.
Vill ni att andra ska få lägga sig i andras liv så kan det bli som ni önskar.

Det kan du hoppa upp och sätta dig på att det gör. Det är skattepengar som avlönar myndigheter, och den här konstellationen har med minst tre olika myndigheter att göra = 3x pengarna!
Detta kan reageras på eftersom omnämnda även stolt visar upp sitt leverne som JAG bekostar.
Du ska därmed ge blanka fan i vad jag mfl anser om vad våra pengar används till.

Om alla tänkte som dig, skulle var och varannan gå runt med skyhöga skulder utan reaktion.
Du verkar vara typiskt svensk, och tycker att det räcker att knyta näven i fickan?
Även typiskt svenskt att försöka samla godhetspoäng på nätet, likt du försöker.

Det fetade.
Ja, jag anser att jag anser i högsta grad har att göra med när folk som ej betalar för sig och till råga på allt, knarkar trots att det till synes absolut ej behövs mer knark.

Citat:
Här är det ett exempel på familj utan el.
https://www.tv4.se/artikel/3mW6pJfWp...ss-foer-krisen

Oroa dig inte. Vi har startat och driver en kritik-tråd även mot den familjen sedan långt bakåt.

Seså, ta nu en promenad med nävarna i fickorna.
Senast redigerad av rotesau 2023-01-15 kl. 15:24.
Citera
Citat:
Hundar ska vara kopplade om de är bland folk. Varför ska de göra sig av med dom?

Sen hur folk lever och om man kan kalla det misär eller inte är upp till de som lever där.
Låt säga att man vill leva med naturen - utan att vara beroende av samhället i form av avlopp, el, etc?
Varför skulle man inte få vara det?

Du kanske har missat det, men när Lisa bodde i huset var hennes hund och hennes pappas hund sammankopplade med ett koppel till huset. Bara det är vanvård av hundarna.

Husky är den hundras som behöver motioneras och stimuleras mest. Där är det en tidsfråga innan de blir knäppa och ger sig på folk och det händer olyckor.

De borde göra sig av med hundarna eftersom de inte tar hand om dem ordentligt och det är en tidsfråga innan de ger sig på den lilla pojken.

Man får leva som på stenåldern om man vill men när socialtjänsten utreder lämplighet hålls man till modern standard. Smutsigt hippiekollektiv kan man leva i utan barn, och bränna Östersjövatten för att utvinna gratis el.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in