Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-19, 21:59
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
I kväll är den makalösa maniken svårstartad eller rättare skrivet startar inte alls
https://www.youtube.com/watch?v=uByX85wXioQ

Katastrof! Det måste vara sabotage!

Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Mycket pekar på att Uffe har gett direkta order till socialtjänsten att till varje pris sabotera mirakelmaskinen. Oändlig tillgång till el skulle i förlängningen kunna innebära att Lisa kan flytta tillbaka med barnet och därmed blir det ett barn mindre till barnhandeln.

Skämt åsido, är det nu som fiaskot kulminerar? Det ska bli intressant att höra tyskens bortförklaringar.

Dom måste ju flytta in maskinen snarast. Den kan ej stå ute med denna konfiguration och med alla samhällsfaror som råder runt huset.
Citera
2023-01-19, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnesförvirrad
I väntan på nästa test av generatortemperatur har jag slängt ihop en liten hyllningsvideo till R och L. <3

https://vimeo.com/790902149

Den var rolig.
Tack ska du ha.
Citera
2023-01-19, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag började titta på Tyskens kanal så snart jag hittade den, och började då titta från start för att försöka hitta en kontext och utveckling kring honom för att försöka begripa.

Efter att ha tittat på ungefär 750st av hans videos i följd utan att kunna hitta minsta fragment av någon röd tråd, så gick jag över till att helt random scrolla runt och bara klicka upp en video.
Då fick jag en aning bättre sammanhang och kunde börja förstå vad detta handlar om.

En av de intressantare, men ändå mest oförståelig video är denna Sanningen om Villa Kassman del 5. Den handlar om hans tidiga kamper med tyska myndigheter. Har något att göra med namn som han velat ta, eller namn som man velat ge sin dotter.

Han hävdar vidare att Angela Merkel själv varit inne och kommenterat hans härjningar med tyska myndigheter och domstolar. Någon som vet om man kan verifiera detta?

De första minuterna är dock hel ointressanta. Förstår inte riktigt vad det handlar om. Är något om vem som skrivit vad på sociala media. Helt obegripligt att hänga med i om man inte är P själv (här pratar han som fyraåring som inte förstår att de delge sammanhang och kontext till de som inte varit med). Denna första bit kan man nog spola förbi helt. Om inte någon kan förklara för mig vad det handlar om. Kanske jag missat att förstå något om det som ni andra får med er?

Vidare så tar han upp en hel del hur det var att leva med hans fd. fru. Tar upp hur han varit på flera träffar med hennes släkt, där alla är "Dr" och varit framgångsrika i den danska motståndsrörelsen. Men sedan hävdar, eller snarare alluderar, P mellan raderna att de varit med på nazisterna sida.

Annat intressant är att han kommenterar sin frus akademiska utbildning och karriär. Det han är mest emot är att hon tydligen jobbar för SIDA i Afrika, och P insinuerar det skall ha begåtts mord av SIDA där.

Här är den iaf. https://youtu.be/_8bFRfj7o7c
Citera
2023-01-19, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
de har ju sin långa tältlänga med spa och badrum.

"SPA"
Citera
2023-01-19, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
De svarade en YT-kommentar och sa att de inte läser i den här tråden

Det tycker jag iofs. är lika bra.

Då kan vi spekulera fritt utan att oroa oss för att påverka händelserna, eller för att såra någon.
Citera
2023-01-19, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Vätgasbilar är idag inget hokus pokus utan finns runt om oss fullt körbara.
https://www.toyota.se/elbilar/vatgasbil
https://www.energigas.se/publikation...vatgasbilarna/

Det finns dock ingen framtid för vätgas inom personbilar. Det var döfött för 30 år sedan, och är lika döfött nu.
Citera
2023-01-19, 23:49
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinot
Det finns dock ingen framtid för vätgas inom personbilar. Det var döfött för 30 år sedan, och är lika döfött nu.
Det verkar inte så om du tar del av de länkar jag bifogade.
Ljus framtid för vätgasbilarna
Vätgasdrivna bilar har börjat rulla på de svenska vägarna. Nu görs också miljonsatsningar på tankstationer för vätgas vilket gör att framtiden för denna miljöbil ser ljusare ut än på länge. Toyota Mira kan gå upp till 65 mil på en vätgastankning. Det är en bra bit längre än de flesta elbilar med enbart batteri. Vätgasdrivna bränslecellsbilar har också betydligt snabbare tankning än bilar med batteri som ska laddas. Ett av de länder som gjort stora satsningar på vätgasdrivna fordon är Japan. Landets mål är att ha cirka 200 000 bränslecellsfordon ute på vägarna redan om tre år. Toyota bidrar genom att leverera minst 10 000 nya bränslecellsfordon per år.
Artikeln är 1 år gammal
Citera
2023-01-19, 23:53
Medlem
Citat:

Det är nog du som inte hänger med i utvecklingen.
30år sedan förbränningensmotor
Nu fuelcell
Dvs elbil men istället för batteri så kan man tanka vätebaserat bränsle som omvandlas till el från fuelcellen.

Skönt att du tänker som en betongsosse.
Citera
2023-01-19, 23:55
Medlem
Citat:
Det verkar inte så om du tar del av de länkar jag bifogade.
Ljus framtid för vätgasbilarna
Vätgasdrivna bilar har börjat rulla på de svenska vägarna. Nu görs också miljonsatsningar på tankstationer för vätgas vilket gör att framtiden för denna miljöbil ser ljusare ut än på länge. Toyota Mira kan gå upp till 65 mil på en vätgastankning. Det är en bra bit längre än de flesta elbilar med enbart batteri. Vätgasdrivna bränslecellsbilar har också betydligt snabbare tankning än bilar med batteri som ska laddas. Ett av de länder som gjort stora satsningar på vätgasdrivna fordon är Japan. Landets mål är att ha cirka 200 000 bränslecellsfordon ute på vägarna redan om tre år. Toyota bidrar genom att leverera minst 10 000 nya bränslecellsfordon per år.
Artikeln är 1 år gammal

Då tar vi en liten verklighetsförankring från vätgasflummarans tomteverkstad.

Hur såg det ut för vätgasbilar i Sverige under 2022:

https://www.car.info/sv-se/stats?fro...tcs=registered

Registrerade
47
Referensdatum: Dec 2022
−7,84 %*

Nyregistrerade
2

Jan - Dec 2022
−87,5 %*

Importerade
0
Jan - Dec 2022

Exporterade
3

Jan - Dec 2022
−62,5 %*

Skrotade
3

Jan - Dec 2022
+ 200 %*

Tycker du att detta känns "framgångsrikt"?
Citera
2023-01-20, 00:19
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:

Registrerade
47
−7,84 %*

Nyregistrerade
2

Jan - Dec 2022
−87,5 %*

Importerade
0
Jan - Dec 2022

Exporterade
3

Jan - Dec 2022
−62,5 %*

Skrotade
3

Jan - Dec 2022
+ 200 %*

Det finns flera som inte tror så mycket på vätgasdrift i närtid.
https://www.youtube.com/watch?v=Zklo4Z1SqkE
Senast redigerad av Korv-Bajs 2023-01-20 kl. 00:39.
Citera
2023-01-20, 00:22
Medlem
kubuns avatar
Citat:

Registrerade
47
−7,84 %*

Nyregistrerade
2

Jan - Dec 2022
−87,5 %*

Importerade
0
Jan - Dec 2022

Exporterade
3

Jan - Dec 2022
−62,5 %*

Skrotade
3

Jan - Dec 2022
+ 200 %*

Ja i artikeln stod det att i Sverige rullar endast ett tiotal bilar men Sverige är ett litet land. Det är Japan som gått i bräschen och antagligen så för att de ju ingen egen olja har. 65 mil på en tank som fylls relativt snabbt tycker jag låter framgångsrikt och teknikutvecklingen går snabbt framåt. Vem trodde vi skulle ha smartphones för 20 år sen när de första mobilerna började komma utan yttre antenn.
Citera
2023-01-20, 00:38
Medlem
Citat:
Det är Japan som gått i bräschen och antagligen så för att de ju ingen egen olja har. 65 mil på en tank som fylls relativt snabbt tycker jag låter framgångsrikt och teknikutvecklingen går snabbt framåt. Vem trodde vi skulle ha smartphones för 20 år sen när de första mobilerna började komma utan yttre antenn.

Nu är det nog lite OT (även om flummerierna har tydliga likheter med Doghouse2022!), men BEV är smartphones. Precis som Apple revolutionerade marknaden med iPhone har Tesla revolutionerat bilmarknaden med elbilar. Nokia motsvaras av Toyota och de japanska tillverkarna (kommer försvinna från marknaden eller krympa kraftigt).

Mer on-topic:

Hade Doughouse varit lite smarta så hade de istället för elverk satsat på Luft-Luft-VP, solceller och batterilagring. Elverk är utmärkt som backup-lösning, men alldeles för dyrt att köra permanent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in