Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-23, 18:56
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Det kan ju inte vara lättsålt… Vad händer med hans skuld om ingen vill köpa huset?

I de fall där hus inte blivit sålda har de utmätta som bor i huset ändå fått flytta, huset har fått stå tomt och KFM har avvaktat i 1-2 år innan objektet lagts ut igen till ett billigare pris.

Men jag tror säkert att detta objekt blir sålt någonstans runt 6-800 000 - gediget tegelhus, stor tomt, 450 m till sjö, 1,4 km till havet, 7 mil till Uppsala, grannar som är tacksamma för att man flyttar in.

Det som är lurigt med att köpa på exekutiv auktion är att en del gäldenärer hämnas i efterhand.
Citera
2023-01-23, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av potatislandet
Mm då kan man ju se till så huset är uppvärmt åtminstone
Det gick bra med stampat jordgolv en gång i tiden då det går bra även i nutid att leva lite annorlunda bara barn får bo med sin förälder
Citera
2023-01-23, 18:59
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajaninja
Äntligen förfan, det var på tiden. Ska bli intressant när visningen ska hållas, jag tror vi har lite bättre material att vänta nu 🍿

Det tror jag inte. Jag har varit på en del poliseskorterade exekutiva visningar och det finns inte på kartan att hundhusisarna kommer få springa runt och filma privatpersoner som inte befinner sig på allmän plats och skrika och bete sig.

Auktionen i sin tur försiggår inte på plats utan på KFM-kontor, via telefon ibland.
Citera
2023-01-23, 19:10
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det gick bra med stampat jordgolv en gång i tiden då det går bra även i nutid att leva lite annorlunda bara barn får bo med sin förälder

Vi överlevde att bo i grottor på istiden, det betyder inte att det är acceptabelt att barn skulle växa upp så idag.

Med din snedvridna uppfattning skulle socialen aldrig ingripa eftersom det ”gått bra” i alla tänkbara scenarion.
Citera
2023-01-23, 19:38
Medlem
potatislandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Vi överlevde att bo i grottor på istiden, det betyder inte att det är acceptabelt att barn skulle växa upp så idag.

Med din snedvridna uppfattning skulle socialen aldrig ingripa eftersom det ”gått bra” i alla tänkbara scenarion.

Ironi i skriven form är inte för alla
Citera
2023-01-23, 20:03
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Bara deras utomhusspa tycker jag lätt ökar värdet med 2-300k.
Citera
2023-01-23, 20:04
Medlem
Korv-Bajss avatar
"Nytt" "experiment".
https://www.youtube.com/watch?v=X7WuqdDUdi0

Återigen stannar verket 1:40 efter att bensinkranen stängts.
P.g.a. att "slangen vid ljuddämparen blev för varm".
Tidigare sa man att motor inte skulle bli varm.
Och av någon anledning går motorn lika bra när Emil tar bort slangen från ljuddämparen.
Men det är ju bara en "prototyp".
Den behöver ju inte fungera förrän 18:de April.
Eftersom elavtalet går ut då.

Men vem kommer att bo i huset 18:de April?
Citera
2023-01-23, 20:09
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Det tror jag inte. Jag har varit på en del poliseskorterade exekutiva visningar och det finns inte på kartan att hundhusisarna kommer få springa runt och filma privatpersoner som inte befinner sig på allmän plats och skrika och bete sig.

Auktionen i sin tur försiggår inte på plats utan på KFM-kontor, via telefon ibland.

Exakt, dom boende kommer ju forslas bort från tomten strax innan visning.
Citera
2023-01-23, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Mörtens skulder är alltså 420k+130k? Mellan 550-600k med räntor.

Även om de kvittar mot huset kan han fortfarande vara i skuld.

Ja, och detta är bara skulden till Nordea. Trängselavgifter, elräkningar etc tillkommer men jag har svårt att tro att de drivs in.

Vad gällde 130k?
Citera
2023-01-23, 20:16
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violinisten
Ja, och detta är bara skulden till Nordea. Trängselavgifter, elräkningar etc tillkommer men jag har svårt att tro att de drivs in.
Yes, 130k är trängselavgifter m.m.
Citera
2023-01-23, 20:23
Medlem
Letrangeres avatar
Vad är detta för travesti?
Kan någon sammanfatta, det är alltså en tysk som bor med två tjejer som har en unge?
Och så någon stum pajsare som gillar elverk?
Citera
2023-01-23, 20:31
Medlem
potatislandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Vad är detta för travesti?
Kan någon sammanfatta, det är alltså en tysk som bor med två tjejer som har en unge?
Och så någon stum pajsare som gillar elverk?

Du kan börja typ här:

https://youtu.be/1Hb8t_ohomM

Kronofogden har lagt huset idag, det som hänt däremellan får du traggla dig igenom på egen hand :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in