Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-02, 21:39
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Någon som vet ifall Emil har ett jobb?

0 kr deklarerad inkomst 2021
Citera
2023-02-02, 21:41
Medlem
Raskaoverisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogs08
Nu är det en ny video uppe igen https://www.youtube.com/watch?v=tOpaUURkCXE

Peter skall ringa Eon i Tyskland imorgon och då han ska prata på tyska som är hans modersmål menar han på att det kommer gå mkt bättre, för han kommer få mkt större förståelse där.
Sen har de haft polisbesök igen och erbjudit polisen att få köpa GEET till polishuset för 23000 kr.

Vidare tal igen om att kronofogden utför en illegal försäljning.

Rebecca verkar lite uttråkad ser det ut som.
Har sett ett antal videor nu och tror det ligger någon psykisk sjukdom bakom denna galenskap.När man börjar tala om att Säpo är ute efter dem och CIA tja då brukar väl Schizofreni ligga nära
Citera
2023-02-02, 21:55
Medlem
Onaniprodukts avatar
Alltså, hahaha det här blir bara bättre och bättre! Jag kom in lite sent i det här fenomenet med triss i psykos, men såg precis klippet på när tysken beskriver när han hämtades in till förhör:
"Jag fick i princip inte bajsa, jag fick inte mat och jag fick i prinzip inte vatten". Han var där i ett par timmar..

2:21 in i klippet: https://www.youtube.com/watch?v=kMoX...l=Doghouse2022
Citera
2023-02-02, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onaniprodukt
Alltså, hahaha det här blir bara bättre och bättre! Jag kom in lite sent i det här fenomenet med triss i psykos, men såg precis klippet på när tysken beskriver när han hämtades in till förhör:
"Jag fick i princip inte bajsa, jag fick inte mat och jag fick i prinzip inte vatten". Han var där i ett par timmar..

2:21 in i klippet: https://www.youtube.com/watch?v=kMoX...l=Doghouse2022

Tysken är väldigt noga med sitt bajseri. Han skriker om det i klippen från när KF är där med polisen och värderar bland annat.
Han "vill" gå in och bajsa under värderingen men får nej av polisen (trots att de inte har något rinnande vatten eller avlopp inomhus och har sitt spa med toalett utomhus i det där gröna tältet/växthuset).

Han gillar att säga "bajs away" istället för "by the way" för att det tidigare har anmärkts på hans uttal av "btw". De läser garanterat här för fullt.
Senast redigerad av Nisse38 2023-02-02 kl. 22:08.
Citera
2023-02-02, 23:10
Medlem
Polisen kollade om det börjat packas i huset😂
Citera
2023-02-02, 23:21
Medlem
Korv-Bajss avatar
https://youtu.be/tOpaUURkCXE?t=245
Färgerna på BMW loggan sitter fel.
https://upload.wikimedia.org/wikiped...s/4/44/BMW.svg
https://upload.wikimedia.org/wikiped...0290377%29.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikiped...%28gray%29.svg
Citera
2023-02-02, 23:32
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Någon i kommentarerna ifrågasatte varför de ville bli kopplade till säljavdelningen och Doghouse svarar ”Tydligt att du inte varit i säljbranschen”.
Och förklaringen till att de ville bli kopplade till säljavdelningen i kommentatorfältet var.
Vi ska inte köpa eller sälja någonting. Hur kommer du på att vi ska sälja till vattenfall? Vi ville ha ett informationssamtal med säljaren
Att arbeta med sälj innebär att man säljer, inte att man ska prata med någon som vill sälja. Men så kanske det fungerar i Tyskland? Läser inläggen igen, och de verkar ju faktiskt tro att om man ska sälja något till ett företag så ska man prata med just säljavdelningen :-O

Varför kan de inte i växeln berätta att de har en uppfinning som kan intressera utvecklingsavdelningen eller motsvarande?

Men jag skulle nog först registrerat mig som Leverantör.

Leverantörsregistrering i Vattenfall Supplier Bank, https://group.vattenfall.com/se/om-o...rsregistrering

Antar dock att inte en privatperson kan ställa sig där, och dessutom kommer de få vissa problem, tänker mest på arbetsmiljön. Det är knappast en bra miljö att värma upp utvecklingsavdelningen med värmeljus, att tillåta rökning där, att sakna rinnande vatten och att inte ha en fungerande toalett. Å andra sidan kan de verkligen(?) leverera hållbarhet.
Vi använder VSB för att alltid ha tillgång till aktuell information om våra leverantörer och för att övervaka hur leverantörer uppfyller vissa krav som är relevanta för Vattenfall, exempelvis arbetsmiljö och hållbarhet.
Sedan kan man undra hur pålitliga Doghouse är. Tror inte Vattenfall vill göra affärer med någon som pratar positivt om narkotika, eller som har sitt huvudkontor ute på exekutiv auktion. Och det där med kompetensen lär bli ifrågasatt.
Vattenfall kräver att våra leverantörer uppfyller vissa minimikrav. Genom att endast godkänna leverantörer som bekräftar ett sådant uppfyllande kan vi säkerställa att vi samarbetar med kompetenta, kapabla och pålitliga företag.
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Färgerna på BMW loggan sitter fel.
Antar att inte ens tysken vet att loggan symboliserar Bayerns flagga.
Senast redigerad av Stormpiskare 2023-02-02 kl. 23:58.
Citera
2023-02-02, 23:47
Medlem
Ber om ursäkt för att jag har dålig koll.
Men vad heter tjejen med barnet? Jag är lite kär
Om hon läser här: gärna PM.
Citera
2023-02-02, 23:50
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Tyskens replik på försäljningen av huset är alltså att han inte bryr sig och att den är olaglig. Jag är helt förbryllad över hur han kan skaka av sig en sådan extremt allvarlig situation. Hur olaglig han än tycker att den är så kommer visningen att äga rum nästa vecka och med tanke på tidigare bravader med myndigheterna så kommer de troligtvis att släpas bort från tomten innan. De är sannolikt väl förberedda på ett jävla liv vid ankomst och kommer inte att ta några risker. Inte en jävel kommer att bry sig om tyskens psykotiska falsarier om IG FARRRRBEN, Wallenberg, Stasi och att polisen begår grundlagsbrott. Jag är ärligt talat lite upprörd över hur en människa (egentligen alla tre) kan vara så fullständigt jävla genombrända.

Hur stor är risken att Erdingermannen sätter eld på huset eller liknande; då ryker aborrmössa, hampa, fiskegrejor och annat i boet, så inte troligt väl? Han var väldigt aggressiv och gick tätt inpå Kronofogden, men gjorde aldrig direkta utfall; kommer han bara att lämna helt fredligt nästa vecka?

Polisen kanske har en plan; demonstration av Geetmaskinen inne på polishuset under förespegling av eventuell försäljning, samtidigt som visning av huset äger rum.
Senast redigerad av skoputs 2023-02-03 kl. 00:04.
Citera
2023-02-03, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs

Polisen kanske har en plan; demonstration av Geetmaskinen inne på polishuset, under förespegling av eventuell försäljning, samtidigt som visning av huset äger rum.

They have a cunning plan! 😀

/Baldrik
Citera
2023-02-03, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Sedan kan man undra hur pålitliga Doghouse är. Tror inte Vattenfall vill göra affärer med någon som pratar positivt om narkotika, eller som har sitt huvudkontor ute på exekutiv auktion. Och det där med kompetensen lär bli ifrågasatt.

Varken Vattenfall, E.ON eller vilket företag som helst vill ha med dem att göra, av enkla anledningen att den där GEET bara är nonsens och har exakt 0% sannolikhet att fungera. Alla som tror på motsatsen är efterblivna.
Citera
2023-02-03, 00:08
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Och förklaringen till att de ville bli kopplade till säljavdelningen i kommentatorfältet var.
Vi ska inte köpa eller sälja någonting. Hur kommer du på att vi ska sälja till vattenfall? Vi ville ha ett informationssamtal med säljaren
Att arbeta med sälj innebär att man säljer, inte att man ska prata med någon som vill sälja. Men så kanske det fungerar i Tyskland? Läser inläggen igen, och de verkar ju faktiskt tro att om man ska sälja något till ett företag så ska man prata med just säljavdelningen :-O

Varför kan de inte i växeln berätta att de har en uppfinning som kan intressera utvecklingsavdelningen eller motsvarande?

Men jag skulle nog först registrerat mig som Leverantör.

Leverantörsregistrering i Vattenfall Supplier Bank, https://group.vattenfall.com/se/om-o...rsregistrering

Antar dock att inte en privatperson kan ställa sig där, och dessutom kommer de få vissa problem, tänker mest på arbetsmiljön. Det är knappast en bra miljö att värma upp utvecklingsavdelningen med värmeljus, att tillåta rökning där, att sakna rinnande vatten och att inte ha en fungerande toalett. Å andra sidan kan de verkligen(?) leverera hållbarhet.
Vi använder VSB för att alltid ha tillgång till aktuell information om våra leverantörer och för att övervaka hur leverantörer uppfyller vissa krav som är relevanta för Vattenfall, exempelvis arbetsmiljö och hållbarhet.
Vattenfall kräver att våra leverantörer uppfyller vissa minimikrav. Genom att endast godkänna leverantörer som bekräftar ett sådant uppfyllande kan vi säkerställa att vi samarbetar med kompetenta, kapabla och pålitliga företag.
Antar att inte ens tysken vet att loggan symboliserar Bayerns flagga.
Glöm vattenfall, de går statens vägnar. EON är ett kapitalismens syndaverk, där ska de ringa imorgon och komma till rätsida med GEET-affären!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in